NTFS og FAT32
Fra : HelloKitty

Dato : 03-06-01 16:04

Min bærbar har Win2000 installeret og bruger dermed NTFS. Den kan se andre
computere som benytter Win95/98 og kan få adgang til dem (endda overføre,
whatsoever). Det går til gengæld ikke den anden vej, og jeg gætter vel på at
det skyldes at lillebrødrene ikke har NTFS-oversætter eller lign. Er der
noget man kan gøre ved det? Et program måske?

--

Sincerely/Mvh.,
HelloKitty, hellokitty@e-box.dk

Fra : ... Allan Møller ...

Dato : 03-06-01 16:15

> [...]
> det skyldes at lillebrødrene ikke har NTFS-oversætter eller lign. Er der
> noget man kan gøre ved det? Et program måske?

Uden at være ekspert så tror jeg du tager fejl. Overførslen foregår via
netværksprotokollen og kører uafhængigt at filsystemet.

-- Allan

Fra : Lars Overgaard

Dato : 03-06-01 16:34

"HelloKitty" <[nospam]hellokitty@e-box.dk> wrote in message
> Den faktor har jeg fuldstændig glemt... mand. Tak-tak.. nu skal jeg bare
> finde løsningen.

Du skal aktivere din guest-account på Win2K-maskinen eller oprette brugerne
fra de andre maskiner med samme brugernavne på Win2K-maskinen.

/Lars

Fra : HelloKitty

Dato : 03-06-01 21:32

Den guest-account.. er det den taler om når man deler en folder? Jeg har
nemlig valgt default, dvs. Everyone til at kunne komme ind. Det går bare
ikke. Så valgte jeg et par brugernavne i properties af deling (manner,
dansk/engelsk!) men Win95-maskinen nægtede at gå ind.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 04-06-01 00:32

"HelloKitty" <[nospam]hellokitty@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke. Så valgte jeg et par brugernavne i properties af deling (manner,
> dansk/engelsk!) men Win95-maskinen nægtede at gå ind.

Højreklik på denne computer / this computer
vælg manage
vælg local users and computers
vælg users
kontoen guest kan du se er deaktiveret (lille rødt ikon på navnet)
dobbeltklik på guest
fjern hak i account is deactivated (eller no'et)

så skulle det køre (thiværtifald den del af det)

Håber det hjalp lidt

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : HelloKitty

Dato : 04-06-01 12:47

Hey Søren, tak for hjælpen.

Det er lidt flovt for jeg kan se at spørgsmålet har været oppe mindst to
gange i de sidste par dage... i denne nyhedsgruppe!

Fra : CJ

Dato : 04-06-01 22:26

Vær sikker på at File and printer sharing er sat til på din 2000 maskine.
Hvis det ikke er sat til, kunne det meget vel være årsagen til at du kun kan
connecte til dine win9x maskiner, men ikke omvendt.

Håber det hjalp.