Hvorfor bliver Motorola A920/A925 undervud~
Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 17:38

Denne model er kraftigt undervuderet når man tænker på at der er indbygget
GPS og det faktisk er en lille computer med uanede muligheder. Jeg har sat
min op til at udnytte dens fulde potentiale:)

Den kan bruges til at surfe på internettet, modtage/sende email, mms, sms,
spille maskine, tekstbehandling og regneark, Mp3 og Mp4 afspiller til musik,
hvis man tilføjer et 1GB kort kan den bruges som transportabel
videoafspiller med ca. 8 film i DVD kvalitet.

I alm. video kvalitet er det muligt at presse en 690MB film ned på 56.4MB i
Mp4 format. For slet ikke at tale om de uanede muligheder der er for
Bluetooth.
Med alle de ting der til Blutooth nu om dage, eksterne højtalere så den kan
bruges som musik anlæg, printer så man kan udskrive fra Quickword og
Quicksheet eller fra browseren osv.

Og på UMTS netværket kan modemet køre op til 384Kbps DSL.

Man kan installere Wayfinder og bruge den som GPS til bilen. Og meget mere!

Ok, den er stor. Men det er en PDA også og skal så også rende rundt med en
mobil samtidigt. Her kan man have alt i een. Hvor mange telefoner er der på
markedet som har Computer, GPS og telefon i eet?

Brugtprisen burde være noget højere end bare en 400 - 500 kr.

Hvad synes I?

Med venlig hilsen

Jan johansson

Fra : Carsten Matzon

Dato : 17-07-05 18:11

Thunder skrev:

> Denne model er kraftigt undervuderet når man tænker på at der er indbygget
> GPS og det faktisk er en lille computer med uanede muligheder. Jeg har sat
> min op til at udnytte dens fulde potentiale:)

Læste dit indlæg her og så du måske ville af med en på mobildebat.dk.Nu
er jeg sku blevet nysgerig.. :p

Hvordan får man det der GPS til at virke?

---

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 19:55

Det kan gøres på forskelige måder, men prøv at downloade en prøve version af
Wayfinder fra http://www.wayfinder.com/freetrial/

TomTom er vidst også på vej med en version til denne telefon og så er der
power Navigator som allerede har de kort der skal bruges.

Jeg er ikke den der ved mest om GPS, men den her gut ved et ton
http://per.nitro.dk/
og han har også lavet et gratis program til den.

Hvis du er ny på feltet ang. denne telefon, så skal det siges at den
indbyggede GPS er god og på bagsiden af telefonen er det muligt at tilslutte
en ekstra antenne hvis det skulle blive nødvandigt.

Med venlig hilsen

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 17-07-05 20:47

sø 17 jul 2005 07:10:48p satte Carsten Matzon sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Læste dit indlæg her og så du måske ville af med en på
> mobildebat.dk.Nu er jeg sku blevet nysgerig.. :p

Hvis du nu var såååå glad for for den som du antydede i dit indlæg,
hvorfor vil du så sælge den

og

Er det der gps RIGTIGT gps (satelitnavigation) eller er det blot
basenavnet den bruger. Hvis det er det sidste har den ikke en kæft at
gøre med gps og kan reelt ikke bruges til noget som helst brugbart idet
at det langt fra er sikkert at mobilen fanger til denb celle man reelt er
tættest på plus at med gps får man nøjagtighed ned til 5 meter og med
cellenavne kan den være på adskillige hundrede meter. JEg synes jeg har
hørt at telefonen her benytter sig af det sidste.

Men tilbage til dit spørgsmål ang hvorfor den er så "under"vurderet. Dens
foregænger fik så mange tæsk at den næsten grædende måtte forlade banen.
Den var så smækfuld af fejl og uhensigtsmæssigheder og så havde den
markedets mest elendige batterilevetid. Jeg errindrer at den i en
anmeldelse blev kaldet for en kvajefon. Jeg var ellers tæt å¨at købe den
men droppede det da jeg så hvor mange fejl og mangler den havde. Jeg ved
at den her er forbedret men hvis den stadig har halvt så mange mangler
som den gamle er det stadig for mange.

