MS Windows
briani 27239
Kan jen inst. xp-pro oven i xp-home
Fra : Benny Andersen

Dato : 12-07-05 17:18

Kan man installerer Windows XP-Pro oven i XP-Home uden og samtidig bibeholde
programmer og andet intakt på sin HD?

Hvad med Registreringsdatabasen?

Mvh Benny Andersen

Fra : Peter

Dato : 12-07-05 20:04

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man installerer Windows XP-Pro oven i XP-Home uden og samtidig
> bibeholde programmer og andet intakt på sin HD?
>
> Hvad med Registreringsdatabasen?
>
> Mvh Benny Andersen

Ja, det kan du godt, men du skal lige være opmærksom på, at alle Windows XP
update skal geninstalleres. Det samme gælder evt. 3.parts drivere som XP
ikke kan genkende.

Du kan gøre det på to måder.
1.

Start computeren normalt. Når din Win XP Home er startet helt op, smider du
XP Pro skiven i cd-drevet og lader den autostarte. Fortsætter med at lade
den installere. Den vil nu undersøge hvad du allerede har i computeren, og
vil til sidst anbefale en opgradering. Det siger du ja til og følger
simpelthen skærm instrukser.

2

Smid Win XP Pro skiven i cd-drevet og lad computeren boote på den.
Vælg installer ved første skærmbillede.
Klik F8 for at acceptere betingelserne.
Vælg R for reparer ved 3. skærmbillede.
Derefter følger du bare skærm instrukser.

Peter B

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-07-05 20:05

Benny Andersen skrev:

>Kan man installerer Windows XP-Pro oven i XP-Home uden og samtidig bibeholde
>programmer og andet intakt på sin HD?

Ja, hvis det er samme sprog og Pro er med samme sp-version eller
højere som Home har.

(Dvs. har du en Home med Sp 2 kan du ikke opgradere med en Pro
med Sp 1, det skal være med Sp 2)

>Hvad med Registreringsdatabasen?

Den laver de ændringer, der er nødvendige.

Men naturligvis vil en ren installation være at foretrække.
--
Knud

Fra : Benny Andersen

Dato : 15-07-05 12:14

> Ja, hvis det er samme sprog og Pro er med samme sp-version eller
> højere som Home har.
>
> (Dvs. har du en Home med Sp 2 kan du ikke opgradere med en Pro
> med Sp 1, det skal være med Sp 2)

Jeg tror faktisk slet ikke der er SP i min XP-pro. Kan den ikke bare
efterfølgende hentes og installeres?

Mvh Benny A

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-07-05 13:14

Benny Andersen skrev:

>Jeg tror faktisk slet ikke der er SP i min XP-pro. Kan den ikke bare
>efterfølgende hentes og installeres?

Hvis du i din Home har installeret en sp 1 eller 2, så får du at
vide, at din Windows er nyere og ikke kan opgraderes med en ældre
version.

Muligvis kan det klares, hvis du laver en slipstream version af
XP Pro med sp 2, hvordan det laves er beskrevet mange gange tidl.
i gruppen.
--
Knud

Fra : Denn!s H

Dato : 15-07-05 19:55

> Benny Andersen skrev:
>

> Muligvis kan det klares, hvis du laver en slipstream version af
> XP Pro med sp 2, hvordan det laves er beskrevet mange gange tidl.
> i gruppen.

Har lige brugt dette her i sidste uge og det virkede fint
http://unattended.msfn.org/index.htm

--

vh
Denn!s H