backup-program til Nokia 6600
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-07-05 18:43

jeg leder efter et program som kan tage en backup af en mængde valgfri
ting på min nokia, så jeg kan beholde dem efter formattering.

som det er nu, tillader telefonens egen backup funktion (samt den i PC
suite) jo kun at man tager en backup af HELE telefonens indhold (C
drevet) og lægger som pakket fil på enten PCen eller MMC kortet (E drevet)
så giver det jo ikke meget mening at formattere, hvis man alligevel
genskaber ALLE filer igen.

er der nogen der kender et program som kan sørge for at tage backup af
ting som telefonbog, kalender, notater osv. men hvor man kan vælge de
ting fra som man ikke ønsker med?

Jeg kan self. lave en synkronisering, og formattere, men så mister jeg
alle de data som er på telefonen, f.eks. SMS og MMS beskeder...

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 17-07-05 20:28

sø 17 jul 2005 07:42:37p satte Esben von Buchwald sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> er der nogen der kender et program som kan sørge for at tage backup af
> ting som telefonbog, kalender, notater osv. men hvor man kan vælge de
> ting fra som man ikke ønsker med?

Ja pc-suiten fra Nokia (griner)

Forklaring:

Hvis du synkroniserer din telefon (via pc-suiten) med f.eks. Outlook kan
du bruge det som backup efter du har formateret telefonen så længe du
sikrer dig at kalenderposterne / adrerssefortegnelserne på computeren
altid overskiver telefonens ditto.

Dine programdata vil blive slettet men det er jo også det du søger ikke?

Hvis du mere selektivt ønsker at sortere hvilke filer du vil have med
over er det vidst kun ved at lave en fuld bacvkup og så finde den fil der
indeholder oversigten over alle de data der er iu backuppen og så fjerne
de indføringer du ikke ønsker længere. Geldigvis er oversigten vidstnok i
ren tekst og er vidst ikke beskyttet af cheksum så det burde være lige
til

Steven

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 17:18

Hej Espen, du husker nok ikke mig, men vi har snakket sammen før. Prøv det
her program http://www.mobile-master.com/ Jeg brugte det til at lave en fuld
back af mine sms'er. MEN lad være med at slete Sms'erne fra programmet, det
fjerner dem også fra telefonen. Lagde jeg ikke lige mærke til da jeg gjorde
det:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-07-05 15:44

Thunder wrote:
> [...]
> fjerner dem også fra telefonen. Lagde jeg ikke lige mærke til da jeg gjorde

den siger bare at programmet ik er kompatibelt med N6600