Nabostrid vdr. Hønsehold
Fra : Peter Bom

Dato : 15-07-05 11:59

Jeg driver en skadedyrs bekæmpelse firma, har følgende henvendelse fra
en kunde, jeg får mange sære henvendelser
Problem: En nabo er tilsyneladende uden for pædagogisk rækkevidde har
trods mange henstillinger ikke ville lukke hønsene ind så de ikke
kommer ud til naboerne
Kunde spøger:
Kan jeg få noget gift der ikke kan spores, så de dør………..!
Jeg svare det er ikke nogen god ide.

Jeg har efterfølgende lovet kunden at undersøge andre muligheder.
Jeg har så undersøgt sagen
Så min resultat er følgende.
Underret kommunen at den pågældende ikke lever op til kravene om
hønsehold, hvis man f.eks. sender naboen en anbefalet brev, kopi til
politi og kommunen. Med følgende.
At næste gang naboens hønsehold kommer ind, så vil de blive indfanget
og evt. aflivet. På hønse ejerens regning naturligvis.

Hvad siger loven om dette problemstilling, jeg ved det er lovlig at
foretage en aflivning hvis ejeren er blevet advaret (politiet)

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-07-05 15:02

Peter Bom wrote:

> Hvad siger loven om dette problemstilling, jeg ved det er lovlig at
> foretage en aflivning hvis ejeren er blevet advaret (politiet)

Du har ramt den forkerte gruppe Peter, prøv dk.videnskab.jura

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk