Weather widget opdaterer ikke
Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-05 08:14

Jeg har lidt bøvl med at få Weather widget i Dashboard til at opdatere.
Det er flere dage, siden den sidst har opdateret. Det er mit indtryk, at
widgets ikke opdaterer i baggrunden for ikke at bruge processorkraft,
men kun opdaterer, når de er fremme. Jeg har derfor prøvet at lade dem
være fremme længe, men det hjælper ikke. Laver jeg en ny widget med
vejret, opdaterer den selvfølgelig straks og viser noget andet end den
oprindelige. Har andre oplevet det samme?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karl Antz

Dato : 23-06-05 08:50

> [...]
> vejret, opdaterer den selvfølgelig straks og viser noget andet end den
> oprindelige. Har andre oplevet det samme?

Yup - og så opdagede jeg ved en tilfældighed at hvis jeg lukker
(alt+tryk på knappen) og åbner den igen så opdaterer den.
Jeg har en masse widgets fremme hele tiden men synes ikke at min maskine
er mærkbart langsommere - men på den anden side er det efterhånden
velkendt at jeg ikke ligefrem er nogen hastighedsfreak

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-05 09:48

In article <1gylsge.orid7och0zj0N%karl@antz.dk>,
karl@antz.dk (Karl Antz) wrote:

> Yup - og så opdagede jeg ved en tilfældighed at hvis jeg lukker
> (alt+tryk på knappen) og åbner den igen så opdaterer den.

Pst, hvilken knap? ;^)

> Jeg har en masse widgets fremme hele tiden men synes ikke at min
> maskine er mærkbart langsommere - men på den anden side er det
> efterhånden velkendt at jeg ikke ligefrem er nogen hastighedsfreak

Det ser heller ikke ud til, at de bruger noget cpu, når man ser i
Aktivitetsovervågning. Mon ikke, Apple har lavet det, så de ikke æder
for meget kraft. Man kan også se, at widget med tv-programmet først
læser det ind, når man viser Dashboard.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karl Antz

Dato : 23-06-05 09:54

> Pst, hvilken knap? ;^)

jouw altså .........

nærenstid a' då trøgger på 'ed alt, så trøls der en bette cirkel mæ et
kryds indeni frem på øwerste wenster hjørn' af 'ed widdjett -
åsså er'ed a' då ska trøk' på den hersens cirkel åsså låkker weddjett'en
sæj

så då åbn' 'ed ijjen wed 'a wælge ded

hov jeg har vist læst lidt for meget asterix i belgien ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-05 10:27

In article <1gylvfv.1n2ghk41ywj3eoN%karl@antz.dk>,
karl@antz.dk (Karl Antz) wrote:

> [...]
> sæj
>
> så då åbn' 'ed ijjen wed 'a wælge ded
>
> hov jeg har vist læst lidt for meget asterix i belgien ...

Aha! Men det er jo lidt besværligt med vejret, for så skal man også have
den rigtige by skrevet ind i widget, før den kan bruges. Det er jo ikke
en stor hjælp, at den starter med Copenhagen i USA.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karl Antz

Dato : 23-06-05 10:56

> Aha! Men det er jo lidt besværligt med vejret, for så skal man også have
> den rigtige by skrevet ind i widget, før den kan bruges. Det er jo ikke
> en stor hjælp, at den starter med Copenhagen i USA.

ja jo ... men på den anden side så opdaterer den i de fleste tilfælde
pænt og nydeligt som den skal, åsså ka jeg godt leve med at lave lidt
fingergymnastik - som jo forøvrigt må siges at være god for kondi'en
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-05 23:38

In article <1gylydg.e8z78y1rzvlmoN%karl@antz.dk>,
karl@antz.dk (Karl Antz) wrote:

> ja jo ... men på den anden side så opdaterer den i de fleste tilfælde
> pænt og nydeligt som den skal, åsså ka jeg godt leve med at lave lidt
> fingergymnastik - som jo forøvrigt må siges at være god for kondi'en

Ja ja, det går jo nok. Nu virker den igen. Sjovt nok har jeg lige
opdaget, at hullet i gradstegnet blinker hvidt, lige når man åbner
Dashboard. Mon ikke det er tegn på, at Weather Widget opdaterer?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karl Antz

Dato : 24-06-05 08:35

> Ja ja, det går jo nok. Nu virker den igen. Sjovt nok har jeg lige
> opdaget, at hullet i gradstegnet blinker hvidt, lige når man åbner
> Dashboard. Mon ikke det er tegn på, at Weather Widget opdaterer?

yup

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Allan

Dato : 23-06-05 09:13

Samme her...tror bare det er weather widget der kager rundt i det...:(