MS Windows
briani 27239
Finde og genoprette slettede filer
Fra : Gubs

Dato : 12-07-05 22:20

Hej i gruppen

Jeg har lavet en bommert, jeg har slettet en forkert mappe med store filer
i, men de røg ikke i skraldespanden, de røg lige lugt ud i luften. Hvordan
kan jeg få den tilbage ?
Jeg bruger XP Pro, men jeg syntes ikke at kunne finde noget om at undelete
filer, så en hjælp ville være kærkommen.

Gubs

Fra : Gubs

Dato : 12-07-05 23:06

Jeg har fundet et program der hedder " File Recovery", det håber jeg kan
gøre det.

Gubs

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-07-05 23:13

"Gubs" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg bruger XP Pro, men jeg syntes ikke at kunne finde noget om at undelete
> filer, så en hjælp ville være kærkommen.

www.pcinspector.de

Gratis program. Bemærk dog, at hvis data ligger på samme harddisk/partition,
bør du ikke installere programmet på denne disk, da du derved risikerer at
overskrive de data du har slettet.
Hvis det er tilfældet bør du få installeret programmet hos en kammerat og
sætte din hd derover og så genskabe dataene der. Så skulle der være stor
chance for, at du kan genskabe.
Men-men, du bør ikke bruge din egen computer hvis dataene er på c, da der
oprettes nye filer hele tiden på c, så du risikerer at ødelægge dataene.

Kurt

Fra : Gubs

Dato : 13-07-05 00:04

> [...]
> oprettes nye filer hele tiden på c, så du risikerer at ødelægge dataene.

Gud ske lov, så ligger de data på D-drevet, og jeg agter ikke at gøre noget
på det drev, ikke før jeg har fået filerne fundet, eller opgiver.

Gubs

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-07-05 01:03

> [...]
>
> Gubs
>Så burde der ikke være nogen problemer, idet pcinspector plejer at finde

Kurt

Fra : Gubs

Dato : 13-07-05 03:18

> Kurt

Det håbede jeg heller ikke, men det var der hos mig. Jeg kunne finde mappen,
men filerne i den mappe var væk, surt.

Gubs

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-07-05 07:57

> Det håbede jeg heller ikke, men det var der hos mig. Jeg kunne finde
> mappen, men filerne i den mappe var væk, surt.
>
> Gubs

Det var lidt mærkeligt. Hvis du bor i nærhed af 4800 vil jeg godt prøve at
se på den. Jeg har lidt forskellige værktøjer, som der kan forsøges med.
Jeg er ikke på nettet de næste par dage.

Kurt

Fra : Gubs

Dato : 13-07-05 11:18

> [...]
> se på den. Jeg har lidt forskellige værktøjer, som der kan forsøges med.
> Jeg er ikke på nettet de næste par dage.

Tak for tilbudet Kurt, men jeg har desværre en del vand i mellem os, og SÅ
vigtig var de data heller ikke, bare surt at de nu er væk, men jeg må bare
forfra

Gubs

Fra : Karsten Madsen

Dato : 13-07-05 20:21

> [...]
> vigtig var de data heller ikke, bare surt at de nu er væk, men jeg må bare

Jeg er også villig til at hjælpe dig. Jeg har lige reddet filer fra en
fdisk'et og formatteret hdd.

/karsten

Fra : Karsten Madsen

Dato : 13-07-05 20:40

"Karsten Madsen" <km@x.dk> skrev i en meddelelse

> "Gubs" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er også villig til at hjælpe dig. Jeg har lige reddet filer fra en
> fdisk'et og formatteret hdd.
>
> /karsten

Ups, glemte at sige at jeg bor på den rigtige side af vandet (6440)

/karsten

Fra : Gubs

Dato : 13-07-05 20:49

> Ups, glemte at sige at jeg bor på den rigtige side af vandet (6440)
>
> /karsten

På sin vis, så burde jeg skælde jer ud, men på den anden side så nej
Jeg er fra 37** siden af vandet, så det er modsatte vej hi hi

Gubs

Fra : Karsten Madsen

Dato : 13-07-05 22:23

> På sin vis, så burde jeg skælde jer ud, men på den anden side så nej
> Jeg er fra 37** siden af vandet, så det er modsatte vej hi hi

OK, der faldt tiøren.... ja det er nu godt nok en del vand..., men du kunne
jo også sende den til mig. Pil den ud af maskinen, plups den i en pakke og
send den med posten, så har du den tilbage efter nogle få dage.....

mvh
Karsten

Fra : Gubs

Dato : 14-07-05 00:27

> [...]
> kunne jo også sende den til mig. Pil den ud af maskinen, plups den i en
> pakke og send den med posten, så har du den tilbage efter nogle få

Jeg takker for tilbudet, men det ser ud til at det er gået i orden.
Jeg ved ikke om jeg burde skrive det, det er jo ikke almindeligt at folk
skriver når de har fundet ud af at de har overset deres programmers
muligheder (kvajet sig)
Men jeg har jo det gode gamle, ja gamle Norton Utilities installeret på min
maskine, og pokker tage mig om jeg ikke kunne finde filerne der, i Norton
proteckted recykle bin, så nu er filerne tilbage hvor de skal være. Dejligt
program, som brugeren ikke kunne finde på at udnytte optimalt

Gubs

Fra : Karsten Madsen

Dato : 14-07-05 18:51

> [...]
> Norton proteckted recykle bin, så nu er filerne tilbage hvor de skal være.
> Dejligt program, som brugeren ikke kunne finde på at udnytte optimalt

Ja, ham Peter har nu ikke levet forgæves....

Fra : Gubs

Dato : 14-07-05 20:13

> Ja, ham Peter har nu ikke levet forgæves....

Han er nu en rar mand

Gubs