smart redskab!
Fra : fam. Ager

Dato : 16-07-05 06:38

Jeg var afsted i torsdags og få min tæve steriliseret.
da jeg sad med hende og hun havde fået en beroligende sprøjte, opdagede jeg
en flåt på hende, og bad min dyrlæge om en tang til at tage den med.
han kom så med noget ret nyt, og den er bare så effektiv!. det ligner mest
af alt et lille koben, en omgang, og vupti!, af er det lille møgdyr. i posen
er der 2 størrelser, en til de helt små, og en til de store flåter. fordelen
er, at pelsen ikke kommer i klemme og niver hunden, ligesom i den model som
man trykker i enden på, og så klemmes flåten fast og man drejer rundt til
den slipper.(og som faktisk er ret svær at få sat fast på de helt små
flåter)
skønt med simple ting, der bare virker suverænt!. modellen hedder O`TOM,og
kostede omkring 25 kr.
her er et link jeg fandt i farten, det er godt nok på engelsk, men den kan
ses her:
http://www.otom.com/

mvh. marie

Fra : karsten & Pia

Dato : 16-07-05 16:06

klip
O`TOM,og
> kostede omkring 25 kr.
> her er et link jeg fandt i farten, det er godt nok på engelsk, men den kan
> [...]

Ja redskabet har været oppe at vende før her i gruppen, jeg kan også kun
anbefale det.
Pincet modelen virker helt besværlig når man først har prøvet kobenet.

MVH Pia

Fra : Leyna

Dato : 17-07-05 15:19

On Sat, 16 Jul 2005 07:37:57 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>han kom så med noget ret nyt, og den er bare så effektiv!. det ligner mest
>af alt et lille koben, en omgang, og vupti!, af er det lille møgdyr.

Sådan en ville jeg SÅ gerne ha', men min dyrlæge har ikke den model og
jeg har ikke kunne finde den i nogle nærliggende forretninger. :-/

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 18-07-05 11:41

On Sun, 17 Jul 2005 16:19:11 +0200, Leyna wrote:

>Sådan en ville jeg SÅ gerne ha', men min dyrlæge har ikke
>den model og jeg har ikke kunne finde den i nogle nærliggende
>forretninger. :-/

Underligt...De ligger da ellers og flyder ved alle dyrlæger...
Nååå...Jeg har faktisk kun set dem ved dyrlægerne.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-07-05 19:29

De er utroligt simple - og meget nemme at bruge. Jeg troede først det
var noget billigt skidt. Så i dag har jeg for første gang prøvet at
pille en skovflåt af mig selv, har prøvet det flere gange med
hundene. Helt uden problemer.
Jeg har også købt de der tingester der ligner miniature brækjern hos
dyrlægen.

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 20-07-05 01:03

On 19 Jul 2005 11:29:18 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> [...]
>var noget billigt skidt. Så i dag har jeg for første gang prøvet at
>pille en skovflåt af mig selv, har prøvet det flere gange med

Og jeg er nu den lykkelige ejer af sådan et "brækjern" (takket være en
meget hjælpsom fam. ager), og nu er der bare ingen af dyrene der har
så meget som antydningen af en flåt, så jeg kan ikke engang få den
afprøvet. *G*