Søges: Stille musik uden song!
Fra : Erik Gildsig Poulsen

Dato : 03-06-01 16:25

Hejsa

Jeg har bruge for lidt hjælp til noget stille musik uden sang til
meditation.

Nogle gode mht. titler, kunstner osv....

På forhånd tak
Erik

Fra : ZAP

Dato : 03-06-01 18:34

"Erik Gildsig Poulsen" <REMOVE egp@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa
>
> Jeg har bruge for lidt hjælp til noget stille musik uden sang til
> meditation.
>
> Nogle gode mht. titler, kunstner osv....

Jo mindre du tænker i "New age", er Eric Claptons "Rush" (Soundtrack) genial
til afslapning.

Venligst
ZAP

Fra : John K

Dato : 03-06-01 20:20

> Jeg har bruge for lidt hjælp til noget stille musik uden sang til
> meditation.
>
> Nogle gode mht. titler, kunstner osv....

Prøv at kontakte pladeselskabet Fønix...
(86195811)

Vi har fået en del plader fra dem der kan bruges til blandt andet
meditation...

Mvh

John K

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 03-06-01 21:35

Således skrev "Erik Gildsig Poulsen" <REMOVE egp@email.dk> i
dk.kultur.musik Sun, 3 Jun 2001 17:24:45 +0200:

>Hejsa
>
>Jeg har bruge for lidt hjælp til noget stille musik uden sang til
>meditation.
>
>Nogle gode mht. titler, kunstner osv....

Kitaro. Japansk, meget "windy". Det var vist ham der lavede temaet til
Blade Runner.

Burde kunne findes under meditation/mew age på dit lokale
musikbibliotek.

Knud
--
What's that, Lassie? What, girl? Klingons ... off the starboard bow?
-- John Prevost

Fra : Peter G.

Dato : 03-06-01 22:13

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message
> Således skrev "Erik Gildsig Poulsen" <REMOVE egp@email.dk> i
> dk.kultur.musik Sun, 3 Jun 2001 17:24:45 +0200:

> Kitaro. Japansk, meget "windy". Det var vist ham der lavede temaet til
> Blade Runner.

God anbefaling. Hans "Silk Road" er en klassiker indenfor new-age.

Blade Runner var nu Vangelis

Kig lidt rundt på http://www.allmusic.com

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"The Future Is X-Rated"

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 03-06-01 23:27

Således skrev "Peter G." <PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> i
dk.kultur.musik Sun, 3 Jun 2001 23:13:03 +0200:

>God anbefaling. Hans "Silk Road" er en klassiker indenfor new-age.

Jeg tror det var den jeg hørte i sin tid.

>Blade Runner var nu Vangelis

Faens også. Det værste er at det vidste jeg så udmærket godt.
Det må være Silk Road, jeg har fået blandet sammen der.
Ikke fordi at den og Blade Runner har voldsomt meget med hinanden at
gøre...

Knud
--
Hey, this isn't my tagline ! Who put it here ?

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 03-06-01 22:41

Jeg kan anbefale Kristian Lilholt, men der er dog sang på nogle af hans
numre.
Afslappende musik, jeg bruger det selv til at "tæmme" min tinitus, når jeg
skal sove

Hilsen
Karl Ejnar

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 04-06-01 14:00

"Erik Gildsig Poulsen" <REMOVE egp@email.dk> wrote in message

> Hejsa
>
> Jeg har bruge for lidt hjælp til noget stille musik uden sang til
> meditation.
>
> Nogle gode mht. titler, kunstner osv....

No Stress, den første cd er nogenlunde.

Ellers vil jeg anbefale albummet Polygon Window - Surfing on Sine Waves, en
meget stille plade af Richard D. James (Aphex Twin mv.)

--
Anders Ebbesen
Web Developer

Fra : Troels

Dato : 05-06-01 12:38

> No Stress, den første cd er nogenlunde.
>
> Ellers vil jeg anbefale albummet Polygon Window - Surfing on Sine Waves,
en
> meget stille plade af Richard D. James (Aphex Twin mv.)

Når ja... ham med Come to daddy - den er sikkert også god til afslapning
*lol*...

/Troels

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 05-06-01 13:36

Hvad med at prøve noget Ambient musik? Lav en søgning på google, og se dig
lidt omkring. Det er meget stille og godt til meditation.