Urinlugt
Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 17-07-05 11:30

Jeg er den meget lykkelige ejer af 2 labrador-hanner (kastererede).
Hanhunde tisser jo op ad et eller andet og helst det samme hver gang. Men
det kommer altså til at lugte fælt at tis... Og når det er hele 2 så bliver
lugten temmelig voldsom. Har nogen et godt råd for at "sprede" tisseriet?
Hilsen Mikkel

Fra : fam. Ager

Dato : 17-07-05 12:55

"Mikkel Bierberg-Petterson" <bierberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det kommer altså til at lugte fælt at tis... Og når det er hele 2 så
> bliver lugten temmelig voldsom. Har nogen et godt råd for at "sprede"

kender det godt!.
vi har delvis overdækket gård, og det er op ad en stolpe at
"favorittissestedet" er. jeg plejer at vande med rodalon ind i mellem, og så
skrubbe med gadekosten, det tager lugten for en tid.
måske kan de finde et andet sted at gøre det, hvis du vander med noget "gå
væk hund" man kan få i handelen. jeg har ikke selv erfaring med det.

mvh. marie

Fra : x Vuf x

Dato : 18-07-05 11:46

On Sun, 17 Jul 2005 13:55:26 +0200, "fam. Ager" wrote:

> [...]
>måske kan de finde et andet sted at gøre det, hvis du vander med noget "gå
>væk hund" man kan få i handelen. jeg har ikke selv erfaring med det.

Et endnu bedre råd er da at lufte hundene,
så er man fri for tisseriet hjemme i haven!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : fam. Ager

Dato : 18-07-05 12:25

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Et endnu bedre råd er da at lufte hundene,
> så er man fri for tisseriet hjemme i haven!
>

> --
> Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk
> -------------------------------

- de fleste hanhunde nøjes ikke bare med at tisse når de er ude på tur, og
det er trods alt ikke alle, er har mulighed for at gå tur med hundene flere
gange dagligt. så det er da noget vås at skrive!.
og da slet ikke hvis der er mere end en han i huset, det er markerings
strinteri og helst oven i hinandens flere gange ad. det er hannernes natur,
især hvis de er ukastrerede.

mvh. marie

Fra : Bodil

Dato : 18-07-05 13:09

> [...]
> og da slet ikke hvis der er mere end en han i huset, det er markerings
> strinteri og helst oven i hinandens flere gange ad. det er hannernes

En han hund kan da saktens lære ikke at markerer i haven, den skal da heller
ikke tisse indendørs vel?
Så lær den at lade, så er du over det problem.
Bodil www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Fra : fam. Ager

Dato : 18-07-05 16:51

"Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> heller ikke tisse indendørs vel?
> Så lær den at lade, så er du over det problem.

Det kan den sikkert, jeg har ikke noget problem med at de tisser i haven, og
vil heller ikke gå tur 3 gange dagligt for at de skal tisse uden for
matriklen, sådan er vores tilværelse ikke skruet sammen. havde vi boet i
etagebyggeri var det en nødvendighed, men vi har stor have, så det ser jeg
ikke som noget problem. vi går tur når det passer ind, og gør så også noget
ud af turene, så det ikke bliver en kedelig tissetur, men giver noget på
opleveren, og/eller træner samtidig. men sådan er folk forskellige hvad de
vægter og har mulighed for.

mvh. marie

Fra : x Vuf x

Dato : 18-07-05 23:04

On Mon, 18 Jul 2005 13:24:54 +0200, "fam. Ager"

Jo, men var det dér ikke kastrater?

Fra : fam. Ager

Dato : 19-07-05 06:13

> On Mon, 18 Jul 2005 13:24:54 +0200, "fam. Ager"

> Jo, men var det dér ikke kastrater?
>
> --
> Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

Jo, hendes labber var... men derfor kan de stadig lave det nummer.

-marie