MS Windows
briani 27239
Er det pinligt?
Fra : Elle

Dato : 07-07-05 23:21

Er det pinligt at spørge hvordan man får alt indhold fra een xp pro maskine
over på en anden?

Jeg er selv macbruger, men skal gøre tricket for en kunde. Så jeg vil helst
ikke sidde og fumle.

Kan nogen give en pædagogisk forklaring?

Hilsen Elle

Fra : Repzak

Dato : 07-07-05 23:55

"Elle" <elle@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> helst
> ikke sidde og fumle.
>
> Kan nogen give en pædagogisk forklaring?

Under værktøjer i tilbehør er der en guide til overflytning af data og
indstillinger...

Men tror ikke den tager alt bruger data med der ligger dumbet diverse steder
på disken og andre diske.. nok kun lige dokument mappen

Kasper

Fra : ct

Dato : 08-07-05 09:27

> Men tror ikke den tager alt bruger data med der ligger dumbet diverse
> steder
> på disken og andre diske.. nok kun lige dokument mappen

Joeh, den gennemsøger faktisk din harddisk for billeder og dokumenter og
snupper dem med også! MEN husk selv at tage en mappe som f.eks. den diverse
netbanker laver på C: drevet med over manuelt....

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 07:24

"Elle" <elle@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helst
> ikke sidde og fumle.
>
> Kan nogen give en pædagogisk forklaring?

Hej
Du skal have fat i Ghost
og derudover er det SYSPREP funktionen du skal køre for at systemet vil
acceptere at komme over på en anden maskine
Sysprep kan du finde på din CD eller hente fra Microsoft, her finder du også
beskrivelse af brugen..
MEN du slipper ikke for at aktivere hos Microsoft.. til sidst..

ps
er det 100% ens hardware og du ikke har maskinen på domæne kan du blot
bruge GHOST og så evt omdøbe maskinen bagefter..
Det er ikke pædagogisk, men kan måske give dig et hint om metoden.
MVH
Preben

Fra : Elle

Dato : 08-07-05 08:53

On 08/07/05 8:24, in article [ÿÁTTCLE], "Preben Larsen" <oz6paqsl.net>
wrote:

> [...]
> bruge GHOST og så evt omdøbe maskinen bagefter..
> Det er ikke pædagogisk, men kan måske give dig et hint om metoden.

Det ER 100% ens. En ny maskine skal afløse en gammel, og begge kører med
"rent" software.

elle

Fra : Henning

Dato : 08-07-05 12:51

>Det ER 100% ens. En ny maskine skal afløse en gammel, og begge kører med
>"rent" software.

Du skriver "100% ens" samtidig med du skriver at en ny maskine skal
afløse en gammel?
Er de to maskiner 100% ens? Ellers vil du ikke få noget ud af at bruge
Ghost.

Fra : Elle

Dato : 08-07-05 17:15

On 08/07/05 13:50, in article [ÿÁTTCLE], "Henning"
<newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote:

> Du skriver "100% ens" samtidig med du skriver at en ny maskine skal
> afløse en gammel?
> Er de to maskiner 100% ens? Ellers vil du ikke få noget ud af at bruge
> Ghost.

Det havde jeg ikke lige tænkt på. Nej, den ene er en tower, den anden en
bærbar. Men dog med samme system.

Elle

Fra : Peter

Dato : 08-07-05 11:09

> [...]
> helst
> ikke sidde og fumle.
>
> Kan nogen give en pædagogisk forklaring?

Det er ikke så enkelt igen, og kan nemt gå galt, hvis den nye maskine ikke
har samme opsætning som den gamle (bundkort, grafikkort osv).

Jeg ville flytte harddisken med C drevet over i den nye og køre en
reparation.
Reparationen kører du ved at boote på Win XP cd'en.
Accepter installation ved det første skærmbillede.
Tryk F8 for at acceptere betingelser ved skærmbillede 2
Vælg reparer ved skærmbillede 3 og følg derefter skærminstrukser.

Peter B

Fra : Elle

Dato : 08-07-05 17:13

On 08/07/05 12:08, in article [ÿÁTTCLE], "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> Tryk F8 for at acceptere betingelser ved skærmbillede 2
> Vælg reparer ved skærmbillede 3 og følg derefter skærminstrukser.

Det er ikke så nemt. Den gamle er en tower, den nye en laptop.
Har du ikke nogle andre gode ideer. Det må helst ikke gå galt.

Hilsen Elle

Fra : Peter

Dato : 08-07-05 20:30

> On 08/07/05 12:08, in article [ÿÁTTCLE], >
> Det er ikke så nemt. Den gamle er en tower, den nye en laptop.
> Har du ikke nogle andre gode ideer. Det må helst ikke gå galt.

Som tidligere skrevet - det kan meget nemt gå galt.

Du skal lave en ghost af det gamle C-drev, f.eks med Norton Ghost eller
Acronis Drive Image.

Da de to systemer er MEGET forskellige (nyt bundkort, nyt grafikkort m.m.),
skal du derefter køre den tidligere omtalte reparation.
Hvis du får mulighed for at køre reparationen FØR computeren genstarter
efter installationen af ghost/Image filen, er der størst chance for at det
hele lykkedes. (De bundkort- og andre hardware drivere, der er i ghost filen
er jo til det gamle bundkort)
Jeg vil ikke på nogen måde garantere, at det lykkedes, men vil tro chancerne
er gode.
Skulle det gå galt, har du jo stadig den gamle HD og kan prøve igen.
Iøvrigt skal du være opmærksom på, at alle Windows update skal gen-opdateres
efter reparationen. Det gælder også evt. 3.part driver, som Windows XP ikke
genkender.

Peter B

Fra : Elle

Dato : 09-07-05 10:51