Jeg fik en hilsen i min gæstebog
Fra : UG

Dato : 14-07-05 19:38

Hej gruppe!
Jeg fik denne hilsen i min gæstebog i dag:

" Hej!!!!!!!!!!
jeg hedder tonny og vil lige høre jer da jeg kan høre at i er rigtig gode
ved dyr..jeg har en bjørnehund,tæve,rigtig flot på 4år den er osse en rar
dejlig hund og gør inge noget..men jeg skal desvær af med hende da jeg skal
ha ny hofter i,så lægen sage at jeg ikke kunne had den når jeg er alene..piv
snøft,,hun er bage sådan en god hund..
så ville hør om i kunne tanke jer at få hende for 1500kr,,pengne er enlig
bage for i ikke bage skal sige ja uden lige at tanke jer om i enlig vil ha
hende..
men flot rar god modig går pænt ja hun er bage fars hund,,men desvær..
hvis i kunne tanke jer det ville jeg maget gerne høre fra jer..gæv selv
7500kr for hende..men i får ikke hendes stambog..med...med ring xx xx xx
xx..tonny og hunden laicka"

Jeg er ikke i stand til at tage hunden, selv om jeg gerne ville, da vi har 4
hunde i forvejen.
Hvis der er nogen, der er interesseret kan I få Tonnys telefonnummer hos
mig, eller se det i min gæstebog.
Mange hilsener fra
Ulla og Co.
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : jopa

Dato : 14-07-05 20:19

UG skriblede bla:

> Jeg er ikke i stand til at tage hunden, selv om jeg gerne ville, da
> vi har 4 hunde i forvejen.

Hejsa nu er dette ikke en køb og salg gruppe
og i det hele taget tage 1500,- kr for en 4 årig hund er i mine øjne
vanvittigt, hvis ejeren skulle være så heldig at finde et godt hjem til
den
må det vel være nok.

<klip>
3. Fundats:
Formålet med denne nyhedsgruppe er at give alle hundeejere mulighed for at
udveksle erfaringer og hjælpe hinanden med at få et problemløst samliv med
hunden.

Gruppen er for alle typer og racer af hunde så som tjenestehunde,
specialhunde, lommehunde, hyggehunde, familiehunde m.m.

Emnerne kan fx være valg af hund, opdragelses- og træningsmetoder,
problemhunde, adfærd m.m.m.

Gruppen er ikke beregnet på køb og salg, der i stedet henvises til den
relevante gruppe i dk.marked-hierakiet.
</klip>

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Mus

Dato : 14-07-05 20:08

"jopa" <john@zora.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> og i det hele taget tage 1500,- kr for en 4 årig hund er i mine øjne
> vanvittigt, hvis ejeren skulle være så heldig at finde et godt hjem til

Umiddelbart synes jeg 1500 - 2000 kr er ok hvis man havde fået stamtavlen
med, men uden er det jo som at give 1500 kr for et 4 årigt gadekryds. Nok
lige i overkanten. Måske 500 kr havde været mere passende.

Jeg tror også på man undgår nogle af de dårlige købere/ejere, hvis man
forlanger noget for hunden. Men ikke at det er en garanti, man skal stadig
sikre sig på bedste vis at hunden får et godt hjem.

LN

Fra : UG

Dato : 14-07-05 20:46

> [...]

> problemhunde, adfærd m.m.m.
>
> Gruppen er ikke beregnet på køb og salg, der i stedet henvises til den

Undskyld, undskyld undskyld
nu er det jo ikke mig der vil af med en hund
jeg ville blot prøve på at gøre en god gerning
jeg kender ikke fyren eller hunden
jeg bøjer mig i støvet fordi jeg formastede mig til at viderebringe
meddelelsen
for fremtiden vil jeg prøve på at lade være med at være så slem
Sorry
brødbetyngede hilsener fra
Ulla og co.

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 15:19

On Thu, 14 Jul 2005 21:46:18 +0200, "UG" wrote:

>Undskyld, undskyld undskyld

Du ska skutte undskylde! Hvis ikke han gider
læse dit indlæg, kan han sg* springe det over!

> [...]
>jeg bøjer mig i støvet fordi jeg formastede
>mig til at viderebringe meddelelsen
>for fremtiden vil jeg prøve på at lade være

Vrøvl med dig; han har bare fået det for varmt!

I øvrigt kan man ikke tillade sig at invadere folks
gæstebog med den slags! Det ser ud til noget "barnesjov".
Da prisen er normal (også uden stambog), kan det da også
være rigtigt, men jeg ville holde mig ud af det!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 20:58

On Thu, 14 Jul 2005 21:19:13 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>Hejsa nu er dette ikke en køb og salg gruppe...

Forhold dig dog til emnet, istedet for dette naragtige netbetjenteri !

Verner

Fra : jopa

Dato : 14-07-05 21:05

Verner skriblede bla:

> Forhold dig dog til emnet, istedet for dette naragtige netbetjenteri !

Jeg kan fandme ikke forholde mig til alle der har en overflødig hund til
salg.

I følge fundatsen er det ikke tilladt at poste køb og salg i denne gruppe.
Er du ny på usenet ?
Der er jo en grund til at nyhedsgrupperne er delt op i forskellige grupper.
Bla for at undgå sådanne.

Kald mig gerne netbetjent men så vil jeg også gerne kunne kalde dig naragtig

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 21:33

On Thu, 14 Jul 2005 22:05:03 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>Jeg kan fandme ikke forholde mig til alle der har en overflødig hund til
>salg.

Er der nogen der har bedt dig om det ??

>I følge fundatsen er det ikke tilladt at poste køb og salg i denne gruppe.
>Er du ny på usenet ?

Er du ny i gruppen ?
Gruppen har hidtil været fri for emsige pedanter som dig ?

>Kald mig gerne netbetjent men så vil jeg også gerne kunne kalde dig naragtig

Fint, så har du kaldt mig det - skrid så bare igen skipper..

Verner

Fra : jopa

Dato : 14-07-05 21:44

Verner skriblede bla:

> Er der nogen der har bedt dig om det ??

Ja det gjorde du
>Forhold dig dog til emnet, istedet for dette naragtige netbetjenteri !
>
> Er du ny i gruppen ?

Ja forholdsvis ny i denne gruppe men ikke i mange andre grupper
Hvis man giver los for køb og salg af hunde i denne gruppe hvad så med
gruppens egentlige formål ?

> Gruppen har hidtil været fri for emsige pedanter som dig ?

Muligt men ikke mere

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 14-07-05 21:47

> Muligt men ikke mere

LOL
Nu har vi åbenbart heller ikke Punish til at lave rav i den mere,
har du så taget den opgave på dig John :-?

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-07-05 21:51

Pwh skriblede bla:

> LOL
> Nu har vi åbenbart heller ikke Punish til at lave rav i den mere,
> har du så taget den opgave på dig John :-?

Bemærk at jeg ikke bruger ukvemsord.
Gengiver dem blot )
ps er rolig nu har jo afleveret min mening om spam

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 21:59

On Thu, 14 Jul 2005 22:50:32 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>ps er rolig nu har jo afleveret min mening om spam

Puha, vil det sige at du ikke er betjent længere alligevel ?

Verner

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 21:57

On Thu, 14 Jul 2005 22:44:11 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>Ja det gjorde du
Næh nej, jeg bad dig faktisk kun om at rufle et andet sted hen

>Ja forholdsvis ny i denne gruppe men ikke i mange andre grupper
>Hvis man giver los for køb og salg af hunde i denne gruppe hvad så med
>gruppens egentlige formål ?

Det skal såmænd nok gå skal du se, det er gået rigtigt fint inden du
dukkede op !

>Muligt men ikke mere

Jamen så et stort til lykke med dit selvbestaltede korstog...Det er
vigtige ting du tager hånd om

Verner

Fra : jopa

Dato : 14-07-05 22:01

Verner skriblede bla:

> Jamen så et stort til lykke med dit selvbestaltede korstog...

Takker

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 14-07-05 21:43

> Fint, så har du kaldt mig det - skrid så bare igen skipper..

Slap nu af i to, varmen stiger jer da til hovedet

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 14-07-05 21:36

jopa wrote:
> Kald mig gerne netbetjent men så vil jeg også gerne kunne kalde dig
> naragtig

Du hidser dig op, typisk Schæfersind

/Jens (som straks har gemt sig under sengen)

Fra : jopa

Dato : 14-07-05 21:48

Pwh skriblede bla:

> Du hidser dig op, typisk Schæfersind

Ha ha rigtigt nok som herre så hund eller omvendt

Nu er jeg afdækket og rolig
--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 14-07-05 22:31

> Ha ha rigtigt nok som herre så hund eller omvendt
>
> Nu er jeg afdækket og rolig

Igen typisk Schæfersind, hurtigt oppe og ringe, og hurtigt nede igen

/Jens (som nok mere er Rottweilersind)

Fra : jopa

Dato : 14-07-05 22:40

Pwh skriblede bla:

> /Jens (som nok mere er Rottweilersind)

Øhmmmm jeg har da oplevet Rottweilere på træningsbanen

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 14-07-05 22:44

jopa wrote:
> Pwh skriblede bla:

> Øhmmmm jeg har da oplevet Rottweilere på træningsbanen

Og ???

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-07-05 22:54

Pwh skriblede bla:

> Og ???

og de er vist lige så skarpe som schæfere
Nogen måske mere

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 09:17

> og de er vist lige så skarpe som schæfere
> Nogen måske mere

Helt sikkert, men de virker roligere og sindigere på mig,
men tit også meget dominante, det er ikke en begynderhund

/Jens

Fra : Mus

Dato : 15-07-05 08:56

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Helt sikkert, men de virker roligere og sindigere på mig,
> men tit også meget dominante, det er ikke en begynderhund
>
> /Jens

Præcis min venindes beskrivelse. Hun har både haft schæfer og rottweilere.
Hun synes en rottweiler var meget sværere at opdrage - ikke så førersyge og
meget mere dominerende. Men hun syntes det var den bedste børnehund
sammenlignet med de schæfere de havde haft - netop pga denne ro.

Selv om de ikke var begyndere og havde haft flere store hunde før - blev de
alligevel overraskede.
Men det var en dejlig hund, selv om jeg ind i mellem var lidt små bange for
den, fordi den spinnede helt vildt hver gang jeg var der. De sagde den
næsten begyndte når den hørte min bil. Syntes det var meget højt.

LN

LN

LN

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 11:19

> [...]
> ikke så førersyge og meget mere dominerende. Men hun syntes det var
> den bedste børnehund sammenlignet med de schæfere de havde haft -

Det var netop grunden til at jeg ville have precis en Lab/Rotte blanding,
Rotten for det rolige sind og Labben så den ikke blev for dominant.
Det har faktisk kommet til at passe meget godt med hvordan Angel
er blevet.

> Selv om de ikke var begyndere og havde haft flere store hunde før -
> blev de alligevel overraskede.

Jeg blev også noget overrasket over hvor stædig Angel var som hvalp,
løsningen for mig var blot at værer 100 gange stædigere
Der har jeg aldrig følt at Tyson på samme måde har sat spørgsmålstegn
ved mine beslutninger som hun gjorde, men det er et overstået kapitel,
nu retter hun sig 100% efter hvad jeg beder hende om.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-07-05 09:39

Pwh skriblede bla:

> Helt sikkert, men de virker roligere og sindigere på mig,
> men tit også meget dominante, det er ikke en begynderhund

En ægte Rotte er bestemt ikke en begynderhund ved så ikke lige hvormeget
avlsarbejdet har lavet om på det, men for mange år siden var jeg
tilknyttet
politiets hundeafdeling på Amager og en kollega der havde skrevet en bog
om
Rotweilere som jeg læste med stor interesse (Han hed Bresson) ved ikke om
du
har læst bogen.

Han var Rottemand om en finger og han beskrev hvorledes specielt
hanhundene
på et eller andet tidspungt ville forsøge en magtkamp med ejeren, og det
er
altså ikke morsomt med en klods på 60kg

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 11:23

> [...]
> bog om
> Rotweilere som jeg læste med stor interesse (Han hed Bresson) ved

Næh den bog har jeg nu ikke læst endnu, her i området ser det heldigvis
også mere ud til at det er Labber som folk vælger som 1'ste hund,
der er faktisk ret langt mellem man møder en Rotte, desværre

> [...]
> hanhundene
> på et eller andet tidspungt ville forsøge en magtkamp med ejeren, og

Det har jeg også hørt fra flere steder, jeg ville nok også vælge en tæve
hvis det skulle værer en ren Rotte.

/Jens

Fra : Jytte B

Dato : 15-07-05 12:01

> [...]
> hanhundene
> på et eller andet tidspungt ville forsøge en magtkamp med ejeren, og det

Jeg har i sin tid læst bogen. Bresson var en meget kendt rottweilermand. Der
var også billeder af rottweilere som de så ud i "gamle dage", dengang kunne
en hanhund godt veje 80 kg.

Jeg har ikke selv haft rottweiler, men jeg kendte nogle stykker dengang. Jeg
har haft schæferhund i 20 år, nu har jeg collier og dværgpinschere.

hilsen
Jytte

Fra : Anita Andersen

Dato : 19-07-05 10:50

Til John,

Nu da du aligevel har ødelagt denne tråd med dit ævl, så vil jeg da gerne
vide hvad denne hjemmeside du referer (www.john.jp-web.dk) til laver her er
det ikke skjult reklame ?? som iøvrigt ikke har ret meget med denne
gruppe at gørre.
Husk fej for din egen dør før du fejer for andres, eller fin dig noget mere
intiligent at bruge din tid på.

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 11:02

"Anita Andersen" <Great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gruppe at gørre.
> Husk fej for din egen dør før du fejer for andres, eller fin dig noget

Nu hedder jeg godt nok ikke John, men Johns hjemmeside adresse, er en del af
hans signatur, hvor det er fuldt ud lovligt at reklamere for både egne og
andres hjemmesider- også selvom de ikke har noget med emnet at gøre, i lige
netop den/ de grupper, som man deltager i.
Andre folk bruger også signaturen til citater og andre ting...
Man har svjh 4 linier at gøre godt med i sin signatur.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : jopa

Dato : 19-07-05 12:25

Anita Andersen skriblede bla:
> [...]
> meget med denne gruppe at gørre.
> Husk fej for din egen dør før du fejer for andres, eller fin dig
> noget mere intiligent at bruge din tid på.

Til Søren eller Anitta eller hvem der skrev ovenstående nonsens.
Ens signatur er hellig dvs man kan skrive i den hvad man vil.

Da du tilsyneladende er totalt newbee på usenet så er der rigtig god
læsning her

www.usenet.dk

Der kan du også samtidig lære hvorledes man quoter
Mener ikke der står noget om fjolser generelt men mon ikke du kan få lidt
gavn af linket alligevel.

God læsning.

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Henrik

Dato : 19-07-05 13:04

On Tue, 19 Jul 2005 13:25:07 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>Mener ikke der står noget om fjolser generelt men mon ikke du kan få lidt
>gavn af linket alligevel.
>
>God læsning.

Mon ikke du selv kunne lære lidt om hvordan man lavede signaturer?

Mvh
Henrik

Fra : jopa

Dato : 19-07-05 13:19

Henrik skriblede bla:

> Mon ikke du selv kunne lære lidt om hvordan man lavede signaturer?

Fortæl fortæl hvad er der forkert med min signatur ??

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 19-07-05 13:29

Henrik skriblede bla:

> Mon ikke du selv kunne lære lidt om hvordan man lavede signaturer?
>
> Mvh
> Henrik

Din signatur er ikke efter foreskrifterne nu du kritiserer min

Den stående retningslinie er: Maksimalt 4 linjer. En linje er maksimalt 72
tegn.

Bemærk at netiketten intet siger om indholdet af signaturen.

En signatur indledes af "-- ", hvilket betyder [ny
linje][minus][minus][mellemrum][ny linje]. Det sidste mellemrum er vigtigt
og glemmes ofte.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Henrik

Dato : 20-07-05 00:40

On Tue, 19 Jul 2005 14:29:22 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>Din signatur er ikke efter foreskrifterne nu du kritiserer min

Jo, for jeg har ingen.

> Det sidste mellemrum er vigtigt og glemmes ofte.

Jeg kan se du har fået det med nu.
Det så bare lidt underligt ud, at du kaldte personen newbee (du mente
nok newbie) og fjols, og du så selv begik en begynderfejl.

Mvh
Henrik

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 22-07-05 07:37

Anita Andersen <Great-dane@mail.dk> skrev:
>Husk fej for din egen dør før du
>fejer for andres, eller fin dig noget mere
>intiligent at bruge din tid på.

Til Anita
2 ting:

Du burde saette dig ind i tingene
Du burde bruge stavekontrol eller få dine skolepenge tilbage
mr

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 15:23

On Thu, 14 Jul 2005 23:30:36 +0200, "Pwh" wrote:

>/Jens (som nok mere er Rottweilersind)

<Fniiiiis>

Fra : Leyna

Dato : 15-07-05 00:09

On Thu, 14 Jul 2005 22:36:25 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Du hidser dig op, typisk Schæfersind
>
>/Jens (som straks har gemt sig under sengen)

Hmmm... Er det mon typisk rotte-adfærd?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 09:18

> Hmmm... Er det mon typisk rotte-adfærd?

LOL
Ups, den sved sgu

/Jens (som nok skal få hævn over Leyna)

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 15:22

On Thu, 14 Jul 2005 22:36:25 +0200, "Pwh" wrote:

>Du hidser dig op, typisk Schæfersind
>/Jens (som straks har gemt sig under sengen)

Hvilket jo også er typisk schæfersind! :-þ

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 15-07-05 16:12

Verner <Vernerha-på-yahoo.dk> skrev:

>Forhold dig dog til emnet, istedet
>for dette naragtige netbetjenteri !

Kan se du optraeder i alle nyhedsgrupperne hvor du efterhaanden er
totalt til grin
en soegning på www.google.dk paa Verner er skraemmende laesning,
saa stop du bare dit pjat om netbetjenteri dit fjols
mr

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 16:38

On 15 Jul 2005 15:12:24 GMT, Morten Rasmussen <morten@ofir.dk> wrote:

> [...]
>en soegning på www.google.dk paa Verner er skraemmende laesning,
>saa stop du bare dit pjat om netbetjenteri dit fjols

Nu har du altså gjort mig helt ked af det !

Du skal nok lære at gøre dit hjemmearbejde bedre, inden du skriver
sådan noget ....

Et lille tips inden du søger forfra: Der er tilsyneladende flere på
usenet der hedder Verner

mvh

Verner

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 19:03

Verner wrote:
> Et lille tips inden du søger forfra: Der er tilsyneladende flere på
> usenet der hedder Verner

Hvem er så den ægte og hvem er de falske Verner're

/Jens

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 15-07-05 19:48

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev:

>Hvem er så den ægte og hvem er de falske Verner're

Den selvsamme Verner med identisk IP adresse og e-mail
huserer bla i Netikette gruppen med diverse ligegyldigt pladder

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 21:19

> Den selvsamme Verner med identisk IP adresse og e-mail
> huserer bla i Netikette gruppen med diverse ligegyldigt pladder

Jeg var lige ovre og chekke Netikette gruppen, den lader da vist
ikke mudderkastnings gruppen meget tilbage, totalt latterligt

/Jens

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 16-07-05 08:42

> [...]
wrote:

>Et lille tips inden du søger forfra: Der er tilsyneladende flere

tja der er tilsyneladende kun dig, der herinde syntes det er i
orden at bruge fritidsgrupperne til koeb og salg af hunde naar man
er blevet traet af dem kan ikke se umiddelbar opbakning til det
fra andre

og ja jeg skal nok forfoje mig væk herfra (ser ud som om du er
bestemmende) selvom jeg da ind i mellem med glaede har laest
diverse fornuftige indlæg fra mange bortset fra dig.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 10:00

On 16 Jul 2005 07:41:31 GMT, Morten Rasmussen <morten@ofir.dk> wrote:

>tja der er tilsyneladende kun dig, der herinde syntes det er i
>orden at bruge fritidsgrupperne til koeb og salg af hunde naar man
>er blevet traet af dem

Nej, jeg synes heller ikke det er iorden at sælge hunde her - men når
det hænder en meget, meget sjælden gang så har gruppen indtil nu bare
sprunget let og elegant videre til næste indlæg.

Gruppen er heldigvis ikke hærget af Netbetjente, og fungerer glimrende
uden - forstod du den ?

>og ja jeg skal nok forfoje mig væk herfra

Ok, hvis du ikke kan holde den store pegefinger i lommen, så er det
nok det bedste du kan gøre.

Held og lykke et andet sted

mvh
Verner

Fra : Leyna

Dato : 15-07-05 00:08

On Thu, 14 Jul 2005 20:37:43 +0200, "UG" <famgerlach@post.tele.dk>
wrote:

>så ville hør om i kunne tanke jer at få hende for 1500kr,,pengne er enlig
>bage for i ikke bage skal sige ja uden lige at tanke jer om i enlig vil ha
>hende..

Hmmmm... her knækker min film altså. "Jeg gør det ikke for pengenes
skyld, men vil altså gerne ha' 1500 kr. for hende...". Det er lidt i
voerkanten for en omplaceringshund....

>hvis i kunne tanke jer det ville jeg maget gerne høre fra jer..gæv selv
>7500kr for hende..men i får ikke hendes stambog..med...

