flytte css felt
Fra : thomas K

Dato : 16-07-05 01:06

jeg er newwbee i css, men har fået flækket flg sammen.
har dog et problem.
det logo der ligger neden under teksten skal ligge oppe til højre lige under
info knappen.
lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få det derop

www.thomaskaarup.com/strand/

/thomas K

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-07-05 11:15

> [...]
under
> info knappen.
> lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få det derop

Prøv at skrive position:absolute; i contentholder i css'en.
Jeg ved ikke, om det virker.

- Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-07-05 11:37

> [...]
under
> info knappen.
> lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få det derop

Er det noget i den her stil http://www.detour.dk/strand/strand.htm
du tænker på?

- Martin

Fra : thomas K

Dato : 16-07-05 20:08

> Er det noget i den her stil http://www.detour.dk/strand/strand.htm
> du tænker på?

egenligt ikke, men jeg løste problemet på anden måde.

en anden ting du måske kan hjælpe med er at jeg ikke kan flytte teksten op.
normalt ville jeg bruge valign=top men det kan jeg ikke få til at virke

har du nogle ideer ?

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-07-05 22:04

> [...]
op.
> normalt ville jeg bruge valign=top men det kan jeg ikke få til at virke

Måske sådan her http://www.detour.dk/strand/strand.htm

- Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-07-05 22:18

thomas K wrote:

> en anden ting du måske kan hjælpe med er at jeg ikke kan flytte
> teksten op. normalt ville jeg bruge valign=top men det kan jeg ikke
> få til at virke

Du har på .content sat en padding:150px - det virker både til venstre og i
toppen.
Lav det om til padding-left:150px, så virker det kun til venstre.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : thomas K

Dato : 18-07-05 00:24

Lav det om til padding-left:150px, så virker det kun til venstre.

pragtfuldt. takker.

en anden ting. jeg ville gerne have priserne til at være højrestillede- har
prøvet med en <span class> og <div> men synes ikke jeg kan få dem, og kun
dem til at ryge over til højre.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-07-05 05:14

thomas K wrote:

> en anden ting. jeg ville gerne have priserne til at være
> højrestillede- har prøvet med en <span class> og <div> men synes ikke
> jeg kan få dem, og kun dem til at ryge over til højre.

Hvilke priser, hvor?

Der står ikke nogen priser nogen steder på
http://www.thomaskaarup.com/strand

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : thomas K

Dato : 18-07-05 08:45

> Der står ikke nogen priser nogen steder på
> http://www.thomaskaarup.com/strand

nej undskyld. har jo flyttet den hen hvor den skulle være

www.thomaskaarup.com/strand/taw.htm

Fra : Christoffer

Dato : 18-07-05 10:04

"thomas K" <thomas@thomaskaarup.com> skrev i en meddelelse

> nej undskyld. har jo flyttet den hen hvor den skulle være
>
> www.thomaskaarup.com/strand/taw.htm
Prøv at tilføje float:right; i din pris.

OT.
lagde lige mærke til " ½ ovnstegt kylling Hjemmelavet pommes frites,..."
under klassiske danske retter?
--
Christoffer

Fra : thomas K

Dato : 18-07-05 18:44

> Prøv at tilføje float:right; i din pris.

det er gjort, men ligger priserne et niveau under hvor de skal være.... ???

> OT.
> lagde lige mærke til " ½ ovnstegt kylling Hjemmelavet pommes frites,..."
> under klassiske danske retter?

Ved det godt. jeg laver ikke menuerne jeg sætter dem bare på. de ville have
den der ;)s

Fra : Christoffer

Dato : 18-07-05 19:32

> det er gjort, men ligger priserne et niveau under hvor de skal være....
> ???
Jep, glemte at fortælle at men starter med at indsætte hvad der skal flyde
til højre, inden du indsætter hvad der skal til venstre, altså indsæt fra
højre mod venstre.
så sæt priserne før det andet.
paprika.</span><br>

> Ved det godt. jeg laver ikke menuerne jeg sætter dem bare på. de ville
> have
> den der ;)s
.. undrede mig bare lidt over det. Om ikk' andet så er der stavefejl i
linjen ovenover
"Frikadeller tuvet hvidkål og surt."

--
Christoffer

Fra : thomas K

Dato : 18-07-05 21:18

> [...]
> til højre, inden du indsætter hvad der skal til venstre, altså indsæt fra

takker. kigger på det i morgen.

> .. undrede mig bare lidt over det. Om ikk' andet så er der stavefejl i
> linjen ovenover
> "Frikadeller tuvet hvidkål og surt."
nok mere en glem-at-trykke-s-fejl, men tak anyway

Thomas