Netværkskort
Fra : Mikkel Gundersen

Dato : 03-06-01 13:22

Hey

Mig og min far har tænkt på at slutte vores computere sammen ved hjælp af et
netværkskort. Vi skal ikke bruge det til det helt store, vi skal dele
printere, spille lidt spil mod hinanden, dele HDD, bruge den andens
programer og spil. Kortene skal ikke være for dyre men må godt være af en
hvis kvalitet, nogen der kender et kort der kan opfylde vores behov.

Hilsen Mikkel Gundersen

PS: Jeg ved ikke ret meget om netværkskort så jeg vil meget gerne have nogle
tips og komme til at vide lidt mere om netværk.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 03-06-01 14:10

Hej Mikkel !

Jeg ved heller ikke meget netværkskort, men da jeg skulle købe til mine to
PC'er, gik jeg ned i Merlin og købte en pakke bestående af 2 kort og et
kabel. Kortene er "Realtek RTL8139(A)", og pakken kostede 500,-.
På trods af at jeg aldrig havde prøvet det før, gik installationen
smertefrit og PC'erne fandt hurtigt hinanden.

Jeg har haft den ene PC med til netparty, og der var heller ingen problemer.

Forleden skulle jeg bruge endnu et kort, og købte et LevelOne ved Alcotini.
Det kostede 169,-

Mvh
Simon

Fra : Fritze

Dato : 03-06-01 14:12

> [...]
problemer.

> Forleden skulle jeg bruge endnu et kort, og købte et LevelOne ved

Glem de der pakkeløsninger og køb delene enkeltvis. Det får man meget mere
ud af. Som regel både mere kvalitet og bedre pris

Fra : ZAP

Dato : 03-06-01 18:30

"Fritze" <Fritze76@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Glem de der pakkeløsninger og køb delene enkeltvis. Det får man meget mere
> ud af. Som regel både mere kvalitet og bedre pris

Enheds-prisen er da som regel en del lavere ved køb af en "to-pack". De
omtalte realtech-kort (god kvalitet) ingen undtageles. Så hvorfor ikke??

Venligst ZAP

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-06-01 12:32

"ZAP" <presario266@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Enheds-prisen er da som regel en del lavere ved køb af en "to-pack". De
> omtalte realtech-kort (god kvalitet) ingen undtageles. Så hvorfor ikke??

Det har været min erfaring at man betaler meget for at være "klar-til-brug"
Fx er kablet uforholdsmæssigt dyrt og ringe

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 03-06-01 15:54

In article <9fdcsd$n71$1@news.inet.tele.dk>, walther@larsen.dk says...
> [...]
> På trods af at jeg aldrig havde prøvet det før, gik installationen
> smertefrit og PC'erne fandt hurtigt hinanden.

Jeg har det samme netkort, ingen problemer med det.

mvh Betina