MS Windows
briani 27239
Plus og minuser ved SP2 for XP???
Fra : Ukendt

Dato : 09-07-05 18:26

Din mening og erfaring betder meget. Jeg har ikke endnu installeret SP2 til
XP pro DK, på grund af de mange rygter der går om at SP2 sløver maskinen ned
og tilføjer en hel masse nye problemer og af den grund at jeg skal lave en
8GB backup før jeg opdaterer (optager en del DVD'er).

Så jeg vil bede om jeres mening om SP2, råt og usødet:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : hansen

Dato : 09-07-05 18:33

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og tilføjer en hel masse nye problemer og af den grund at jeg skal lave en
> 8GB backup før jeg opdaterer (optager en del DVD'er).

Kan det blive til mere end to dvd'er?

Fra : John

Dato : 09-07-05 19:24

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev i en meddelelse

> jeg vil bede om jeres mening om SP2, råt og usødet:)

Nogle vira angriber kun ikke-opdaterede windows, så alene af den grund bør
du installere sp2! Vi har to computere med XPpro/sp2, begge kører uden
problemer overhovedet, og klippe-stabilt.

Vor erfaring: Glem alt om opgradering m.m., det gi'r ofte(st) problemer. Ryd
harddisken og lav en frisk install. Ren r*v at trutte i....:)

Tip:
http://www.tweakxp.com/article37006.aspx

(Mens du er derinde, så fjern også flueben i 'sommerfuglen', samt windows
messenger, medmindre du ønsker at benytte disse programmer).

Ét til:
http://www.tweakxp.com/article37496.aspx

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-05 20:21

Opgradering vil være den enste mulighed da mit system ikke er til at
genskabe:D Det har taget år at fåe alting til at køre så godt som det gør
nu. Og en anden ting jeg har sjældent virus, indenfor de sidste 10 år har
jeg måske haft 4, som jeg slap af med i løbet af 24 timer.

Min pc er en stor multimedia pc:D til Video, mobil telefoner, DSL, Mp4 osv.
Det ville jeg aldrig kunne genskabe. Og ja en backup kan fylde mere en 2
dvd'er, de 8GB er komprimeret med Drive image så nogen gange fylder det lidt
mere end præcis 8GB:)

Så jeg vil godt høre success historier med SP2, som opgradering.

Og er det rigtigt at der snart kommer en SP3, som retter fejlene i SP2?

Fra : John

Dato : 09-07-05 21:57

> [...]

> Opgradering vil være den enste mulighed

> Min pc er en stor multimedia pc:D til Video, mobil telefoner, DSL, Mp4

Forstås Jan, jeg ville også være lidt nervøs..:)

Alternativt kan du (vistnok) hente alle opdateringer i sp2 som separate
filer. Det er selvfølgeligt lidt mere omstændeligt, men bestemt ikke
uoverkommeligt. Start fx med at hente alle vigtige opdateringer, minus sp2,
via windowsupdate eller microsoftupdate.

Belarc Advisor er en god og gratis hjælper:
http://www.snapfiles.com/get/belarc.html

Belarc har, blandt meget andet, også denne funktion med relevante links til
Microsoft:

'Click here to see all available Microsoft security hotfixes for this
computer.'

> Og er det rigtigt at der snart kommer en SP3, som retter fejlene i SP2?

Opdateringer frigivet senere end sp2, vil uden tvivl på et tidspunkt blive
samlet og udsendt som sp3. Jeg er ikke bekendt med fejl i sp2..?

God arbejdslyst! Mvh John

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-07-05 23:03

Thunder wrote:

> [...]
> fylde mere en 2 dvd'er, de 8GB er komprimeret med Drive image så
> nogen gange fylder det lidt mere end præcis 8GB:)

Så lever du livet farligt, hvis du har tiltro til én harddisk. Ud og
investere
i et lagermedie mere, hvor du kan have en backup til et nedbrud.
Og når du frygter nedbrud ved en opgradering til SP2 er der netop brug
for at få lavet en ordentlig backup.

Mit råd er køb en USB harddisk.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 16:58

Jeg takker for svarene og har nu opgraderet til SP2, og som nogle har læst
fået nogle små problemer:) Som ikke var der før opgraderingen:)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-07-06 00:56

On Sat, 9 Jul 2005 21:21:18 +0200, "Thunder"
<thunderSNABELAget2net.dk> wrote:

> [...]
>nu. Og en anden ting jeg har sjældent virus, indenfor de sidste 10 år har
>jeg måske haft 4, som jeg slap af med i løbet af 24 timer.
Måske du skulle overveje en anden strategi ?
Du har et system der i sin grund er år gammelt. Det har du skruet og
justeret i en masse gange, højst sansynligt
opdateret/instaleret/afinstalleret en masse ting (programmer og OS)

Al erfaring har vist at det mest stabile og hurtige system er et
nyinstaleret og opdateret system der efterfølgende evt. er blevet
trimmet.

