Link til TELNET, hvordan ???
Fra : KE Kofod

Dato : 15-07-05 00:32

Hej kære venner.
Hvordan laver jeg følgende:
Jeg har evt. på min hjemmeside et icon, jeg vil have sådan at hvis en
trygger på dette icon skal den gå direket til TELNET og en bestemt IP og
en bestemt PORT, hvordan laver jeg dette ???.
Mvh. KE Kofod.

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-07-05 00:41

KE Kofod <skovl@spade.dk> skrev:

> gå direket til TELNET og en bestemt IP og en
> bestemt PORT, hvordan laver jeg dette?

Det er meget nemmere at læse sig til det på

http://www.google.dk/search?hl=da&q=telnet&meta=lr%3Dlang_da

- der kan du nemmere finde svaret.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-07-05 00:47

Allan Vebel skrev

> Det er meget nemmere at læse sig til det på
>
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=telnet&meta=lr%3Dlang_da
>
> - der kan du nemmere finde svaret.
Hvilken af de 53000 hits det giver, er det lige som forklarer det ?

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : jopa

Dato : 15-07-05 09:55

Sune Storgaard skriblede bla:

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-07-05 13:31

Sune Storgaard <nospam@strueradsl.dk> skrev:

> Hvilken af de 53000 hits det giver, er det lige som
> forklarer det?

Det var mere en hjælp til selvhjælp. Hvorfor skal Kofod
have os andre til at finde oplysninger, når han lige så
godt selv kan finde dem?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-05 14:29

Allan Vebel skrev:

> Det var mere en hjælp til selvhjælp. Hvorfor skal Kofod
> have os andre til at finde oplysninger, når han lige så
> godt selv kan finde dem?

Der er ikke meget hjælp i et googlelink uden yderligere forklaringer. Så
vidt jeg kan se kan ingen af de første 10 links i din googlesøgning
bruges til at besvare Kofods spørgsmål.

Det er altid en god ide at kigge efter svaret selv før man spørger i en
usenetgruppe, men spørgsmålet om et link til telnet er ikke et der er
besvaret til hudløshed i gruppen.

Et link til en webside (incl. en googlesøgning) kan være o.k. hvis den
side man henviser til virkelig giver brugbar og enkel hjælp - men hvis
man vil henvise til en webside bør man altid sikre sig at den så også er
brugbar. Det var ikke tilfældet her.

Se i øvrigt også debatten "Google-links" i netikettegruppen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-07-05 15:23

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:

> Der er ikke meget hjælp i et googlelink uden yderligere
> forklaringer.

Der er flere forklaringer end jeg er i stand til at give.

> Så vidt jeg kan se kan ingen af de første 10 links i din
> googlesøgning bruges til at besvare Kofods spørgsmål.

De giver et fint indblik i hvad telnet drejer sig om, og hvordan
man kommer videre.

> Det er altid en god ide at kigge efter svaret selv før man
> spørger i en usenetgruppe

Enig!

> men spørgsmålet om et link til telnet er ikke et der er
> besvaret til hudløshed i gruppen.

Det er så spørgsmålet om det overhovedet hører hjemme i
html-gruppen.

> Et link til en webside (incl. en googlesøgning) kan være
> o.k. hvis den side man henviser til virkelig giver brugbar
> og enkel hjælp

Enig! Jeg prøvede blot at hjælpe med hvad jeg selv ville
have gjort hvis jeg stod med sådan et spørgsmål.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-05 15:47

Allan Vebel skrev:

> Der er flere forklaringer end jeg er i stand til at give.

Måske, men hvis ingen af dem giver et svar på spørgsmålet, havde det
måske været bedre hvis du slet ikke havde svaret.

> De giver et fint indblik i hvad telnet drejer sig om, og hvordan
> man kommer videre.

Jeg er ikke enig. Spørgsmålet gik specifikt på hvordan man laver et link
til en telnet-adresse - ikke på hvad telnet er. Som nævnt før kunne jeg
ikke finde relevant information i nogen af de første 10 resultatsider.

> Det er så spørgsmålet om det overhovedet hører hjemme i
> html-gruppen.

Link laves med html-kode - også når destinationsadressen er en
telnet-adresse.

En mere specifik googlesøgning giver bl.a. følgende link:
<http://www.cse.buffalo.edu/faculty/miller/Courses/WWW-Sem/Sp97/Presentations/HTML-Kempton/tutor/prest2.html#TEL>

Det angiver syntaksen for en telnetadresse som følger:

På nær host kan alle parametre udelades. Følgende er altså gyldige links
til telnetadresser:

specifikt brugernavn/adgangskode</a>

Den googlesøgning jeg anvendte er her:
<http://www.google.dk/search?q=telnet+href+protocol+link>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-07-05 19:26

In news:<5wa3jpsgqg9m$.dlg@jcdmfdk.invalid>
Jens Gyldenkærne Clausen typed:

> Måske, men hvis ingen af dem giver et svar på spørgsmålet, havde det
> måske været bedre hvis du slet ikke havde svaret.

Jeg forstår godt Sune Storgaards response. Den slags links er ubrugelige
og er ikke noget svar. Men vi ser dem regelmæssigt. De er nedladende,
fordi de indikerer, at folk ikke kan finde ud af, at lave en simpel
søgning.

> [...]
>
> Det angiver syntaksen for en telnetadresse som følger:
>
> På nær host kan alle parametre udelades. Følgende er altså gyldige

Syntaksen er den samme som også bruges til FTP, der bør man dog ikke
udelade porten, selv om den ikke er obligatorisk.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!