rengøring / skylning af mariner
Fra : Calle.

Dato : 13-07-05 22:00

Har lige købt en båd hvor der sidder en ældre 85 HK mariner motor.
Hvordan fanden sætter man et par øreklapper på sådan en fætter.
Den har ikke de huller som der er på min Yamaha motor!
Hvor dælen tager den vandet ind?
Tænkte så at jeg ville sætte en slange til skylle hullet (flush-skruen) men
hvad er nu det for et vanvittigt gevind de bruger der. Diameteren er ca. som
1/4" men stigningen er temmelig grov.
Er der nogen der kan svare på disse spørgsmål

--
Calle.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-07-05 21:37

Min Mariner tager vand ind i en rist lige over skruen. Man kan ikke bruge
"øre-klapper", men skal have en anden "gummi dippedut". Desværre skal skruen
af for at den kan sidde. Ret irriterende. Jeg er ved at konstruere en der
kan være der uden at man piller skruen af.

Bjarke

Fra : Calle.

Dato : 27-07-05 21:53

Bjarke Christensen wrote:
> [...]
> Desværre skal skruen af for at den kan sidde. Ret irriterende. Jeg er
> ved at konstruere en der kan være der uden at man piller skruen af.
min tager åbenbart ind af en række huller på undersiden af huset hvor akslen
til skruen sidder
--
Calle.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 28-07-05 17:30

Ja, sådan ser det også ud på min, men den tager altså vandet ind gennem en
lille rist lige over skruen. Men det kan da være de andre huller bare en
noget standard i støbningen af benet, så den kan laves på 2 måder.

Fra : Calle.

Dato : 28-07-05 22:37

Bjarke Christensen wrote:
> [...]
> gennem en lille rist lige over skruen. Men det kan da være de andre
> huller bare en noget standard i støbningen af benet, så den kan laves
Hvordan får du så øreklapperne på når du skyller.
--
Calle.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-07-05 08:05

Man kan IKKE bruge øreklapper. Man skal have en anden "dippedut".

Jeg har scannet den relevante side fra manualen, hvor man kan se
alternativet til "øreklapperne", der kun har "et øre". Den ligger på:
www.maximalt.dk/marinerskyl.jpg

Fra : Calle.

Dato : 29-07-05 09:14

Bjarke Christensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har scannet den relevante side fra manualen, hvor man kan se
> alternativet til "øreklapperne", der kun har "et øre". Den ligger på:

Det var da besværligt at skulle have skruen af hver gang. Det kan sku da kun
være Amerikanerne der laver såden noget klamp

--
Calle.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-07-05 13:53

Ja, for "maintenance" er det ikke særlig smart. Til gengæld har den jo så
indtaget dernede hvor skruen pisker og det sikrer der aldrig sætter sig
søgræs i indsugningen og stopper denne.

Men det mest tåbelige er nu "skylle-dippedutten". Der er faktisk 20 mm luft
mellem skruen og indtaget og jeg har tænkt mig at lave en "bedre dippedut",
som kan være der på den plads der er.