MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Afspilning via Remote Desktop
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 17-07-05 16:40

Hej

Jeg har en pc stående på loftet, som er forbundet med en 17" TFT i mit
køkken-alrum samt et keyboard samme sted. Pc'en deler netværk med en
server, som den kan streame musik fra via WinAmp. Pc'en er tillige
koblet sammen med en anlæg i stuen, så man kan afspille musikken på en
fint anlæg.

Af og til bruger jeg en bærbar i huset. I stedet for at være afhængig
af at skulle styre musikken via keyboardeti køkken-alrummet, fandt jeg
på at forbinde til pc'en via RemoteDesktop.

Jeg var så af den overbevisning, at når jeg startede WinAmp på pc'en i
køkken-alrummet via RemoteDesktop og afspillede musik, at så ville den
sende signal til mit anlæg. Men i stedet afspiller den musikken på den
klient, som benytter RemoteDesktop.

Findes der en løsning på dette?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 18-07-05 19:28

"Bo Kamp Dudek" skrev
> [...]
> køkken-alrummet via RemoteDesktop og afspillede musik, at så ville den
> sende signal til mit anlæg. Men i stedet afspiller den musikken på den

Brug f.eks. et freeware program TightVnc:
http://www.tightvnc.com/
http://prdownloads.sourceforge.net/vnc-tight/tightvnc-1.2.9-setup.exe?download

Installer TightVnc på din loftpc,
men på de øvrige PC'er er der nok at køre Vieweren,
som kan styre loftpc'en.
http://prdownloads.sourceforge.net/vnc-tight/tightvnc-1.2.9_x86_viewer.zip?download

p.s. Der findes andre udgaver af VNC, bl.a. UltraVnc,
men jeg synes TightVnc er mere stabil.

Mvh
Thorkild Dalsgaard