Hvordan sammensættes mpg filer
Fra : Peter Ursin

Dato : 07-07-05 21:48

Hej,

Jeg har en række mpg klip som jeg gerne vil have sat sammen til een lang
film. Når jeg vil afspille det færdige resultat i MPlayer og sætter
billedet til fullscreen eller double size så går billedet altid tilbage
til normal størrelse (og bliver der) når afspilningen når til slutningen
af de oprindelige små klip.

Jeg har prøvet at samle filerne med programmer både på Mac og på PC, men
hver gang bliver resultatet det samme.

Er der nogen der har et forslag til en løsning ?

mvh
Peter Ursin

Fra : Tom

Dato : 08-07-05 00:11

Pak det hele om til mpeg2 ( fylder sindygt meget) prøv adobe premiere gratis
i 30 dage..)!?
Pak det hele ned i mpeg4 igen!!
Rimelig kompliseret og tidskrævende. Men det kan lade sig gøre..
Tom

On 07/07/05 22:48, in article
1gzcpha.y0gvts1ysrkckN%zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com, "Peter Ursin"

Fra : Peter Ursin

Dato : 08-07-05 00:54

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> i 30 dage..)!?
> Pak det hele ned i mpeg4 igen!!
> Rimelig kompliseret og tidskrævende. Men det kan lade sig gøre..

Skal det virkelig være nødvendigt at kode det hele igen?
Ja, okay jeg har selvfølgelig ikke fået andet til at virke, det lyder
bare voldsomt.

mvh
Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-05 09:01

> [...]
> i 30 dage..)!?
> Pak det hele ned i mpeg4 igen!!
> Rimelig kompliseret og tidskrævende. Men det kan lade sig gøre..

ja - hvad skulle det egentlig gøre godt for? MPEG er noget fims af
redigerer i , osse version 2.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jesper

Dato : 08-07-05 19:01

> [...]

> hver gang bliver resultatet det samme.
>
> Er der nogen der har et forslag til en løsning ?

Hvis ikke alle de små klip har samme framerate, bitrate,
billedestørrelse etc. så skal de omkodes. Brug ffmpegX til opgaven,
omkod først alle klippene, så de de er ens mht til de nævnte ting,
dernæst bruger du ffmpegX til at sammenføje klippene under Tools
fanebladet, Join knappen.