Ang.fødsel - hvalpe - skemaer
Fra : Sanne

Dato : 11-07-05 12:24

Hejsa.

Min tæve er lige blevet parret og hele huset er på den anden ende i den
forbindelse.
Det er så stort for os og vildt spændende!!!

Så jeg var egentlig på udkik efter forskellige hjælpemidler ang. hvalpe.

Det være sig hjemmelavede skemaer til noteringer, hvalpebøger, huskelister.

Feks kunne jeg rigtig godt tænke mig en for for kalender hvor man let kunne
overskue hvilken dag tæven skal have ormekur inden fødslen, hvad dag man kan
starte med at give hende hvalpefoder osv. osv. Og ligeledes en kalender hvor
det var nemt at overskue hvornår hvalpene skal have ormekur, vaccinationer,
stambog, osv.

Jeg vil selv lave noget ligende, men det kunne jo være i ligger inde med
spændende sager jeg måte "låne".

Alt har interesse. Send gerne privat ..

Mvh
Sanne

Fra : Sanne

Dato : 11-07-05 13:07

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne overskue hvilken dag tæven skal have ormekur inden fødslen, hvad dag
> man kan starte med at give hende hvalpefoder osv. osv. > Mvh

Ja, det er en form for kalender, jeg mente.
Jeg havde vist lidt for travlt :c)

mvh
Sanne

Fra : Merete

Dato : 11-07-05 18:58
Fra : Sanne

Dato : 11-07-05 19:05

"Merete" <info@bjergskoven.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Sanne
>
> Prøv at se på disse link, dem har jeg selv brugt med stor fornøjelse.
>
> http://www.schaferhund.com/pregnancy.htm
>
> http://www.phi-vestavia.com/litterweight.PDF
>
> http://www.phi-vestavia.com/birthrecordsheet.pdf
> http://www.phi-vestavia.com/pupdatasheet.pdf
>
> Hilsen
>
> Merete

Hej Merete.

Det var lige præcis sådan noget jeg mente....tusind tak skal du have..

Mvh
Sanne

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 15:35

On Mon, 11 Jul 2005 19:58:27 +0200, "Merete" wrote:

>http://www.phi-vestavia.com/birthrecordsheet.pdf

Waaav, den var bedre end min. Den er hermed gemt.
Tak skal du ha´for linket.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 11:20

On Mon, 11 Jul 2005 13:24:04 +0200, "Sanne" wrote:

> [...]

>hjælpemidler ang. hvalpe. Det være sig hjemmelavede
>skemaer til noteringer, hvalpebøger, huskelister.

Jeg sku' lige tælle til 300, før jeg turde svare.
Alt det har man i orden INDEN man parrer tæven!!!!!

Anskaf dig bogen "Min hund skal ha' hvalpe"! NU!

>Feks kunne jeg rigtig godt tænke mig en for for kalender
>hvor man let kunne overskue hvilken dag tæven skal have
>ormekur inden fødslen,

Ormekur er GIFT!!!
En gravid tæve må under ingen omstændigheder fyldes
med medicin eller gift. Ormekur skal hun ha' INDEN hun
bli'r parret. Da hun sandsynligvis ikke har fået dét,
og hvis hun påviseligt har orm, skal I til dyrlægen og
ha' et middel, hvalpene kan tåle. ALT hvad I fylder i
hende, går jo direkte gennem mælken og i hvalpene.
Ellers venter I til hvalpene skal ha' ormekur. Og har de ikke
påviseligt orm, skal de ikke ha' ormekur, før de er 5 uger!

>hvad dag man kan starte med at give hende hvalpefoder osv. osv.

I skal da ikke gi' hende hvalpefoder. Det feder bare!
Næ, hun skal ha' en kraftig kalkpille hver dag og så
ellers bare et kvalitetsfoder

>Og ligeledes en kalender hvor det var nemt at overskue hvornår
>hvalpene skal have ormekur, vaccinationer, stambog, osv.

Hvis de ikke har orm, skal de ha' ormekur med 5 uger.
Bændelormekur med 6 uger. 1. vaccination med 12 uger.
2. vaccination med 16 uger.
Hvor skal du ha' dem registreret? For at kunne fortælle
dig noget om stambogsføring, skal jeg vide hvilken forening,
du skal stambogsføre i.

>Jeg vil selv lave noget ligende, men det kunne jo være i
>ligger inde med spændende sager jeg måte "låne".

Hvad vil du lave? Du aner intet om hundeavl
og vil skrive en bog om det?

Fra : Sanne

Dato : 15-07-05 16:28

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg sku' lige tælle til 300, før jeg turde svare.
> Alt det har man i orden INDEN man parrer tæven!!!!!
>

> Hvad vil du lave? Du aner intet om hundeavl

Jamen halløjsa da for en melding!!!!!!!!!!!!!!
Du burde da have talt til mindst flere millioner inden du svarede.

Vær sød at checke Meretes mail inden du svarer.
Det var lige præcis sådanne elektroniske lister jeg manglede.

Du kender vist ingen ting til hverken mig eller mit hundeopdræt.
Og har du i sinde at svare mig på den måde...ja, så bedes du frabedt at
svare mig i det hele taget.

Huset her har stået på den anden ende siden engang i efteråret.
Jeg har masser af bøger om emnet ( bla. den du nævner og andre både danske
og engelske )
Jeg har været i kontakt med min dyrlæge og min tæve er set efter på bedste
mulig måde.
Jeg har surfet nettet tynd og snakket med andre opdrættere.
At det så måske ikke er som du ønsker det...ja, måske er din måde ikke den
eneste rigtige. Men det falder dig nok svært at forstå.

Men hold da kæft hvor kan du da gøre folk arrig.
Go´weeknd til jer andre...og Sonja...gå ud og find dig en mand!!!!!!!!!!!!!!

Hilsen
Sanne

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 15:47

On Fri, 15 Jul 2005 17:27:30 +0200, "Sanne" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

Dette ovenstående var svaret på dette:
INGEN af dine ord i det indlæg viser, at du er opdrætter/avler!

>Jamen halløjsa da for en melding!!!!!!!!!!!!!!
>Du burde da have talt til mindst flere millioner inden du svarede.

Du burde nok ha' talt til endu flere millioner så!

> [...]

>Du kender vist ingen ting til hverken mig eller mit hundeopdræt.
>Og har du i sinde at svare mig på den måde...ja, så bedes du frabedt at

Jeg svarer dig lige nøjagtigt, som det passer mig!
Du kan jo la' være med at læse mine indlæg!
Hvad tror du, kill-filtret er til?

>Men hold da kæft hvor kan du da gøre folk arrig.
>Go´weeknd til jer andre...og Sonja...gå ud og find dig en mand!!!!!!!!!!!!!!

Hvad kender du til mig og mit liv?
Hvad kender du til, om jeg "har" et hankønsvæsen,
der gør mig i ldet samme lunefulde humør, som dig?
Hvorfor skal jeg trækkes med dine livsforestillinger?
Pas du hellere din egen næringsvej og hyg dig i mit killfilter!

_,..._
/__ \
>< `. \
/_ \ |
\-_ /:|
,--'..'. :
,' `.
_,' \
_.._,--'' , |
, ,',, _| _,.'| | |
\\||/,'(,' '--'' | | |
_ ||| | /-' |
| | / \ / -'| `--.'|
| | H H / | |
|_|_..-H-H--.._ / ,| |
|-.._"_"__..-| | _-/ | |
| | | | \_ |
| | | | | |
| | |____| | |
| | _..' | |____|
jrei | |_(____..._' _.' |
`-..______..-'"" (___..--'

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 16:51

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> INGEN af dine ord i det indlæg viser, at du er opdrætter/avler!

Hvad har det egentlig med sagen at gøre, om Sanne er opdrætter / avler ?

Det skema hun efterlyser kan vel også være smart, selvom hendes hund bare
skal have et enkelt kuld hvalpe.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 17:26

On Sat, 16 Jul 2005 17:50:32 +0200, "Buffy" wrote:
> [...]

>Det skema hun efterlyser kan vel også være smart, selvom hendes hund bare

Ja da! Men det var lissom ikke bare dét, der blev lagt op til.
Du kender hende måske, og ved noget jeg ikke ved om hende!
Jeg læste blot hendes indlæg totalt uden nogen bagkundskab
om hendes person eller dyrehold iøvrigt.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 18:03

> [...]

> Jeg læste blot hendes indlæg totalt uden nogen bagkundskab
> om hendes person eller dyrehold iøvrigt.

Nej, jeg kender ikke Sanne, men jeg dømmer hende heller ikke negativt, fordi
hun spørger efter nogle skemaer, hvor der kan holdes styr på tingene....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Snasse

Dato : 18-07-05 10:53

> [...]
> Ellers venter I til hvalpene skal ha' ormekur. Og har de ikke
> påviseligt orm, skal de ikke ha' ormekur, før de er 5 uger!

Ved godt du er opdrætter og er vant til det med ormekur, men har talt med 2
dyrlæger om det. De siger begge uafhængig af hinanden at man først skal give
tæven ormekur 6-7 uger efter parring og så hvalpene fra de er 5 uger som du
også skriver.

Det er jo svært at vide hvad man så skal holde sig til når man hører 2
forskellige udsagn, hvilket et af dem er mest rigtig?!

--
Susanne
www.millepigen.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 18-07-05 11:36

On Mon, 18 Jul 2005 11:52:59 +0200, "Snasse" wrote:

> [...]
>Det er jo svært at vide hvad man så skal holde sig til når man hører 2
>forskellige udsagn, hvilket et af dem er mest rigtig?!

Ja, det har du fuldstændigt ret i. Det er en jungle!
Du kan tale med 10 dyrlæger og får 10 meninger!
Så er der kun 26 års og 16 års erfaring tilbage!
(Min hunde-guru har opdrættet i 26 år)