et lille spørgsmål
Fra : fido

Dato : 03-06-01 16:02

Hej er der please nogen der kan hjælpe mig

jeg har en nokia 3310, jeg kan ikke få den til at vise navne på dem der
ringer op, den viser kun telefonnumrene. Jeg har gemt navene i hukommelse.

på forhånd tak

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-06-01 18:03

"fido" <d@ed.dk> wrote in message news:9fdjd4$1bck$1@news.cybercity.dk...
> jeg har en nokia 3310, jeg kan ikke få den til at vise navne på dem der
> ringer op, den viser kun telefonnumrene. Jeg har gemt navene i hukommelse.

Husk, at på mobiltelefoner starter danske mobilnumre med "+45" - måske kan
det være det?
Altså, prøv at sætte "+45" foran telefonnumrene...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-06-01 00:33

Niels Andersen skrev:

>Altså, prøv at sætte "+45" foran telefonnumrene...

Det burde nu ikke være nødvendigt. Den burde både kunne fange med og
uden +45 foran.

Men det lyder mystisk. Hvordan når der modtages SMSer?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : John R. Jensen

Dato : 04-06-01 13:29

> Altså, prøv at sætte "+45" foran telefonnumrene...

Alle Nokia telefoner sammenligner telefonnumrene i hukommelsen bag fra. +45
har altså ingen betydning...

Det lyder mest som en software fejl. Jeg han huske at andre har haft samme
problem. Så vidt jeg husker var det SW ver 3.-et-eller-andet. Jeg har selv
en 3310 med sw 4.06 og her er der ingen problemer.

For at telefonen kan vise navnet, kærver det self. også at det bliver sendt
til telefonen...

Mvh John

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-06-01 12:30

"John R. Jensen" <xylo313@hotmail.com> wrote in message

> Alle Nokia telefoner sammenligner telefonnumrene i hukommelsen bag fra.
+45
> har altså ingen betydning...

Jeg ved mange nokiaer kun kigger på de sidste 7 cifre, og så er det jo lige
meget. Men jeg kender ikke 3310'eren godt nok til at vide om den også gør
sådan.
I øvrigt er det vel ligegyldigt om den gør det bagfra eller forfra, når du
ikke siger noget om hvor mange cifre den kigger på. Hvis det fx. er 9 cifre,
så gør det jo en forskel.

Jeg kan huske dengang de begyndte at sætte +45 foran de danske numre. Der
var en masse snak om, at nogle skulle skrive +45 foran numrene, for at få
navnet frem.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kim Bjoern

Dato : 03-06-01 23:38

> jeg har en nokia 3310, jeg kan ikke få den til at vise navne på dem der
> ringer op, den viser kun telefonnumrene. Jeg har gemt navene i hukommelse.

Det har (forhåbentlig) ikke noget at gøre med, at man skal tilføje +45 foran
numrene, for at tlf skal kunne genkende numrene.

Min gamle Ericsson 388 fra 1995 kan godt vise navnet, uanset om der står +45
i telefonbogen eller (086) for område 86 eller bare 86 plus de sidste 6
cifre.

Kim