Musikprogrammer til pc
Fra : Kasper Bertelsen

Dato : 03-06-01 13:58

Hej

Er der nogen der kan anbefale musikprogrammer til pc. Jeg tænker på
programmer hvor man f.eks. kan fjerne dele af en sang (trommer, sang osv.)
Samt programmer hvor man kan sætte nye beats ind og remixe.

Kasper Bertelsen
kasper.bertelsen@12move.dk

Fra : Lars Bernau

Dato : 03-06-01 17:00

In article <PvqS6.325$R84.26116@news010.worldonline.dk>,
kasper.bertelsen@12move.dk says...
> [...]
> programmer hvor man f.eks. kan fjerne dele af en sang (trommer, sang osv.)
> Samt programmer hvor man kan sætte nye beats ind og remixe.

Det bliver nok lidt svært at finde et program hvor du kan "skille" en
sang ad, med mindre du er i besiddelse af et masterbånd.

Til gengæld findes der bunker af programmer til "remixe" med.

Et par stykker er :

Acid : http://www.sonicfoundry.com/Products/

Cool Edit : http://www.syntrillium.com/

E-Jay : http://www.ejay.com/

Hvis du hellere vil lave musikken fra bunden, men ikke har andet udstyr
end din computer, kan tracker programmer anbefales. Prøv fx. Modplug

http://www.modplug.com/modplug/index.php3

Lars

Fra : Troels

Dato : 05-06-01 12:43

> Er der nogen der kan anbefale musikprogrammer til pc. Jeg tænker på
> programmer hvor man f.eks. kan fjerne dele af en sang (trommer, sang osv.)
> Samt programmer hvor man kan sætte nye beats ind og remixe.

Du kan være heldig at finde nogle singler hvor numre ligger på i
instrumental og accappella (kun sang) udgaver, men det andet tror jeg ikke
du skal gøre dig forhåbninger om desværre...

/Troels