MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette/flytte/omdøbe TIF-filer
Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 09:01

Hej
Jeg har fået noget af et problem.
Jeg fotograferer meget. Jeg tager billederne i RAW-format og
konverterer dem til TIF i CaptureOne. Nu kan jeg så ikke hverken
slette/flytte/omdøbe TIF-filerne. Jeg får beskeden om at en anden
person eller program bruger filen. Der er ingen problemer med
JPG-billedfiler. Hvis jeg genstarter Windows går der ca. 1 minut hvor
jeg GODT kan slette/flytte/omdøbe filerne, men pludselig kan jeg ikke
mere. Jeg har prøvet at starte PC'en uden adgang til nettet og her er
problemet det samme. PC'en bliver daglig scannet med en updatet
AVG-virusscan og ind-imemllem online-scan. Jeg kører jævnligt AD-Aware
6 og jeg har kørt Ewido i fejlsikret tilstand som i foreslår. Den
fandt nogle spyware men problemet er der stadig.

Jeg har fået hjælp inde på www.spyware.dk og de kan kun fortælle mig
at jeg ikke har spyware eller andet på min PC. Kan det være et problem
i Windows's måde at håndtere filer på? Det undrer mig at det kun er
TIF-filer.
Problemet er opstået her for nylig, og jeg har prøvet at afinstallere
de seneste sikkerheds-pakker fra Microsoft. Det hjalp ikke.

Håber der er en eller anden der kan hjælpe.

Mvh. Ulrik
www.ulrikhenneberg.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-07-05 10:15

Ulrik Henneberg skrev:

> Problemet er opstået her for nylig, og jeg har prøvet at
> afinstallere de seneste sikkerheds-pakker fra Microsoft.
> Det hjalp ikke.

Prøv at installere programmet 'WhoLockMe' fra denne adresse:
<http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/index.php>. Det kan måske
fortælle, hvilket program eller hvilken proces, som låser filen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 13:29

On Mon, 18 Jul 2005 11:14:59 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Prøv at installere programmet 'WhoLockMe' fra denne adresse:
><http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/index.php>. Det kan måske
>fortælle, hvilket program eller hvilken proces, som låser filen.

Det var et fikst lille program. Den viser det er explorer.exe der
låser filen jeg prøver at flytte. Når jeg låser den op i programmet så
kan jeg flytte filen én gang, men så er den låst igen af
explorer.exe??

Mvh. Ulrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-07-05 13:33

Ulrik Henneberg skrev:

> Det var et fikst lille program. Den viser det er explorer.exe der
> låser filen jeg prøver at flytte.

Hmm, har du mappen med dine TIFF-filer stillet til Thumbnail-visning?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 13:46

On Mon, 18 Jul 2005 14:32:46 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hmm, har du mappen med dine TIFF-filer stillet til Thumbnail-visning?
Har prøvet både det ene og andet.
Du er velkommen til at læse hvad de har foreslået mig på
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=16030

Mvh. Ulrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-07-05 13:55

Ulrik Henneberg skrev:

> Har prøvet både det ene og andet.

Også fra fejlsikret tilstand?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 15:00

On Mon, 18 Jul 2005 14:54:57 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Også fra fejlsikret tilstand?

Jeg har fundet ud af hvad der var galt. Jeg har installeret et program
der kan vise RAW-filer som billeder i Windows.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=d48e808e-b10d-4ce4-a141-5866fd4a3286&displaylang=en
Den har åbenbart lavet ged i det, for efter jeg har afinstalleret den
så kan jeg fint flytte, slette og omdøbe filer nu.

Jeg siger tak fordi du gad at bruge din tid på det.
Mvh. Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 08:12

<Ulrik Henneberg> skrev i en meddelelse
> [...]
> de seneste sikkerheds-pakker fra Microsoft. Det hjalp ikke.
>
> Håber der er en eller anden der kan hjælpe.

jeg har samme problem med en avi file. har prøvet programmet wholock me
den siger at filen ikke findes.??

hvad kan jeg så gøre??

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-08-05 09:41

kigj skrev:

> jeg har samme problem med en avi file.

Prøv at læse følgende indlæg. Måske har det noget med det at gøre:
<http://groups.google.dk/group/dk.edb.system.ms-windows/msg/d3013660c3c4d3d2?hl=da>.

PS. Linket til TweakXP.com i indlægget, virker tilsyneladende ikke
mere. Prøv <http://www.tweakxp.com/article36990.aspx> i stedet.

--
Hilsen
Madsen