MS Windows
briani 27239
Unknown Hard Error ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 07-07-05 17:47

Hej

Jeg har det problem at mit Windows2000 går ned periodisk.
Nogle gange popper den op med et vindue der siger "Unknown Hard Error" og
jeg må genstarte computeren. Andre gange hopper den direkte til en blå skærm
hvor den skriver noget med "Kmode Error" og en del mere jeg ikke når at se..

Jeg har tjekket logfilen PowerNow som er ændret lige på det tidspunkt den
gik ned nu her. Der står flg :

Event logged Thr, 7/7/2005 at 17:06:24.750:
PowerNow State Mismatch: Local state = 1, Actual = 0

Event logged Thr, 7/7/2005 at 17:07:00.812:
PowerNow State Mismatch: Local state = 0, Actual = 2

Event logged Thr, 7/7/2005 at 18:05:22.859:
PowerNow State Mismatch: Local state = 1, Actual = 0

Event logged Thr, 7/7/2005 at 18:34:43.578:
WARNING: Battry mode value invalid (-1) TPowerNowRegistry.cpp:344

Ved nogen hvad der kunne være galt ?
Jeg har prøvet at geninstallere Windows uden held.

Mvh
Michael

Fra : Hans

Dato : 07-07-05 18:12

EnjoyNews wrote:

> Ved nogen hvad der kunne være galt ?
> Jeg har prøvet at geninstallere Windows uden held.

Det kan være flere ting. Hardwarefejl, driverproblemer.

Er det noget den er begyndt på, eller har du ændret i hardwaren, bios, nye
drivere osv. osv.?

Hans

Fra : EnjoyNews

Dato : 07-07-05 21:16

> Det kan være flere ting. Hardwarefejl, driverproblemer.
>
> Er det noget den er begyndt på, eller har du ændret i hardwaren, bios, nye
> drivere osv. osv.?
>
> Hans

Det er noget den er begyndt på ja.
Jeg har ikke umiddlebart opdateret noget, og efter reinstallation er det i
hvertfald de standard originale drivere den altid har kørt med.
Jeg har lagt mærke til at den nogle gange, efter den blå skærm, har lavet
min opløsningen om til 800x600 når den har startet op igen. Så jeg ved ikke
om det er noget med grafikdelen der laver problemer måske.
Bundkort, CPU og grafikkort er ikke mere end 4-5 måneder gammelt, så det er
ikke nogle gamle forældede drivere osv.

Jeg kan med en søgning på ordet "log" på c drevet, se at der ligger nogle
andre log filer, som også er blevet ændre på samme tidspunkt som fejlen
indtrådte, men dem kan jeg ikke åbne. Den skriver at jeg ikke har adgang til
dem.
Er der ikke en måde at se disse Windows log filer på. Måske de kan fortælle
noget mere.