IE og manglende respons
Fra : [8830] Plis

Dato : 13-07-05 10:35

Hejsa I gruppen

Håber at nogen kan hjælpe...og hurtigt! ?

Jeg oplver pludselig at jeg ikke kan åbne min IE....som et lyn fra en klar
himmel kan jeg ikke, i mails trykke på links...og få et browservindue - ej
heller ved tryk på IEikonet på skrivebordet...hvad f..... er der galt??

Håber nogen vil byde ind

Peder

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-07-05 11:32

[8830] Plis wrote:

> [...]
> heller ved tryk på IEikonet på skrivebordet...hvad f..... er der galt??

Brug lejligheden til at stifte bekendtskabe med nogle af de alternative
browsere, såsom firefox eller opera.

http://www.mozilla.org/products/firefox/
http://www.opera.com/

Jeg tror ikke du vil fortryde det

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : [8830] Plis

Dato : 13-07-05 17:40

> Brug lejligheden til at stifte bekendtskabe med nogle af de alternative
> [...]

Tusind tak Martin...
Men det hjælper mig ikke med mit problem....I dette tilfælde. Jeg er een af
dem der er glad nok for IE...og finder de to alternativer du her har
forelagt for dårlige i brugerflade osv.
Desuden har jeg i skrivende stund løst problemet selv.

Bedste hilsner

Peder

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 13-07-05 18:23

[8830] Plis skrev:

og finder de to alternativer du
> her har forelagt for dårlige i brugerflade osv.

hæ du ved godt at du kan ændre på dem fuldkommen som du lyster? MS
halter voldsomt langt bagefter med brugervenligheden i forhold til de 2
her, men det kommer an på hvad man er vant til og hvordan man arbejder!
Det kræver selvfølgelig også at man kender hvilke muligheder man har
programmerne, det er langt sværere at holde styr på især hvis man
kommer fra IE-verdenen. firefox har så mange muligheder der letter ens
daglige brug at IE ikke engang når den til sokkeholderne, men det er
ofte og desværre noget med evangelisme, og det synes jeg ikke jeg vil
komme ind på!

Claus

Fra : [8830] Plis

Dato : 13-07-05 20:28

> [...]
> daglige brug at IE ikke engang når den til sokkeholderne, men det er
> ofte og desværre noget med evangelisme, og det synes jeg ikke jeg vil

Alt er jo heldigvis relativt...og et spørgsmål, som du skriver, om vane -
men også om hvad man har lyst til at arbejde med.
Jeg er godt tilfreds med IE - bruger det hovedsageligt firmamæssigt...og det
opfylder mine behov. Fejlen eller problemet var ikke IE men et spørgsmål om
spyware som på en eller anden forunderlig vis blokerede for IE´s brugbarhed.
Dette er nu renset. Iøvrigt et problem jeg også har hørt om de to
alternativer....så man kan vist ikke i denne sag skyde skylden på
Microsoft

Peder

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-07-05 21:00

[8830] Plis wrote:
> Fejlen eller problemet var ikke IE men et spørgsmål om
> spyware som på en eller anden forunderlig vis blokerede for IE´s brugbarhed.

Det kan da sagtens være IE der har installeret spywaren i baggrunden.
Sådan noget sker ikke med f.eks. Firefox

--
Benny Nissen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-07-05 21:48

On Wed, 13 Jul 2005 22:00:19 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

>Det kan da sagtens være IE der har installeret spywaren i baggrunden.
>Sådan noget sker ikke med f.eks. Firefox

Nope, Firefox er nemlig bare sikker. Altså, bortset fra den 1.0.4'er,
der er installeret på én af mine maskiner i øjeblikket. Og som
fortæller, at der i hvert fald ikke er nogen opdateringer til den...

Heldigvis bliver alt bedre i fremtiden.

--
- Peter Brodersen

Fra : Christoffer

Dato : 13-07-05 22:07

> Nope, Firefox er nemlig bare sikker. Altså, bortset fra den 1.0.4'er,
> der er installeret på én af mine maskiner i øjeblikket. Og som
> fortæller, at der i hvert fald ikke er nogen opdateringer til den...
Kan det skyldes at den danske version ikke er kommet ud endnu? ..Formoder du
bruger den danske version.

--
Christoffer

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-07-05 17:19

On Wed, 13 Jul 2005 23:06:49 +0200, "Christoffer"
<christoffer@buur.info> wrote:

>Kan det skyldes at den danske version ikke er kommet ud endnu? ..Formoder du
>bruger den danske version.

Det gør jeg ikke. Jeg bruger den helt almindelige en-US-udgave.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-07-05 16:04

On Wed, 13 Jul 2005 23:06:49 +0200, "Christoffer"
<christoffer@buur.info> wrote:

>Kan det skyldes at den danske version ikke er kommet ud endnu? ..Formoder du
>bruger den danske version.

Ah, nu har jeg fundet ud af hvorfor.

Firefox ved, at den er håbløst irriterende, når man skal opgradere (fx
genindsætter alle søgemaskiner igen, efterlader filer på skrivebordet,
etc.), så derfor vil den spare mig for 1.0.5-opgraderingen, når den nu
ved, at 1.0.5 alligevel var hullet.

Smart, smart.

Vil man egentligt til sin tid, når 1.1 har fået implementeret lettere
opgraderinger/patches, kunne opgradere fra 1.1 til 2.0 via den
funktionalitet?

--
- Peter Brodersen

Fra : Benny Nissen

Dato : 19-07-05 16:48

Peter Brodersen wrote:

> [...]
> genindsætter alle søgemaskiner igen, efterlader filer på skrivebordet,
> etc.), så derfor vil den spare mig for 1.0.5-opgraderingen, når den nu

Næh, sådan gør min Firefox slet ikke når jeg opdaterer (bruger dog
engelsk version), så det aner jeg ikke, hvor du har fra.

--
Benny Nissen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-07-05 16:49

On Tue, 19 Jul 2005 17:48:18 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

>Næh, sådan gør min Firefox slet ikke når jeg opdaterer (bruger dog
>engelsk version), så det aner jeg ikke, hvor du har fra.

Ved opgraderingen fra 1.0 til 1.0.1, fra 1.0.1 til 1.0.2, fra 1.0.2
til 1.0.3 og fra 1.0.3 til 1.0.4 har den efterladt en .exe-fil på
skrivebordet og genindsat de søgemaskiner, jeg har fjernet i
søgefeltet.

Engelsk version hele vejen igennen. Opgradering "gennem" Firefox.

--
- Peter Brodersen

Fra : Benny Nissen

Dato : 19-07-05 16:53

Peter Brodersen wrote:

> [...]
> søgefeltet.
>
> Engelsk version hele vejen igennen. Opgradering "gennem" Firefox.

Hmm ... det forstår jeg ikke helt. Sådan gør min altså ikke.

--
Benny Nissen

Fra : John

Dato : 14-07-05 00:29

"Benny Nissen" skrev i en meddelelse

> Det kan da sagtens være IE der har installeret spywaren i baggrunden.
> Sådan noget sker ikke med f.eks. Firefox

Nånå... heller ikke FF-træerne vokser helt ind i himlen:
http://www.mozilla.org/projects/security/known-vulnerabilities.html#Firefox

Mvh John

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-07-05 01:51

"John" <nogen@pladderballe.ok> posting:

>Nånå... heller ikke FF-træerne vokser helt ind i himlen:
>http://www.mozilla.org/projects/security/known-vulnerabilities.html#Firefox

Og http://www.secunia.dk/product/4227/ - det undrer mig lidt, at den
har stået på følgende...
Der er på nuværende tidspunkt 4 ud af 21 Secunia advisories, der
er markeret som "Ikke Patchet" i Secunias database.
....i lang tid uden der er blevet taget hånd om det.

Nogen, der har en ide om hvorfor? Jeg har ikke nærlæst disse 4, men
selvom det måske ikke er meget alvorlige sikkerhedsproblemer, så
virker det image-mæssigt mindre hensigtsmæssigt i forhold til, FF er
selvudråbt til at være den mest sikre browser -- og især når Opera
har "0 ud af 5".

--
What is life, except excuse for death,

----===== http://www.better-browser.info =====----

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-07-05 01:56

Christian Bohr-Halling skrev:

>og især når Opera har "0 ud af 5".

og K-meleon har "0 ud af 1"

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-07-05 21:45

On 13 Jul 2005 17:22:45 GMT, "Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk>
wrote:

>hæ du ved godt at du kan ændre på dem fuldkommen som du lyster?

Det behøver vel ikke at være et argument for.

Med gcc kan du lave en langt vildere browser end IE, Firefox, Opera og
Konquerer, og du kan også customize den langt mere end førnævnte
browsere.

> [...]
>daglige brug at IE ikke engang når den til sokkeholderne, men det er
>ofte og desværre noget med evangelisme, og det synes jeg ikke jeg vil

Det med evangelismen er vist for sent...

--
- Peter Brodersen

Fra : [8830] Plis

Dato : 13-07-05 23:33

> http://www.mozilla.org/products/firefox/
> http://www.opera.com/

Okay...Martin...og iøvrigt I andre der har budt ind....har netop hentet
Firefox og gir den en chance til...
Jeg er sq nødt til at prøve det af - har kuns prøvet den i et par dage
tidligere...meget tidligere....og fandt, at den IKKE levede op til mine
forventninger(læs: krav) - men tiderne skifter, software udvikler
sig........og ligeledes mennesker...så lad os se

Peder

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-07-05 00:11

Den 14-07-05 00.33 skrev [8830] Plis følgende:

> [...]
> Jeg er sq nødt til at prøve det af - har kuns prøvet den i et par dage
> tidligere...meget tidligere....og fandt, at den IKKE levede op til mine

Måske du bare ikke har fundet alle dens funktioner? Lad mig skamløst
reklamere for følgende side med tilhørende trin for trin-guide, der kan
hjælpe dig godt i gang med at bruge Firefox:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 17-07-05 16:04

[8830] Plis skrev:

> [...]
> forventninger(læs: krav) - men tiderne skifter, software udvikler
> sig........og ligeledes mennesker...så lad os se

Fint så vil jeg lige komme med en funktionalitet du lige skal prøve af!

gå ind på google og højreklik i formen. her kommer der en menu frem
hvor du kan en masse ting, en af dem er blandt andet at lave et
dynamisk bogmærke. (det hedder keyword search i virkeligheden) men det
laver du, og kalder det eventuelt goo i keyword feltet. (og eks.vis
google i navnet! ) Det var sådan set det, du kan selvfølgelig også lige
vælge hvor du vil have den liggende i den bookmark samling.
Dernæst er der 2 genveje der er gode at kunne. Ctrl+t for nyt faneblad
og ctrl+l for at gå ind i adresselinjen. Tryk ctrl+l og skriv goo
firefox og tryk return. Nu har du søgt på firefox i google! Dette kan
du altså gøre i alle formfelter. Også på www.krak.dk eksempelvis hvis
du vil søge på et telfonnummer, finder du blot feltet, laver et keyword
bogmærke og kalder det eks. tel. Næste gang du så skal søge på et
telefonnummer på krak trykker du ctrl+l og skriver tel 1111111, så
søger krak efter nummeret! hvis ikke det er opptimering af arbejdstid,
så ved jeg ikke! ellers skal man først ind på krak's side, finde
telefonfeltet, skrive nummeret (eller paste ind!) og søge. sammen med
alle de reklamer der er der, så er den anden metode langt lettere.

Desuden giver fanebladene en langt bedre optimering af din
arbejdsplads, fordi de er samlet i et vindue (og ja jeg ved godt at IE
får faneblade hen over sommeren!) Desuden kan du med adblock extension
fjerne adgangen til alle de latterlige reklamesites, så man ikke skal
spilde tid og båndbredde på at hente dem (husk at gøre det med
domænerne, det virker bedre og er mere sikkert, hvis du kommer ind på
mange nyhedssider der har monster mange reklamer. Det er ofte de samme
domæner der er involveret i det!

Claus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-07-05 20:11

Benny Nissen skrev:

> Hmm ... det forstår jeg ikke helt. Sådan gør min altså ikke.

Jeg kan godt genkende problemet med exe-filerne. Opdateringer af
Firefox sker ved at der hentes en ny, fuld version til standard-
downloadmappen (normalt skrivebordet). Den installerfil slettes
ikke automatisk.

Du har muligvis ændret placeringen hvor downloadede filer gemmes,
men jeg kan ikke forestille mig andet end at du også har
installationsfilerne liggende indtil du sletter dem manuelt.

Jeg har ikke oplevet problemer med søgemaskinerne, men da jeg ikke
har fjernet søgemaskiner fra Firefox, er jeg ikke udsat for det
problem som Peter Brodersen har nævnt. Hvis du (Benny) har prøvet
at fjerne søgemaskiner fra søgefeltet uden at opleve problemer ved
opgradering, er det måske kun et problem i nogle tilfælde. Men hvis
du - lige som jeg selv - ikke har pillet ved søgemaskinerne i
søgefeltet, er det svært at sige noget om den fejl som Peter
Brodersen oplever.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-07-05 02:22

On Tue, 19 Jul 2005 21:11:14 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>Firefox sker ved at der hentes en ny, fuld version til standard-
>downloadmappen (normalt skrivebordet). Den installerfil slettes

Det skete i hvert fald igen.

>Jeg har ikke oplevet problemer med søgemaskinerne, men da jeg ikke
>har fjernet søgemaskiner fra Firefox, er jeg ikke udsat for det
>problem som Peter Brodersen har nævnt.

Yahoo, Amazon.com, Creative Commons, Dictionary.com og eBay dukkede i
hvert fald op igen. Måske det er et spørgsmål om hvilken bruger, man
er logget ind som. I et linux-setup fik jeg som almindelig bruger ikke
engang lov til at tilføje nye søgemaskiner (hvilket nok ikke er så
mærkeligt, idet de ligger i firefox-folderen/searchplugins/ , og ikke
i en application-folder i brugerens hjemkatalog), uden at der dog kom
en warning eller fejl eller lignende af den grund.

Det kunne dog være friskt, hvis Amazon.com-url'en kom med en referral
id til Mozilla Foundation eller lignende

--
- Peter Brodersen