Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med PQI Smartmedia
Fra : Henning

Dato : 03-06-01 15:18

Jeg har købt et par 32M PQI-SmartMedia ramenheder.
Desværre kan mit kamera, Olympus C-1400XL ikke bruge dem? Forsøger jeg
at formatere kortet i kameraet, får jeg Card Error. Forsøger jeg at
formatere via Flash Path´en på PC, sker formateringen uden problemer -
men kortet kan stadig ikke bruges i kameraet. Prøver jeg efterfølgende
lægge filer over på kortet (igen via Flash Pathen), får jeg at vide,
at kortet er skrivebeskyttet?
Nogle ideer til, hvordan jeg gør det Olympus-anvendeligt?

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 04-06-01 18:32

"Henning" <ingen@email.tx> wrote in message
> [...]
> at kortet er skrivebeskyttet?
> Nogle ideer til, hvordan jeg gør det Olympus-anvendeligt?

Jeg oplever det fra tid til anden i mit Olympus C2500L med det medfølgende
SmartMedia kort (faktisk oplever jeg det en gang imellem også med Compact
Flash kortet men ikke _nær_ så tit). Løsningen er i mit tilfælde først at
formatere det i Windows (jeg har en PQI USB-kortlæser -
http://www.pqi.com.tw/pqi-eng/product/peripherals/peripher.htm ) og dernæst
formatere det i kameraret. Så virker det igen. Jeg har ingen anelse om hvad
der sker men jeg ved jeg ikke er den eneste der oplever det. Hos
forhandleren (FOTO/C) kendte de godt til problemet da jeg nævnte det men
ingen løsning.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards ´
` H e n r i k B ø g h ´

Fra : Claus Smith

Dato : 05-06-01 10:16

Hos
> forhandleren (FOTO/C) kendte de godt til problemet da jeg nævnte det men
> ingen løsning.

Jeg havde et 32 mb smartmedia kort som lavede det samme..jeg fik det byttet
hos forhandleren, Bingo i Rødovre, og fik et nyt...det viste sig så at der
var fejl på kortet.

Måske burde Foto-C have gjort det samme, jeg vil i hvertfald råde dig til at
kontakte dem og fortælle dem at det godt kan skyldes en fejl på dit kort.

Claus

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 05-06-01 11:47

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> wrote in message

[...]

> [...]
at
> kontakte dem og fortælle dem at det godt kan skyldes en fejl på dit kort.

SmartMedia kortet er på 8MB og fulgte med kameraret. Skulle det gå i stykker
efter garantien er det ikke nogen katastrofe og gør det det inden så skal
det da byttes. Det kan også være det er et kamerarelateret problem og hvis
det er det stiller sagen sig lidt anderledes.