MS Windows
briani 27239
Manglende MBR XP Prof eller hvad?
Fra : TBH

Dato : 11-07-05 10:25

Hej

Er der nogle der ved om det er muligt at genskabe en manglende MBR. på et
drev eller hvad der evt er galt.
Jeg måtte slukke min bærbare vha startknappen da den frys. Under opstart
får jeg noget tekst med at den der er problemer med hardware eller software
og jeg får nogle opstartmuligheder. Fejlsikret tilstand, sidst kendte
konfiguration, normat opstart mfl.
Lige meget hvad jeg vælger starter den på windows indlæsning men efter lidt
tid genstarter maskinen og jeg lander samme sted med opstart mulighederne.

Jeg har prøvet at gå i Genoprettelses konsol med XP CD-rom og skrive
fixboot, men det hjælper heller ikke.
Når jeg skriver Dir i dos prompten på C drev skriver den at der er "fejl ved
mappeoptælling". Mit D drev virker godt nok (ligger på samme HD som C drev)

Hvis jeg prøver at starte en installation kan jeg se at filsystemet på C
drev er ukendt, mens det fint står på NTFS på mit D drev.

Tommy

Fra : Ove Lie

Dato : 11-07-05 10:30

"TBH" <tbh@tunet.dk> skrev i melding
> [...]
software
> og jeg får nogle opstartmuligheder. Fejlsikret tilstand, sidst kendte

Det er ikke MBR som er feil dersom du kommer hit, da er det windows som
halter

-Ove

Fra : TBH

Dato : 13-07-05 17:06

Hej igen

Jeg fik min windows til delvis at fungere igen ved at benytte chkdsk et par
gange fra genoprettelseskonsollen, men nu kan jeg ikke logge på windows.

Den skriver at adgangskoden er forkert. Jeg har prøvet at lave en
reparations installation af windows, men kan stadig ikke logge på.
Kan jeg ændre kodeord på en bruger f.eks via en dosprompt eller lign.

Tommy