Inst. af OSX 10.4 via Firewire Target Mode~
Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 10-07-05 10:39

Hej

Jeg har en iBook, som jeg vil installere OSX 10.4 på, men da der kun er
et normalt CD-ROM drev i den, har jeg eksperimenteret med at installere
10.4'en via en G3 B&W der har et DVD drev og ved at sætte iBook'en i
Firewire Target Mode.

Jeg kan fint vælge og installere 10.4'en, men når jeg genstarter
iBook'en, så har jeg ikke noget bootbart system på den.

Jeg har tjekket med de forskellige diskværktøjer, der findes på min
gamle OSX 10.1 CD og resat Firmwaren, men uden resultat.

Er der en løsning?

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 11-07-05 11:08

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har tjekket med de forskellige diskværktøjer, der findes på min
> gamle OSX 10.1 CD og resat Firmwaren, men uden resultat.

Jeg er ikke klog nok til at vide om der er en udvej, men selv ville jeg
nok forsøge at vende processen om.

Altså starte B/W'en op som FW og derefter forsøge at starte ibooken med
B/W-DVD-drevet som startdisk.

Selv har jeg installeret på min iBook fra et eksternt FW-DVD-drev.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Bliv donor: http://www.sundhed.dk/

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 11-07-05 16:25

On Mon, 11 Jul 2005 12:07:53 +0200, Stig Leerbeck wrote:

> [...]
> B/W-DVD-drevet som startdisk.
>
> Selv har jeg installeret på min iBook fra et eksternt FW-DVD-drev.

Hej Stig

Det er da værd at prøve.

Med venlig hilsen

Kent Wormsorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har bla. arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 11-07-05 16:34

On Mon, 11 Jul 2005 17:25:14 +0200, Kent Wormsdorf wrote:

> Hej Stig
>
> Det er da værd at prøve.
>
> Med venlig hilsen
>
> Kent Wormsorf

Hej igen

det kan ikke lade sig gøre, da en G3 B&W ikke selv understøtter Firewire
Target mode i følge denne artikel:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58583

Øv.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 11-07-05 17:17

> [...]

> Hej igen
>
> det kan ikke lade sig gøre, da en G3 B&W ikke selv understøtter Firewire

Nah - okay, jeg synes ellers jeg har haft gang i sådan een. Har du
prøvet at starte op med "T" tasten nede?

Men så må du nok ud på lånemarkedet og hitte et DVD-drev.

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 11-07-05 17:31

On Mon, 11 Jul 2005 18:17:14 +0200, Stig Leerbeck wrote:

> [...]
> prøvet at starte op med "T" tasten nede?
>
> Men så må du nok ud på lånemarkedet og hitte et DVD-drev.

Ja, jeg har forsøgt at starte den op med T tasten nede, uden resultat.

Jeg skal nok ud og låne et FW DVD drev, men hvor F... finder jeg det i
Vejle
Alle mine venner og bekendte har kun PC'er. :-/

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-07-05 09:57

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> Jeg kan fint vælge og installere 10.4'en, men når jeg genstarter
> iBook'en, så har jeg ikke noget bootbart system på den.

Det burde ikke hjælpe, men har du prøvet at boote iBook'en med ALT
tasten holdt nede. Så scannes der for bootbare systemer på alle diske.
Hvis det ikke virker ved du i hvert fald med sikkerhed at den ikke kan
finde systemfilerne.

--
Mvh Martin

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 12-07-05 15:44

On Tue, 12 Jul 2005 10:56:56 +0200, Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> tasten holdt nede. Så scannes der for bootbare systemer på alle diske.
> Hvis det ikke virker ved du i hvert fald med sikkerhed at den ikke kan

Hej Martin

Jeg har prøvet ALT tasten, så der er nok ikke noget andet at gøre end, at
investere i et DVD drev, som Tiger kan boote på. :-/

Jeg har dog også lige læst på Apple's forum, at man kun med held kan boote OSX
op efter at have installeret den via Firewire Taget Mode, hvis der er tale
om to helt ens computerer.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-07-05 00:46

> [...]

> op efter at have installeret den via Firewire Taget Mode, hvis der er tale

Det er lige meget om der er tale om to ens computere - den kan sagtens
boote, hoever du bør efterfølgende nuke følgende for at indlæse de
rette kerneudvidelser til din iBog:

/System/Library/Extensions.kextcache
/System/Library/Extensions.mkext

frem for at fimse med FW target node kan du osse blot installere på en
FW disk fra en anden mac og derefter klone FW disken til din ibog.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 14-07-05 20:25

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> [...]
>
> frem for at fimse med FW target node kan du osse blot installere på en
> FW disk fra en anden mac og derefter klone FW disken til din ibog.

Hej Morten

Øhhh... Hvor er det lige du ser de to filer i /System/Library/ ?

Jeg har kun en Extensions folder i min Library folder i mim System på
iBook'en.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf