Heisenberg som ung
Fra : Thor Larholm

Dato : 13-07-05 11:28

Heisenberg kommer drønende ned af Vesterbrogade med en frygtelig fart og bliver
stoppet af politiet.
Betjenten: Ved du hvor hurtigt du kørte??
Heisenberg: Nej men jeg ved præcist hvor jeg er!

--
Thor Larholm

Fra : Bo Warming

Dato : 13-07-05 15:14

"Thor Larholm" <me@nowhere.com> wrote in message
> Heisenberg kommer drønende ned af Vesterbrogade med en frygtelig fart og
> bliver stoppet af politiet.
> Betjenten: Ved du hvor hurtigt du kørte??
> Heisenberg: Nej men jeg ved præcist hvor jeg er!

Fin måde at udtrykke DEN TOTALE VÆRDILØSHED af det som dumme nazi-racister
kaldte "jødefysik" og som jo er lommefilosofi a la relativity - helt uden
gavn for skatteydere.

Usikkerhedsrelationen er som Bohrs komplementaritet en måde at råbe
VIDENSKAB KAN INTET - når vi nærmer os atom-gætteri så sluttede det nyttige
med Hahn og Fermi og Szilard - derefter er det erkendelse af magteløshed.
Buddhist subtiliteter om at vor viden om sted og fart udelukker hinanden, så
den ene forskers bodagasnak er så god som den andens. - alt er relativt dvs
alt flyder (som Heraklit fastslog 2½ år tusind tidligere, i Tyrkiet som
dengang var et civiliseret græskkulturland)

Fra : Vidal

Dato : 13-07-05 17:47

Thor Larholm wrote:

> Heisenberg kommer drønende ned af Vesterbrogade med en frygtelig fart og bliver
> stoppet af politiet.
> Betjenten: Ved du hvor hurtigt du kørte??
> Heisenberg: Nej men jeg ved præcist hvor jeg er!

Schrödinger and Heisenberg are driving down the road, and
Heisenberg says, 'Hey, I think you just ran over a cat.'
And Schrödinger says, 'Is it dead?'
And Heisenberg says: 'I can't be certain.'

Fra : PerX ...

Dato : 13-07-05 23:07

In article <42d54569$0$46897$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
vidal@webspeed.dk says...

> Schrödinger and Heisenberg are driving down the road, and
> Heisenberg says, 'Hey, I think you just ran over a cat.'
> And Schrödinger says, 'Is it dead?'
> And Heisenberg says: 'I can't be certain.'

Ok, nu er i nørdede *g*

Fra : Ib Højme

Dato : 14-07-05 19:04

Her er en nørdet en :

Debug: a bug that only appears when you look for it
Heisenbug: a bug that dissapears when you look for it

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-07-05 10:06

Scripsit Ib Højme <ib@hojme.dk>

> Her er en nørdet en :
> Heisenbug: a bug that dissapears when you look for it

Forholdsvis mainstream.

http://www.jargon.net/jargonfile/h/heisenbug.html

Min favorit er schrödingbuggen.

--
Henning Makholm "Slip den panserraket og læg
dig på jorden med ansigtet nedad!"

Fra : Thor Larholm

Dato : 13-07-05 23:19

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Schrödinger and Heisenberg are driving down the road, and
> Heisenberg says, 'Hey, I think you just ran over a cat.'
> And Schrödinger says, 'Is it dead?'
> And Heisenberg says: 'I can't be certain.'

Hehe den var også god ;)

--
Thor Larholm