MS Windows
briani 27239
Er XP født med trådløs?
Fra : Storm

Dato : 03-07-05 22:26

Et rigtigt dumt spørgsmål:

Hvordan ser jeg om en nyere bærbar der kører XP har trådløst netværk?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 03-07-05 22:34

Storm wrote:
> Hvordan ser jeg om en nyere bærbar der kører XP har trådløst netværk?

Kontrolpanel => Netværk ville du kunne se det. Du kan også se det i
Enhedshåndteringen.

/A

Fra : Storm

Dato : 03-07-05 22:41

Andreas Lorensen <andlo@sodemark.dk> wrote:

> Kontrolpanel => Netværk ville du kunne se det. Du kan også se det i
> Enhedshåndteringen.

Tak skal du ha' - det er der så ikke... Hvad er det så jeg skal købe -
et netværkskort der har det?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 03-07-05 22:54

Storm wrote:
> Tak skal du ha' - det er der så ikke... Hvad er det så jeg skal købe -
> et netværkskort der har det?

Køb et PCMCIA W-Lan kort eller en W-Lan USB dims. Her er nogle af de
billige.

http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=130-97
http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=130-96

Selv ville jeg købe et 3com PCMCIA som feks dette
http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=features&pathtype=purchase&sku=3CRSHPW196

/A

Fra : Storm

Dato : 03-07-05 23:16

> [...]

> billige.
>
> http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=130-97 6
>
> Selv ville jeg købe et 3com PCMCIA som feks dette

Mange tak til både dig og Michael - jeg kigger efter løsningen med en
USB pen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-07-05 22:53

NinzenREMOVE@ofir.dk (Storm) wrote:

>Et rigtigt dumt spørgsmål:
>
>Hvordan ser jeg om en nyere bærbar der kører XP har trådløst netværk?

Du kan f.eks kigge i 'Enhedshåndtering' under 'Netværkskort' - Hvis
maskinen har et trådløst netkort, vil det vise sig her...

Der er selvfølgelig den mulighed at der ikke er installeret driver til
det trådløse netkort - eller måske er det bare de-aktiveret i BIOS - Så
vil det ikke 'ses' i enhedshåndtering. Men så må du checke manualen...

Iøvrigt er det fleste nyere bærbare forberedt til trådløst net - dvs har
et mini-PCI stik og indbygget antenne. I så fald er det bare at købe et
lille netkort som dette:

http://www.prcdata.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=41664542

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall