Søgeformular med log
Fra : Bjarne

Dato : 03-06-01 17:07

Hvordan for man en FrontPage søgeformular-komponent til også at skrive
søgeordet til en log-fil.
F.eks. til _private/form_results.txt men altså også vise søgeresultatet.

---
Bjarne

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 04-06-01 03:32

Bjarne wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hvordan for man en FrontPage søgeformular-komponent
> til også at skrive søgeordet til en log-fil.
> F.eks. til _private/form_results.txt men altså
> også vise søgeresultatet.

Hej Bjarne,

Denne funktion understøtter FrontPage ikke.

Du har 2 muligheder:

1) Lav en kringlet javascript løsning, som submitter 2 formularer når der
klikkes på søgeknappen. Den ene skriver til en logfil, den anden viser
søgeresultatet.

2) Eller du kan få dig en gratis hosted løsning. På den måde kan du
slippe for alle besværlighederne. Læs mere her:
http://www.html.dk/artikler/00013/

Som min formulering sikkert afslører vil jeg anbefale dig nr. 2 - det
andet bliver for usikkert og besværligt.

Mvh
Jonas

Fra : Andreas Paasch

Dato : 04-06-01 12:34

Til løsning 2 fra jonas kan jeg anbefale www.Atomz.com - deres søgeform er
særdeles simpel at bygge ind, de forsyner koden til enkel søgning eller en
ret avanceret model.
Søgningen er pt. meget hurtigt og særdeles effektiv, logning af mest søgte
ord i op til 2 måneder bagud, som jeg umiddelbart vil men er rimeligt nok.

Mvh.
Andreas Paasch

[snip]