Hund nr. 2
Fra : Aron Manner Velling

Dato : 14-07-05 21:13

Hej.

Vi overvejer at få hund nr. 2. Vi har en tæve på 14 mdr. og ønsker at få en
hanhund af samme race (kleiner münsterlænder). Er det meget mere besværligt
at have to - og har den 1. hund ikke meget glæde af den anden-og omvendt? Er
der noget vi skal være opmærksomme på?

-Line.

Fra : Pwh

Dato : 14-07-05 21:35

> [...]
> mere besværligt at have to - og har den 1. hund ikke meget glæde af
> den anden-og omvendt? Er der noget vi skal være opmærksomme på?

Jeg kan kun anbefale det hvis i har plads og penge til det, jeg fik også
en hund mere (tæve) da Tyson var 1.5 år gammel, og det fungerer
bare helt perfekt. Der er bare ikke noget som at sidde og se på hvordan
sådan 2 størrelser af samme race fungerer sammen, de giver altså hinanden
noget som vi andre slet ikke kan.
Her ser du Tyson og Angel da hun var helt ny, er de ikke søde sammen
http://megapixel.dk/vis/billede/168910/3//106_0621.JPG

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-07-05 00:16

On Thu, 14 Jul 2005 22:34:40 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Her ser du Tyson og Angel da hun var helt ny, er de ikke søde sammen
>http://megapixel.dk/vis/billede/168910/3//106_0621.JPG

De er skønne, men jeg synes altså ikke at man kan se at der skulle
være rotte i Angel...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 09:14

> De er skønne, men jeg synes altså ikke at man kan se at der skulle
> være rotte i Angel...

Nu har jeg jo ikke fået hende gen-testet, så jeg må stole på at de 2 hunde,
en Labtæve og en Rottehan jeg så, rent faktisk er forældre til hende.
Rotten i hende ses tydeligst på hendes hovede, og så er der noget mere
gods i hende end for en normal Labtæve, du kan nok bedre se Rotten her.
http://megapixel.dk/vis/billede/332539/3//angel1.JPG

/Jens (som ikke vil have sin bastardt beskyldt for at værer en ægte Lab)

Fra : Leyna

Dato : 15-07-05 10:55

On Fri, 15 Jul 2005 10:14:27 +0200, "Pwh"
> [...]

>Rotten i hende ses tydeligst på hendes hovede, og så er der noget mere
>gods i hende end for en normal Labtæve, du kan nok bedre se Rotten her.

Joeh, nu begynder det at hjælpe.

>/Jens (som ikke vil have sin bastardt beskyldt for at værer en ægte Lab)

Jeg har altså heller ikke "beskyldt" Angel for at være en ægte lab,
men en ægte hund - DET er hun!

Vaks er 50% Flatter, men det er der vist ingen der nognsinde vil gætte
på. *G*
http://www.leyna.dk/vaks-galleri/vaks9.jpg

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 11:09

> Joeh, nu begynder det at hjælpe.

Godt
Det minder mig om en dame der en dag beundrene sagde at hun lignede
et rovdyr når hun rendte rundt, hun er også ret så muskuløs og billeder
yder ikke hendes udseende helt retfærdighed.
Det er en af grundene til at jeg synes at korthårede hunde er flottest,
man kan tydeligt se muskelspillet på dem når de er veltrænede.

> Jeg har altså heller ikke "beskyldt" Angel for at være en ægte lab,

Nåeh det var bedre, husk på at hun jo er en ønskeblanding, det havde
jo ikke været særligt svært at finde et kuld Labber eller Rotter,
men blandingen af de 2 racer er ikke helt så nem at støve op.

> men en ægte hund - DET er hun!

Undtagen når kattemaden kommer frem, så vil hun gere bilde mig
ind at hun er en sød lille missekat

> Vaks er 50% Flatter, men det er der vist ingen der nognsinde vil gætte
> på. *G*
> http://www.leyna.dk/vaks-galleri/vaks9.jpg

Nej, det havde jeg aldrig gætte på, men han er en meget vellykket blanding

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-07-05 11:48

On Fri, 15 Jul 2005 12:08:30 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Det er en af grundene til at jeg synes at korthårede hunde er flottest,
>man kan tydeligt se muskelspillet på dem når de er veltrænede.

Ja, det ser rigtig flot ud, men uanset hvordan hundene ser ud, så har
jeg nu altid syntes at netop mine var de smukkeste!

>Undtagen når kattemaden kommer frem, så vil hun gere bilde mig
>ind at hun er en sød lille missekat

Nej nej. Hun fortæller dig bare at kattene ka' æde mus, så du skulle
hellere gi' hende katttemaden i stedet.

>Nej, det havde jeg aldrig gætte på, men han er en meget vellykket blanding

Han er en utrolig harmonisk bygget hund, og så er jeg sådan set
ligeglad hvad der måtte være i ham.

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 12:09

> Nej nej. Hun fortæller dig bare at kattene ka' æde mus, så du skulle
> hellere gi' hende katttemaden i stedet.

Hæ, de reder sig da tit også en skefuld når katten får,
kattemad er åbenbart utroligt lækkert

> Han er en utrolig harmonisk bygget hund, og så er jeg sådan set
> ligeglad hvad der måtte være i ham.

