Henrik (Silkeborg) skrev:
>2. Jeg modtager pakken / telefonen og konstaterer at den på
>ingen måde ligner en ny, der er både buler i kameradækslet og ridser.
>(Desuden mangler den Originale kvittering.)
Varen svarer ikke til det aftalte.
>3. Jeg ringer til sælger og aftaler at sende telefonen retur pr. efterkrav.
>4. Jeg sender telefonen / pakken.
>5. Og nu står jeg her og kan se på
www.post.dk at den er afvist og på vej
>til afsender (Mig.)
>6. Jeg prøver at ringe til sælgr på tre forskellige numre, men ingen tager
>telefonen
Du har et problem.
>Regner med at have telefonen retur i morgen, men jeg vil gøre hvad der er
>lovligt og muligt for at lade handelen gå tilbage
Lovligt:
Du kan hæve handelen, kræve en ny telefon leveret eller kræve et
afslag i prisen. Det er købelovens § 43 der er aktuel.
Da I allerede har aftalt at du returnerer telefonen, behøver du
ikke spekuilere på sælgers andre muligheder (tilbud om reparation
eller omlevering).
Muligt?
Glem det. Hvis han er sådan en svindelfidus som den uafhentede
pakke antyder, er der reelt ikke noget at gøre ved det andet end
at berette om hændelsen rundt omkring og advare mod ham. Det
eneste du juridisk kan gøre, er at anlægge en retssag, og det er
ikke realistisk (og koster dig måske meget mere end telefonens
pris).
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/