Tekst vil ikke scalere
Fra : BS

Dato : 13-07-05 21:29

Hejsa

Jeg har lavet en side med rammer og sat den til at scalere automatisk alt
efter ens vindue størrelse.

Men teksten vil ikke skalere ? Kan den ikke det, altså sålede der blot
kommer flere linier frem for bredde ?

http://www.reefs.dk/JJ_new/index.htm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-07-05 22:05

BS skrev:

>Men teksten vil ikke skalere ? Kan den ikke det, altså sålede der blot
>kommer flere linier frem for bredde ?

Det er et browserproblem og som sådan ikke et FP-problem.

IE kan ikke skalere teksten, når den er sat med en fast størrelse
som .pt eller .px, andre browsere kan godt.

Brug % eller em i stedet for.

Bedst er em, som svarer til størrelse på m i font-size: normal.

Du kan så f.eks. bruge 1.2em til det du ønsker skal være større
(eller naturligvis alle mulige andre størrelser).
--
Knud

Fra : BS

Dato : 14-07-05 14:41

> [...]
>
> Du kan så f.eks. bruge 1.2em til det du ønsker skal være større
> (eller naturligvis alle mulige andre størrelser).

Det lyder alt sammen meget fint men hvordan gøres dette i frontpage ?

Takker

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-07-05 16:38

BS skrev:

>Det lyder alt sammen meget fint men hvordan gøres dette i frontpage ?

Kan jeg ikke hjælpe med, hvis du ikke får valgmuligheden når du
bestemmer størrelsen i css-egenskaberne.

Men der er sikkert andre, der kender FP langt bedre.

PS. Og så er det altid en god ide at oplyse, hvilken version man
bruger, der er meget stor forskel på de forskellige udgaver.
--
Knud

Fra : BS

Dato : 14-07-05 20:38

> [...]
>
> PS. Og så er det altid en god ide at oplyse, hvilken version man
> bruger, der er meget stor forskel på de forskellige udgaver.

Ok - håber på lidt mere hjælp så !

Bruger FP2003

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 14-07-05 21:00

"BS" <saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ok - håber på lidt mere hjælp så !
>
> Bruger FP2003

Det er et punkt hvor FP er lovlig tung i røven, skift til HTML og ret det
der. FP er ikke specielt god til lige netop det. Det bedste man kan gøre, er
at definere fonte i et CSS ark som FP godt forstår. Og så virker det også i
IE.

Det virker som om browsere bedre forstår % end em men jeg er ikke færdig med
at ekperimentere med det, så jeg tør ikke sige om det er rigtigt. Lige nu
har jeg omkring 12 browsere installeret og de fortolker ikke tingene ens.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg