Safari og CSS
Fra : Thorkil Olesen

Dato : 19-06-05 14:57

Jeg sidder og eksperimenterer lidt med nogle websider. Jeg ved godt, der
er en særlig gruppe til det, men ofte får man bedre svar her. Og da det
vistnok handler lidt om Safari, så prøver jeg her...

Jeg prøver at definerer en baggrundsfarve til elementet 'body' i et
stylesheet. Hvis stylesheet'et er indlejret i selve HTML-dokumentet, så
virker det fint, men hvis det er et eksternt stylesheet, kan jeg ikke få
det til at virke.

Skal det være sådan, eller er det en fejl i Safari?
Kan andre genskabe den samme fejl, eller er det bare mig?

Mac OS X 10.4.1, Safari 2.0

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-06-05 15:46

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
> det til at virke.
>
> Skal det være sådan, eller er det en fejl i Safari?
> Kan andre genskabe den samme fejl, eller er det bare mig?

Hvad er resultatet af en w3.org test?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 19-06-05 16:45

> Hvad er resultatet af en w3.org test?

Ikke noget dårligt spørgsmål!

Fejlen var, at jeg blot havde kopieret et indlejret stylesheet til et
eksternt stylesheet incl. <style>-taggen. Den skal ikke med. W3C's
CSS-checker brokker sig øjeblikkeligt. Det underlige er bare, at det
virker alligevel med alle andre elementer end 'body'. Safaris veje er
uudgrundelige...

Tak for hintet!

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-06-05 18:41

> [...]
> CSS-checker brokker sig øjeblikkeligt. Det underlige er bare, at det
> virker alligevel med alle andre elementer end 'body'. Safaris veje er

No problem. w3.org kan vaere en stor hjaelp.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling