Sætte ikonet vist i en Java Swing applicat~
Fra : Thomas Schulz

Dato : 03-06-01 14:14

Jeg har prøvet :

setIconImage(Toolkit.getDefaultToolkit().createImage(FrameEditor.class.getRe
source("[Back16.gif]")));

Hvor Back16.gif var includeret i projectet.
Det virede ikke. Hvad skal jeg gøre?
Jeg har også flere grafik filer jeg gerne ville kunne putte ind som en
resource.
Hvordan? Evt. hvis der er noget hjælp på nettet vedr. dette?

mvh.
Thomas

Fra : IB

Dato : 03-06-01 15:08

"Thomas Schulz" <dk_sz@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> source("[Back16.gif]")));
>
> Hvor Back16.gif var includeret i projectet.

setIconImage( new ImageIcon( "Back16.gif" ).getImage() );

Back16.gif skal ligge et sted realativt til den mappe din applikation kører
fra.
Atlså enten skal den ligge i roden i eksekveringsmappen eller også kan du
ligge den i en undermappe fx "grafik",
og så referere til billedet som

setIconImage( new ImageIcon( "grafik/Back16.gif" ).getImage() );

det er ikke nok at includere det i projektet, da din applikation jo gerne
skulle være uafhængig af dit projekt, når det kører!!

Jeg ved ikke om du kan få din egen kode ovenover til at virke da jeg ikke
har prøvet, men under all omstændigheder kan jeg ikke tro at du skal have de
kantede parenteser med!! ("[Back16.gif]").. måske ville det virke hvis du
fjernede dem??

IB

Fra : Thomas Schulz

Dato : 03-06-01 15:43

> Back16.gif skal ligge et sted realativt til den mappe din applikation
kører
> fra.

Jamn.. Det er jeg ikke interesseret i. Kan man ikke i Java gemme det hele i
en og samme eksekverbare .jar fil (med grafik filer mv.)?

> kantede parenteser med!! ("[Back16.gif]").. måske ville det virke hvis du
Det er nok fordi det er en resource.
Anyway, de kantede parenteser er jo bare en del af strengen, det er jo bare
hvordan strengen fortolkes.

Det autogenererede kode var sådan her:
//setIconImage(Toolkit.getDefaultToolkit().createImage(FrameEditor.class.get
Resource("[your icon]")));

Thomas

Fra : IB

Dato : 03-06-01 17:20

> Jamn.. Det er jeg ikke interesseret i. Kan man ikke i Java gemme det hele
> en og samme eksekverbare .jar fil (med grafik filer mv.)?

Jeg har ikke arbejdet så meget med jar, men mon ikke du kan??

> Det er nok fordi det er en resource.
> Anyway, de kantede parenteser er jo bare en del af strengen, det er jo
bare
> hvordan strengen fortolkes.

getResource(String name) skal ikke have nogen kantede parenteser.
Prøv istedet at angive stien til Back16.gif som en realativ sti i forhold
til din mainklasse!!
Da det er en jar fil ved jeg ikke præcis, hvordan det vil virke, men du kan
prøve at angive stien som fx "grafik/Back16.gif", hvis dit billede ligger i
undermappen grafik, fra den mappe hvor din mainklasse ligger?? eller bare
"Back16.gif" hvis du ligger dem i samme mappe....
Prøv dig frem...

Fra : The MaXx

Dato : 03-06-01 17:50

> Jeg har ikke arbejdet så meget med jar, men mon ikke du kan??

Ifølge sun skulle det ikke være et problem.
http://web2.java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/basics/build.html
Jeg har dog ikke kunnet få det til at virke, men jeg har også kun forsøgt
hvor mine gif lå i et underbibliotek. Hvis du lægger dem i roden (af
JAR-filen) skulle det måske kunne virke bedre.... En af ideerne i JAR
filerne er jo at det bare er ZIP-filer med en meta-file, så man kan smide
alt med i JAR-filen.... jeg skal dog ikke gøre mig klog på om det er godt
eller dårligt med hensyn til performance osv.

The MaXx

Fra : Thomas Schulz

Dato : 03-06-01 22:56

> Ifølge sun skulle det ikke være et problem.

Tak for linket (og til alle andre).
Nu har jeg noget at gå videre med.

Regards
Thomas Schulz

Fra : Lars Rosenberg

Dato : 04-06-01 07:12

Lad mig se, jeg soeger paa nettet.... www.google.com
ok - det skal vaere en how to, jeg skal laese fra en jar fil, det skal
vaere et image og det skal bruges med 1.2 versioner af Java.

En saetning som : how to read an image from a jar file (Java 2) vil nok
kunne bruges. Det skal nok simplificeres lidt, f.eks. til:

how read image jar 1.2

Gad vide hvad der kommer af resultater:

How do I read an image from a Jar file?

Nej da, gad vide hvad der staar.... Der er saa ment en loesning. Det kostede
1 min at
taenke sig frem til en loesning og faktisk finde resultatet, hvilket sikkert
var hurtigere
end at skrive et brev paa en eller anden nyhedsgruppe.

Lars

P.S. Jeg lyder rimeligt provokerende, men jeg kan simpelthen ikke fatte at
folk ikke
bruger lidt tid paa at finde en loesning paa nettet foer de beder andre folk
om hjaelp (hvilket
du uden tvivl ikke har forsoegt)

Fra : Thomas Schulz

Dato : 03-06-01 22:27

> En saetning som : how to read an image from a jar file (Java 2) vil nok
> kunne bruges. Det skal nok simplificeres lidt, f.eks. til:
Åh ja... Men ups..Du glemte lige.. Da jeg først postede min besked vidste
jeg ikke at det var .jar filer der skulle bruges...
Efter en 1½ timers læsning om mere eller mindre relevante ting (læs søgte på
..google.com og java.sun.com) konkluderede jeg at .jar filer nok var den
eneste vej frem.

> [...]
> folk ikke
> bruger lidt tid paa at finde en loesning paa nettet foer de beder andre
Jeg fatter ikke hvorfor folk ikke læser ens indlæg når de kommer med den
slags stupide udtalelser.

>How do I read an image from a Jar file
Ja, man kan jo også sige du ligesom har fået det hele forærende her.
På nuværende tidspunkt er problemet blevet langt mere afdækket.

> taenke sig frem til en loesning og faktisk finde resultatet, hvilket
sikkert
> var hurtigere
Det helt oprindelige spørgsmål, hvor jeg udover ikke vidste hvad og
hvorledes vedr. .jar, spurgte jeg også til hvorledes man kunne indsætte det
som en "resource". Hvis du er bekendt med e.g. Windows programmering i andre
sprog, ved du, det fx kan være grafik,lyd,dialoger etc. der er gemt inde i
..exe filen.

> bruger lidt tid paa at finde en loesning paa nettet foer de beder andre
folk
> om hjaelp (hvilket
Og faktisk spørger jeg også i min oprindelig post om der er nogen der har en
url (for så er jeg glad for det).

msh
Thomas

Fra : Lars Rosenberg

Dato : 04-06-01 18:53

> [...]
> Efter en 1½ timers læsning om mere eller mindre relevante ting (læs søgte

> .google.com og java.sun.com) konkluderede jeg at .jar filer nok var den

I din posting jeg svarer på har du erkendt at du skal bruge en jar fil
-- Jamn.. Det er jeg ikke interesseret i. Kan man ikke i Java gemme det
hele i
-- en og samme eksekverbare .jar fil (med grafik filer mv.)?
og det er så ment det spørgsmål jeg svarer på.

> folk
> Jeg fatter ikke hvorfor folk ikke læser ens indlæg når de kommer med den
> slags stupide udtalelser.
dito

Fra : Thomas Schulz

Dato : 04-06-01 11:03

> [...]
> hele i
> -- en og samme eksekverbare .jar fil (med grafik filer mv.)?
> og det er så ment det spørgsmål jeg svarer på.

lol

Thomas

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 04-06-01 02:59

Lars Rosenberg <latex_rules@hotmail.com> wrote:

> Lad mig se, jeg soeger paa nettet.... www.google.com

Nu kender jeg intet til, hvor meget du ved om forskellige Java
relaterede emner, men det er i princippet irelevant. Det at søge efter
ting kan være mere kompliceret end man tror, specielt når man i forvejen
ved hvad man leder efter. Hvis du følger med i
comp.lang.java.programmer, så vil du gang på gang se spørgsmålet
"Hvordan ændre jeg en streng til en integer". De folk som stiller dette
spørgsmål, har ikke søgt på groups.google.com, enten fordi de er nogle
dovne mennesker, eller også fordi de ikke ved, hvordan spørgsmålet skal
formuleres til en søgemaskine.

Den oprindelige spørger her, har tilsyneledende gjort noget research,
der er et eksemple på noget, som han ikke kan få til at virke. At det
ikke virker er åbenbart ikke noget under for den, som har været i stand
til at finde løsningen, lige som du har. Hav dog den respekt for andre,
til at sige til dig selv, at de ikke er på samme niveau som dig, og
derfor skal have lang nok snor til at stille de (for dig) "dumme
spørgsmål". Hvis det efter din mening er for dumt, dovent eller blot
komplet åndsvagt bør ikke betyde noget, så lad være med at svare på det.
Det er jo ikke fordi man bliver belemret med hundredevis af indlæg i
depj hver dag, så lidt plads må der da være til de mere basale ting.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Lars Rosenberg

Dato : 04-06-01 18:47

"Jan Oksfeldt Jonasen" <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote in message

> [...]
> spørgsmål, har ikke søgt på groups.google.com, enten fordi de er nogle
> dovne mennesker, eller også fordi de ikke ved, hvordan spørgsmålet skal

Hvis man ikke ved hvordan man kan bruge en søgemaskine, kan man jo ikke
rigtig
bruge internettet. Så kan man jo kun finde det man leder efter ved at gætte
sig frem,
hvilket kan være svært. Men at kunne bruge en søgemaskine hvor man indtaster
diverse
nøgleord - det må da være et krav man skal opfylde før man bliver lukket ud
på nettet.

> [...]
> til at finde løsningen, lige som du har. Hav dog den respekt for andre,
> til at sige til dig selv, at de ikke er på samme niveau som dig, og
samme niveau ? jeg tænker logisk og bruger en søgemaskine... IQ 80 ?

Lars

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 04-06-01 13:21

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Lars Rosenberg"
<latex_rules@hotmail.com> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

> [...]
>diverse
>nøgleord - det må da være et krav man skal opfylde før man bliver lukket ud

Man skal jo starte et eller andet sted, right?

ps. gør lige noget ved tekstombrydningen i din newsreader, det burde
være et krav, at kunne håndtere sådan noget før man bliver lukket ud
på usenet.
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Lars Rosenberg

Dato : 05-06-01 00:21

"Martin Mouritzen" <martin@fez.dk> wrote in message news:9ffuit$137a$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> stuff, and I had to correct this gibberish:

> Man skal jo starte et eller andet sted, right?

ja - jeg havde dog ikke lige regnet med at det var 1) Kode Java 2) Lær at bruge en søgemaskine, rækkefølgen folk brugte - men man
kan jo blive klogere.

> ps. gør lige noget ved tekstombrydningen i din newsreader, det burde
> være et krav, at kunne håndtere sådan noget før man bliver lukket ud
> på usenet.

det kan jeg så ment også men det gider jeg ikke. Hmmm det kunne være jeg skulle bede om hjælp på en eller anden nyhedsgruppe.

Fra : The MaXx

Dato : 04-06-01 16:27

> ja - jeg havde dog ikke lige regnet med at det var 1) Kode Java 2) Lær at
bruge en søgemaskine, rækkefølgen folk brugte - men man
> kan jo blive klogere.

Man behøver ikke være en haj til at bruge internettet for at kode Java!

> det kan jeg så ment også men det gider jeg ikke. Hmmm det kunne være jeg
skulle bede om hjælp på en eller anden nyhedsgruppe.

Du må godt bruge usenet forkert fordi du er doven, men andre må ikke bruge
det "forkert", men med go hensigt..... I don't get you at all!!!!

Og lad så hurtigt stoppe denne tråd, da Thomas har fået det til at du, og
det derfor kun giver mudderkastning fremover.

The MaXx

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-06-01 23:43

Lars Rosenberg wrote:

> det kan jeg så ment også men det gider jeg ikke. Hmmm det kunne være jeg skulle bede om hjælp på en eller anden nyhedsgruppe.

Skik følge eller land fly.

Bemærk at folk har en tendens til at fokusere på den slags ting istedet
for det du spørger om, hvis du gør det.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~ravn

Fra : Lars Rosenberg

Dato : 05-06-01 20:25

Jeg regnede egentlig med at folks mudderkastning vil "angribe" at jeg havde
stavet et eller andet ord forkert, men det blev så ombrydningen af linjer. Nu
mangler vi bare en der mener at man skal skrive under teksten man svarer på. Dog
ingen opfordring.
Lars

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-01 15:09

Lars Rosenberg wrote:

> [...]
> mangler vi bare en der mener at man skal skrive under teksten man svarer på. Dog

Hvorfor skrive i nyhedsgrupper hvis der ikke er nogen der gider læse
hvad man skriver?

Hvis de ikke gider læse hvad man skriver, mon så også de gider svare på
det man spørger om?

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-06-01 12:11

Hmm, hvorfor har du ikke skrevet sådan en post i hver eneste topic i denne
news group??

Jeg havde den opfattelse at news group var et forum, hvor man spørge til
råds, og ikke bare post nyheder :), eller er det bare mig?

At gøre sig til dommer over hvor meget folk selv har prøvet eller ej, og
derved fortjener et svar i stedet for en tilsvining, er måske ikke noget man
bør gøre sig selv til.

I øvrigt sortere Google jo efter popularitet, så hvad der kom først da du
søgte, kom jo nødvendigvis ikke først da andre søgte.

mvh Kim Larsen

Fra : Thomas Schulz

Dato : 04-06-01 12:25

> setIconImage( new ImageIcon( "grafik/Back16.gif" ).getImage() );

Det du der foreslog og

setIconImage(Toolkit.getDefaultToolkit().createImage("images/Save16.gif"));

virker

mange tak

Thomas

Fra : IB