MS Windows
briani 27239
Hjælp med Konstant harddisk aktivitet, ful~
Fra : Stig Christensen

Dato : 03-07-05 21:36

Hej,
Jeg har en DELL Latitude 800C med windows XP Pro på. Jeg bruger sjældent
maskinen, men det gør min kone. Harddisken kører hele tiden og computeren
reagerer enormt langsomt. Men det mest besynderlige er at den melder at C
drevet er fuldt (11 Gbyte) på trods af at der kun er ca. 1.5 Gbyte når
filernes størrelse gøres op. Der er helt sikkert ikke installeret nogle
"smarte" programmer på maskinen, der nu er helt ubrugelig, da man faktisk
næsten ikke kan læse mail og gå på nettet med den da der ikke engang er
plads til at skrive en temp. fil!!

Kan nogen hjælpe med hvad der kan være galt?
mvh

Stig Christensen

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 03-07-05 22:47

Stig Christensen wrote:
> [...]
> reagerer enormt langsomt. Men det mest besynderlige er at den melder at C
> drevet er fuldt (11 Gbyte) på trods af at der kun er ca. 1.5 Gbyte når

Nej hvor dejligt - har netop haft fat i en DELL insperon et eller andet, der
opførte sig fuldstændigt magen til.
Jeg skiftede hardisken i håbet om det var det, men det hjalp ike :(
Desværre havde jeg ikke en XP installationsCD, så jeg kunne ikke reparere
eller reinstallere den.

Jeg er derfor såvel medfølende som intereseret i en løsning.

/A

Fra : Klaus

Dato : 03-07-05 22:49

"Stig Christensen" <sc@sc-musik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med den da der ikke engang er plads til at skrive en temp. fil!!
>
> Kan nogen hjælpe med hvad der kan være galt?

Filer der er skjult - til gendannelse af slettede filer. Bl. a. Norton
laver den slags.

Klaus H

Fra : Benny Andersen

Dato : 04-07-05 06:09

Prøv og slå følgende service fra:
indexing service

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Ingolf

Dato : 04-07-05 18:55

"Stig Christensen" <sc@sc-musik.dk> wrote in message
> [...]
> plads til at skrive en temp. fil!!
>
> Kan nogen hjælpe med hvad der kan være galt?

Prøv at køre chkdsk, med fuld scan. Kræver du genstarter.

Ellers må du nok afinstallere konen ;)