Det betyder heller ikke en dyt, men hvis man skal have den fra hvalp af
foretrækker jeg nu at vide hvad den består af. Jeg kender da nogle stykker
med X-blandinger hvor de er endt op med en hund de enten synes er blevet
for stor eller lille, får man den som udvokset ville jeg også værer ligeglad med
hvad racer der var i den.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 11:09

> Vaks er 50% Flatter, men det er der vist ingen der nognsinde vil gætte
> på. *G*
> http://www.leyna.dk/vaks-galleri/vaks9.jpg

Nej, den kode er da lidt svær at knække.
Ved du hvad de sidste 50 % består af ?
Han ligner jo lidt lab eller golden på farven, men det passer ikke helt med
hans ansigt, så der må være flere racer i ham ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Leyna

Dato : 15-07-05 11:44

On Fri, 15 Jul 2005 12:08:52 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Nej, den kode er da lidt svær at knække.

Jeps. Han ligner overhovedet ikke sin mor, som er den smukkeste sorte
flatter.

>Ved du hvad de sidste 50 % består af ?

Nej, jeg har kun en formodning om at der er rottweiler indblandet.
Nogle stykker af hans kuldsøskende havde farvetegningerne, og Vaks har
så en del af bygningen og, efter hvad jeg har hørt om rotter, også
sindet. Men faderen er helt sikkert en rigtig rundkørsel, for der ser
ud til at være mange forskellige ting i de hvalpe moder-hunden får.

>Han ligner jo lidt lab eller golden på farven, men det passer ikke helt med
>hans ansigt, så der må være flere racer i ham ?

Folk tager ham for at være en lab, men når jeg ser ham sammen med
racerene labber, så kan jeg altså godt se at han er alt, alt for stor.
Til daglig lægger jeg ikke rigtigt mærke til hans størrelse, men synes
bare at han er sådan en medium hund, men når jeg så ser en lab, så
forundres jeg over hvor små de er! *G*

Fra : Leyna

Dato : 15-07-05 00:14

On Thu, 14 Jul 2005 22:13:27 +0200, "Aron Manner Velling"
<manner@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>at have to - og har den 1. hund ikke meget glæde af den anden-og omvendt? Er

Personligt synes jeg at to hunde kun er det halve arbejde. Ikke alene
kan de underholde hinanden, men de lærer også af hinanden. Okay, de
lærer også unoder af hinanden! *G*
Men jo, de har voldsomt meget glæde af hinanden, hvis de ellers falder
i hak. Ting I skal være opmærksomme på...? Tjaeh når I vælger en af
hvert køn, så er der jo chance/risiko for hvalpe, medmindre en af dem
bliver neutraliseret.
Jeg har selv to hanhunde, hvoraf den ene er kastreret. Det var den da
vi overtog ham, så det var ikke vores valg.

Jeg kan kun anbefale en makker til jeres hund. Som Jens også nævner,
så er det ubetaleligt at se to glade hunde lege sammen.

Fra : Kito

Dato : 15-07-05 06:41

"Aron Manner Velling" <manner@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> besværligt at have to - og har den 1. hund ikke meget glæde af den
> anden-og omvendt? Er der noget vi skal være opmærksomme på?

Det kommer an på hvilket sind din hund nr 2 har. Du er velkommen til at se
mine 2 kleiner.
Hund nr 2 er hvad jeg ville betegne som et DAMP barn
og arbejde med 2 hunde er ikke kun dobbelt så stort men snare 5 gange så
stort.
Ok jeg kunne have sendt hvalpen over i den anden verden, men gjorde det
ikke.Han her en utrolig vilje og er ikke så nem at knække.
Nu behøver du ikke være lige så uheldig som mig.
Listen til dato:
3 mobiltelefoner
5 fastnet telefoner
2 håndtasker
2 par sko
1 sofabord med tændmærker hele vejen rundt
1 stk. trappegelænder
1 barbermaskine
1 eltandbørste
et køkken hvor alle låger blev lukket op og indholdet tømt ud over hele
gulvet. ( 2 gange)
2 sikkerhedsseler i 2 forskellige biler
1 hundesikret bur skilt af i alle samlinger.
og meget mere
Bortset fra dette er han en dejlig hund.
Hvalpen er købt til en nabo fra Givskud løvepark og jeg er somme tider i
tvivl, om jeg ved en fejl skulle have fået en af løverne med hjem i stedet
for en hund.
Skulle du få lyst til at kigge inden for bor jeg i Aalborg.

vh
Poul

Fra : Zanne

Dato : 15-07-05 08:09

> [...]
> besværligt at have to - og har den 1. hund ikke meget glæde af den
> anden-og omvendt? Er der noget vi skal være opmærksomme på?

Hej Line
Kan også anbefale MEGET at få hund nr 2 - den kæmpe glæde der er ved at
se de leger sammen, ligesom i ikke behøver have en snert af dårlig
samvittighed
når i tager hjemmefra, da de har hinanden og ikke er helt alene.
Jeg har selv 2 Westier se bla. www.sannej.dk en tæve og en han og de
tager da godt nok nogle små slagsmål - både for sjov og i alvor,
indimellem
men vi har haft den yngste nu i 7,5 år og har IKKE fortrudt. Vi fik hannen
Bailey kastereret, så der ikke ville blive så meget "hoppen på ryggen af
hinanden"
der er dog stadig lidt, men ikke mere end vi kan holde ud. Og tæven
Bacardi
skal nok sige "fra" når hun ikke gider snuses bagi... *gggg*
Vi fik det råd at få en af hver køn da de bedre ville kunne enes, ved ikke
om
det er korrrekt men vi har ikke haft problemer... I får simpelthen så
mange
sjove timer med at se dem lege sammen, spille bold, trække tov og løbe
haven rundt efter hinanden - at det er ALT værd. Jeg overvejer allerede nu
at få nr 3 hund da Bacardi snart bliver 10 år og levetiden kun er ca 12-15
år,
og så er det rart at de kan "opdrage" lidt på hinanden...
Held og lykke
Knuzz
Sanne