Og her går det så helt galt, da pengene jo ikke betyder noget...
Hvorfor så nævne hvad man selv har givet for hunden?
Og hvorfor i alverden skulle stambogen ikke følge med?
Hvis han virkelig bare ville give hunden et godt hjem, hvad i alverden
skal han så med stambogen?
For mig at se er det et kluntet forsøg på at sælge en hund, som han
ikke længere er særlig interesseret i, og at stambogen skulle
tilbageholdes får alle alarmklokker op at ringe. Jeg ville være
overbevist om at hunden er en blanding (ikke at jeg har noget imod
blandinger - har skam selv to af slagsen).

Jeg er selv utroligt glad for dyr, men jeg har også indset, at jeg
ikke kan redde verden. Da jeg søgte efter hund nr. 2 fik jeg også
nogle mails med "overtag min hund, eller den bliver aflivet". Det er
rædsomt at læse, men jeg tror lige at man skal bevare overblikket og
selv vælge hvilken hund man vil have.

Jeg håber hunden finder et hjem, hvor det virkeligt er sådan at det
ikke er pengene det kommer an på, men helt ærligt, så ville jeg slette
sådan et indlæg i min gæstebog. Han kan forsøge at sælge den, de rette
steder.

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 15-07-05 07:58

> [...]
> ikke er pengene det kommer an på, men helt ærligt, så ville jeg slette
> sådan et indlæg i min gæstebog. Han kan forsøge at sælge den, de rette

man kunne jo begynde ved at kontakte opdrætteren - alternativt
Spidshundeklubben der gerne hjælper med at finde nye hjem ..............

Pia

Fra : Nuser

Dato : 15-07-05 11:48

> [...]
> nogle mails med "overtag min hund, eller den bliver aflivet". Det er
> rædsomt at læse, men jeg tror lige at man skal bevare overblikket og

Og så kan man jo spørge sig selv, om det er synd for hunden at blive aflivet
??? Ikke at jeg mener at man bare skal aflive en hund, bestemt ikke, men
gider filk ikke længere at tage det ansvar de selv har valgt på sig, hvorfor
skal de så ikke have lov til at betale for det ??

Hilsen Nuser

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 15-07-05 11:41

"UG" <famgerlach@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> " Hej!!!!!!!!!!
> jeg hedder tonny og vil lige høre jer da jeg kan høre at i er rigtig gode

.... Ja jeg ved ikke, hvordan man kan høre, at i er rigtigt gode ved
dyr.
Men at skulle have en ny hofte... Tja for en tid, er man vel sat ud af
spillet, men derefter skulle det da gerne gå fremad, og om nogle måneder,
vel faktisk bedre egnet til at have sin hund, end han nogensinde har været
før. Så hvis det nu er sådan en god hund, som der gives udtryk for, hvorfor
så ikke søge et hjem, som kunne tage hunden i pleje, til hofteudskiftningen
var vel overstået. Så havde man da en rigtigt god grund og motivation til
at komme ovenpå igen. For slet ikke at nævne, at kunne glæde sig over, at
der var noget at komme hjem til igen.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 15:31

On Fri, 15 Jul 2005 12:40:40 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:

> [...]
>motivation til at komme ovenpå igen. For slet ikke at nævne,
>at kunne glæde sig over, at der var noget at komme hjem til igen.

DET er det fornuftigste, jeg har hørt fra dig længe!

Fra : UG

Dato : 15-07-05 21:41

> [...]
> at komme ovenpå igen. For slet ikke at nævne, at kunne glæde sig over, at

Netop, hvad jeg også har tænkt.
Jeg tror, at hvis det var mig, ville jeg anbringe den i en rigtig god
pension i et stykke tid, hvis jeg ikke havde andre muligheder.
Formålet meden hofteoperation må jo være at man bliver mere mobil end man
har været.
Mange hilsener fra
Ulla og Co

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 04:59

> [...]
> pension i et stykke tid, hvis jeg ikke havde andre muligheder.
> Formålet meden hofteoperation må jo være at man bliver mere mobil end man

Ja men der er vist gået mode i at se, hvilke undskyldninger der er gangbare,
for at slippe af med sin hund.
Det minder mig om skolen, hvor lærerinden altid fortalte mig, hvor mange
gange jeg nu var kommet for sent, og hun virkeligt håbede, at jeg havde en
god undskyldning, hvortil svaret var.... Selvfølgelig.... Men stop mig lige,
hvis du har hørt den før

M.V.H.....Benny..

Fra : Nuser

Dato : 15-07-05 17:33

Kan se at subj. faktisk er til salg på qxl lige for øjeblikket. og nej, det
er ikke mig der sælger den....aner ikke hvem sælger er.

Hilsen Nuser