Og hvornår lærer Motorola at vi ikke kan bruge 2 batterier til noget men
vil have en telefon der kan holde længe tændt. Det problem har de bare
altid haft. Nu har de så indset det lidt selv ved at leverer 2 batterier
med til telefonen hvilket efter min mening er symptombehandling af et
alvorligt problem.

Den gang jeg havde min Flare fra Motorola skiftede jeg batterier på den 2
gange om dagen. Det er da ikke holdbart. Det er jo så også længe siden
men de har åbenbart ikke lært det endnu.

Steven

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 23:31

Hejsa, du har som du selv siger aldrig haft denne model så jeg vil forsøge
rette lidt på din opfattelse af den. Den har rigtig GPS med en nøjagtighed
ned til 6 meter. Kiggede du overhovedet på det link som jeg havde givet den
anden der spurgte? http://per.nitro.dk/

Men, det er rigtigt at der var mange fejl på de første der kom ud af denne
telefon, de blev dog senere rettet med SW opgraderinger, det var 3's SW der
kvajede sig i telefonen. Mange gange på grund af at de bare havde lagt en
dårlig dansk oversættelse af svensk SW ind på den.
Tildags dato er de fleste fejl rettet, men der stadig en del besyndeligheder
som man dog kan leve med. En af dem er at du ikke kan tilslutte dig
internettet direkte, men er nødt til at hente din email først og så kan du
åbne browseren. Det er stadig på grund af 3, de har lagt en spæring ind som
gør at browseren fosøger at nå 3's server når du åbner den. Henter du først
din post så bruges den intenet opsætning som du har sat op, og ikke den som
3 har predefineret. Der kommer nok en løsning på det i fremtiden.

Med hensyn til batterierne, så var det de @"#¤%&$£ til 3 der bestemte sig
for at lægge 2 stk. 750mAh batterier med istedet for de 2 stk. 1050mAh
batterier der kom med fra Motorola. Jeg har snakket med en salgschef hos
Motorola som fortalte mig at de leverede 2 stk. 1050mAh batterier med når
telefonen blev sendt til 3.

Hvorfor vil jeg sælge? Tja, jeg har 2 stk., jeg har købt for mange telefoner
på det sidste så der er blevet lidt lavvande i kassen.

Til sidst vil jeg give et par links:

http://www.snaptrack.com/pdf/How_aGPS_works.pdf

http://www.radio-electronics.com/info/cellulartelecomms/location_services/assisted_gps.php

http://www.gpsworld.com/gpsworld/article/articleDetail.jsp?id=12287

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-07-05 22:51

ma 18 jul 2005 12:30:59a satte Thunder sig på en taburet og skrev
> [...]

> forsøge rette lidt på din opfattelse af den. Den har rigtig GPS med en
> nøjagtighed ned til 6 meter. Kiggede du overhovedet på det link som

Nej jeg så det først bagefter at jeg havde postet. Det er korrekt at den
har rigtig gps. Jeg ved så ikke hvor det rygte kommer fra at den brugte
cellebaseret positioneringsinformation

> Men, det er rigtigt at der var mange fejl på de første der kom ud af
> denne telefon,
> de blev dog senere rettet med SW opgraderinger, det var
> 3's SW der kvajede sig i telefonen.

Ja det skulle ikke komme bag på mig hvis det var sådan fat. Hvad Har 3
ikke snart skabt andet end problemer

> Mange gange på grund af at de bare
> havde lagt en dårlig dansk oversættelse af svensk SW ind på den.

3 ER en dårlig Dansk oversættelse i sig selv

> [...]
> du åbner den. Henter du først din post så bruges den intenet opsætning
> som du har sat op, og ikke den som 3 har predefineret. Der kommer nok

Tja den historie er et skoleeksempel på hvad der sker når operatøren
blander sig i skrivning af firmware til mobiltelefoner. Det SKAL gå galt.
Det er bl.a. derfor jeg er fuldstændig imod branding af telefoner. Det
fører kun ulykker med sig.

> [...]
> salgschef hos Motorola som fortalte mig at de leverede 2 stk. 1050mAh
> batterier med når telefonen blev sendt til 3.

Besynderligt, hvad skulle deres motiv være til det?

> Hvorfor vil jeg sælge? Tja, jeg har 2 stk., jeg har købt for mange
> telefoner på det sidste så der er blevet lidt lavvande i kassen.

