PHP på Apache 1.3 Win32
Fra : Cyberioten

Dato : 03-06-01 18:25

AAARRRRGGGGHHHHH

Jeg er ved at blive sindsyg.... Efterhånden har jeg prøvet alt vedrørende
installation af PHP på min Apache server. Er der nogen derude, som kan
forklare mig hvordan man får PHP op at køre?

Php er installeret i d:/php/ <--- Så langt så godt

Jeg har lagt følgende linjer ind i httpd.conf, men er ikke sikker på i
hvilken sektion, jeg skal placere linjerne:
ScriptAlias /php4/ "d:/php/"
Action application/x-httpd-php4 "/php/php.exe"
AddType application/x-httpd-php4 .php

Her efter har jeg flyttet "php4ts.dll" til mit winnt/system32-dir som
beskrevet.

Jeg starter nu Apache og får ingen fejl...! Når jeg herefter henter en .php
fil fra serveren, får jeg en "fejl 400" (men det kunne ligeså godt være
"fejl 40" (c:)
--
Nå, men jeg prøver i stedet at indsætte:

LoadModule php4_module d:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php

MEN stadig en fejl 400 når jeg browser .php-filer....

Hvad f..... gør jeg galt ?

Jeg har installeret
http://www.php.net/do_download.php?download_file=php-4.0.5-Win32.zip&source_
site=www.php.net
og kører Apache 1.3 på Win2K...

MVH
Morten

Fra : Nils Lastein

Dato : 04-06-01 11:32

"Cyberioten" <cyberioten@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> installation af PHP på min Apache server. Er der nogen derude, som kan
> forklare mig hvordan man får PHP op at køre?
-- snip --

Jeg ved ikke noget om Win32-installationer, men et godt at søge efter
fejlmeddelelser er i fejl-loggen (error_log) - lige hvor den befinder sig på
et win32-system er mig ubekendt - men find og søg!

Nils

--
-- usenet etikette
http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Mickey

Dato : 04-06-01 13:27

"Nils Lastein" <nila@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlmeddelelser er i fejl-loggen (error_log) - lige hvor den befinder sig

> et win32-system er mig ubekendt - men find og søg!

den ligger i X:\sti\til\apache\logs\error.log (mener den hedder error.log
som standard)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Cyberioten

Dato : 04-06-01 17:10

Hep, fejlen er fundet.

Det skyldes en fejl i den downloadede version af PHP. Det var ganske simpelt
..dll'erne der drillede !

/morten