Få en ny harddisk, sæt den i istedet for den nuværende. Installer OS
med nyeste SP og drivere til din HW. Aktiver XP hvis det skal til.
Tag et image af din installation.
Du tager nu et af dine programmer og installerer nyeste opdaterede
udgave, og tester om det virker. Tag gerne lidt notater og
screendumps, så er det nemmere at huske instillinger og ligende til
senere brug.
Læg dit image af den friske installation på igen og test så næste
program, og sådan bliver du ved til du hat testet alle programmer.

Du ved nu at alle dine programmer spiller, og er klar til at teste på
om de kan spille sammen. Det er en hård process hvor rækkefølgen at
installationerne kan have betydning. Her kan man få brug for hjælp fra
programmernes ophav, dvs. hjælp fra den support som de fleste sw
firmaer stiller til rådighed.

Skal man have hjælp/support er det ofte et krav at enes OS er
opdateret. Det er nemmere/billigere at suppoterer en version af et OS,
og så vælgers der som reglen det nyeste. Support koster trods alt
produksenterne penge.

Freeware, ja der er man jo oftest overladt til sig selv.

Man kan resikerer at der er programmer der bare ikke kan spille
sammen.

>Min pc er en stor multimedia pc:D til Video, mobil telefoner, DSL, Mp4 osv.
>Det ville jeg aldrig kunne genskabe.
Så har du fået rodet dig længere ud end hvad godt er.
Du kan/må ikke forvente at din installation kører problemfrit i
evigheder. Harddiske går nemlig også istykker nu og da.
Du tager vel backup tit ?

>Så jeg vil godt høre success historier med SP2, som opgradering.
På maskiner hvor installationen i forvejen er ok går det som reglen
godt, jeg har aldrig oplevet andet.
Er det derimod en installation hvor der er skruet og trimmet i alle
hjørner og kanter, installerer/afinstalleret tonsvis at sw på, ja, så
går det ofte galt.

>Og er det rigtigt at der snart kommer en SP3, som retter fejlene i SP2?
Inde i mange af de opdateringer der er modtaget i lange tider står der
SP3, så den er nok på vej.

/Hans

Fra : Calle.

Dato : 09-07-05 19:16

Thunder wrote:
> [...]
> del DVD'er).
>

> Så jeg vil bede om jeres mening om SP2, råt og usødet:)
ingen problemer her
--
Calle.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 09-07-05 23:17

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev i en meddelelse news:42d0090a$0$34705$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
[klip]
> Så jeg vil bede om jeres mening om SP2, råt og usødet:)
[klip]

Her er mine erfaringer nedfældet i et tidligere indlæg:
http://sp-2.notlong.com/

Kører stadig med SP1 -den opdateres med Win Update under
"Brugerdefineret".
Jeg mener ikke, at den erfarne bruger af windows har nogen særlig nytte
af SP2 - og slet ikke når den giver problemer med tilsluttet hardware.
Men prøv den - du kan jo altid smide den overbord igen, da den er nem
og problemfri at afinstallere.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 17:24

> [...]
> en
> 8GB backup før jeg opdaterer (optager en del DVD'er).

Ja det bliver da vist ved rygter.

Har installeret SP2 på en del maskiner nu, størstedelen uden total
geninstallation af windows. Selv min egen maskine som ikke har været
formatteret de sidste par åd den råt. Er dit system frit for virus,
spyware og andet snask vil du ikke opleve problemer.

Og er dit system så vigtigt ville jeg lave den backup jævnligt lige meget
hvad. Harddiske holder ikke evigt!

Carsten Sørensen

http://www.forshus.dk

Fra : jda^fx

Dato : 11-07-05 00:08

On Sat, 9 Jul 2005 19:25:55 +0200, Thunder wrote:

> [...]
> 8GB backup før jeg opdaterer (optager en del DVD'er).
>

> Så jeg vil bede om jeres mening om SP2, råt og usødet:)

Min oplevelse er, at firmaer ikke udgiver servicepakker for at genere deres
kunder. Jeg gad ikke at røre XP før SP1 var kommet, og min oplevelse af XP
efter SP2 er at den er blevet bedre.
De mange problmer der er kommet er som regel opstået fra udviklere af
software som påstår de laver programmer til Windows, men bare ikke har
opdaget at de udvikler til et build som der ikke er ret mange der bruger
længere.
--
Jakob