Eget ikon - vil ikke vises
Fra : Stonefox

Dato : 15-07-05 17:54

Jeg har laget en lille icon-fil , døbt den favicon.ico og lagt den i
roden af min homepage - men det bliver ikke vist ( har tømt mit temp.
bibliotek inden)

Har så forsøgt et lave at link til den
<HEAD>
<LINK REL="SHORTCUT ICON"
HREF="http://www.steen-mikkelsen.dk/sm.ico">
</HEAD>
men den bliver stadig ikke vist.

Findes der andre løsninger for at få egen ikon ?

Når jeg går ind i mit tempbibliotek burde filen ligger der sammen med
de andre filer fra hjemmesiden, men det virker som om det ikke kommer
med ned fra serveren - Why ?
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-07-05 18:23

Stonefox <stonefox58@hotmail.com> skrev:

> Jeg har laget en lille icon-fil , døbt den favicon.ico

I andre browsere end Internet Explorer fungerer din
ico-fil fint, jeg har set den i Opera 8.01 og Firefox 1.04.

Internet Explorer har helt sin egen måde at opføre sig
på - se http://html-faq.dk/1015.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-07-05 19:47

Allan Vebel skrev:

>I andre browsere end Internet Explorer fungerer din
>ico-fil fint, jeg har set den i Opera 8.01 og Firefox 1.04.

Virker da fint i min IE.
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-07-05 20:56

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

> Virker da fint i min IE.

Så er du en af de heldige. Jeg har set mange IE'er hvor
favicon kun fungerer en gang imellem. Det er desværre
ret udbredt, og temmelig irriterende.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : philaweb

Dato : 16-07-05 10:51

Allan Vebel skrev:

> Så er du en af de heldige. Jeg har set mange IE'er hvor
> favicon kun fungerer en gang imellem. Det er desværre
> ret udbredt, og temmelig irriterende.

For mit vedkommende så virker MSIE på følgende maner:

Ikoner i adresselinien: aldrig.
Ikoner i Mine Foretrukne: for det meste.

Det virker ikke som om der er nogen logik for hvilke ikoner der vises i
Mine Foretrukne.

--
Med venlige hilsener,

philaweb
*************

Fra : Denn!s H

Dato : 16-07-05 11:29

"philaweb" <philaweb@.slettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ikoner i Mine Foretrukne: for det meste.
>
> Det virker ikke som om der er nogen logik for hvilke ikoner der vises i

Så længe jeg ikke sletter Temporary Internetfiles har jeg dem i foretrukne.
En anden IE fejl er hvis man fornyer sit favicon, f.eks. på ens egen side,
kan IE ikke "glemme" det gamle.

--

vh
Denn!s H

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-07-05 23:02

Hej!
> Virker da fint i min IE.

Underligt nok, så virker det også i min version af IE - 6.0.2800.1106 - for
jeg kan ikke se mit eget favicon i samme browser...??

Da jeg lige havde lavet det, var der ingen problemer, men nu kan jeg ikke se
det mere - lige meget hvad jeg gør!
Og det er kun i IE, at det er galt - kan godt se det i Mozilla1.0.4 og
Opera8.01...

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/ (Favicon på denne side)
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 18-07-05 22:00

In news:<42dad44b$0$21453$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>
Dennis Munding typed:
> [...]
> ikke se det mere - lige meget hvad jeg gør!
> Og det er kun i IE, at det er galt - kan godt se det i Mozilla1.0.4 og

Dumt spørgsmål, hvad skal man med sådan et ikon, udover at duperere
chicksene i 1g?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Benny Nissen

Dato : 18-07-05 22:03

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Dumt spørgsmål, hvad skal man med sådan et ikon, udover at duperere
> chicksene i 1g?

Jeg bruger ikke høns fra 1.G, men jeg bruger ikonerne til at få et bedre
overblik i bookmarks.

--
Benny Nissen

Fra : Dennis Munding

Dato : 18-07-05 22:48

Hej Johnny!
"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42dc1837$0$9920$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Dumt spørgsmål, hvad skal man med sådan et ikon, udover at duperere
> chicksene i 1g?

Det med chicksene holder jeg mig fra - er godt gift...

Men hvad jeg skal med et favicon? Egentlig ikke noget - jeg har bare lavet
det for at udvide min horisont inden for web-design/-programmering...
Det skader jo ikke at lære noget nyt...

Men når man så har prøvet det, så er det jo rart, hvis det virker - og hvis
ikke - så er det rart at vide hvorfor... Synes jeg!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/