Ja det kan jo ske.

Steven

Fra : Fischer

Dato : 18-07-05 04:36

> Denne model er kraftigt undervuderet når man tænker på at der er indbygget
> GPS og det faktisk er en lille computer med uanede muligheder. Jeg har sat
> min op til at udnytte dens fulde potentiale:)

A92x har to ulemper: Størrelsen og batterilevetiden.
Og det er også grunden til at jeg ikke bruger den som min primære
mobiltelefon.
Især GPS'en er forresten en voldsom strømsluger.

Ud over det, så er det for mig den ultimative smartphone. Den er intet
mindre end genial!
Tidligere havde jeg næsten altid en bærbar PC i bilen, nu er det ofte nok
bare at smutte min A920 i jakkelommen.

> Brugtprisen burde være noget højere end bare en 400 - 500 kr.

Det er simpelthen et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.
3 har jo solgt en hel del af disse med et pænt tilskud, så markedet er mere
end mættet.
Gav selv 500 for min brugt, og det er et fund til de penge!

*Fischer

Fra : Mikkel Westh

Dato : 22-07-05 22:00

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> A92x har to ulemper: Størrelsen og batterilevetiden.
> Og det er også grunden til at jeg ikke bruger den som min primære
> mobiltelefon.
> Især GPS'en er forresten en voldsom strømsluger.

Jeg står egentlig og leder efter en smartphone eller bare en simpel PDA, til
kalenderbrug, nu da skoleåret snart starter igen. Hvor lang tid kan
batteriet holde? Det skal gerne kunne holde 8+ timer.

> [...]
> mindre end genial!
> Tidligere havde jeg næsten altid en bærbar PC i bilen, nu er det ofte nok

Kan jeg uden videre bare smække et Unotel-simkort i den? Og er det
overhovedet muligt at få opsætninger til denne telefon fra andre selskaber
end 3?

Har haft denne telefon i tankerne før, men vidste ikke, at brugtprisen var
så lav.

Mvh. Mikkel

Fra : Fischer

Dato : 23-07-05 06:20

> Jeg står egentlig og leder efter en smartphone eller bare en simpel PDA,
> til kalenderbrug, nu da skoleåret snart starter igen. Hvor lang tid kan
> batteriet holde? Det skal gerne kunne holde 8+ timer.

Jeg ved det faktisk ikke.
Jeg bruger kun min i kortere perioder, men meget intenst. Hvis den mest bare
ligger stand-by (slukket skærm), så tror jeg sagtens den holder 8+ timer.
Men med GPS aktiveret, så holder den ikke 8 timer.

> Kan jeg uden videre bare smække et Unotel-simkort i den? Og er det
> overhovedet muligt at få opsætninger til denne telefon fra andre selskaber
> end 3?

Jeg kører med et Telmore SIM i min. Alt fungerer undtaget MMS.
Men opsætningen skal man selv tampe ind + man skal lave et par småtricks.
Og ellers kan jeg anbefale dig at besøge: http://www.3g-forum.dk/ hvor man
kan hente div. software og få nogle tricks.

> Har haft denne telefon i tankerne før, men vidste ikke, at brugtprisen var
> så lav.

Det er også uhørt billigt for alle de funktioner.
Husk at kigge efter en der er opdateret til A925 software - den virker
bedst.

*Fischer

Fra : Mikkel Westh

Dato : 24-07-05 12:39

> [...]

> timer.
> Men med GPS aktiveret, så holder den ikke 8 timer.

OK, så er der ingen problemer. Ville bare blive idiot af at skulle tænde
telefonen hver gang jeg skal indføre en note i kalenderen el. lign, for
derefter at slukke den igen for at spare på batteriet.
Hvordan virker GPS egentlig? Er der kort osv med i telefonen? Og Hvilke

> [...]
> Og ellers kan jeg anbefale dig at besøge: http://www.3g-forum.dk/ hvor man
> kan hente div. software og få nogle tricks.

Fint nok, jeg har alligevel aldrig brugt MMS.

> Det er også uhørt billigt for alle de funktioner.
> Husk at kigge efter en der er opdateret til A925 software - den virker
> bedst.

Er der nogen funktions-forskelle mellem en A925-flashet A920 og en A925?