Spam i gæstebog
Fra : NS-Genie©

Dato : 11-07-05 01:41

Hej NG

Jeg har store problemer med spam i min gæstebog, hvilket gør det irriterende
for mig (og mine få besøgende) at læse de rigtige indlæg. Hvordan kan man
undgå det??
Jeg bruger FP's gæstebog og FP2003
link til siden: http://www.ns-genie.dk/guestbook.htm

Jeg har med vilje ikke slettet den seneste bølge af spam.

-Thomas

Fra : Christoffer

Dato : 12-07-05 18:47

> [...]
> link til siden: http://www.ns-genie.dk/guestbook.htm
>
> Jeg har med vilje ikke slettet den seneste bølge af spam.
Hmm.. det kan man kalde en omgang spam. Jeg har aldrig selv rodet med fp's
gæstebog, så er nødt til at spørge.. kører den med database? Hvis ja, har du
så evt logget spammerens Ip/ fanget den i severenloggen (.htaccess)?
Alternativt, så kunne du afhængig hvilke sprog din udbyder understøtter
forhindre indlæg i at blive postet hvor afsenderens navn indeholder
"boxmail.biz". Henven dig til asp eller php gruppen, hvis du vælger den
løsning.

--
Christoffer

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 12-07-05 20:52

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse

> Hmm.. det kan man kalde en omgang spam. Jeg har aldrig selv rodet med fp's
> gæstebog, så er nødt til at spørge.. kører den med database?

Nej den er tekstbaseret og næsten håbløs at administrere uden FP.
Idern er god men det fungerer af røven til. Det burde ligge til ASP-benet
Men hvornår har MS præsteret noget sammemnhængende?

Fra : Christoffer

Dato : 12-07-05 21:34

> Nej den er tekstbaseret og næsten håbløs at administrere uden FP.
> Idern er god men det fungerer af røven til. Det burde ligge til ASP-benet
> Men hvornår har MS præsteret noget sammemnhængende?
Der må jeg blive dig svar gyldig ...

Har ikke pt. FP installeret så har ikke mulighed for at lave en test selv,
men ligger samtlige indlæg i een stor log fil, eller har hvert indlæg en log
for sig selv?

--
Christoffer

Fra : Birgitte

Dato : 23-07-05 12:13

> [...]

> men ligger samtlige indlæg i een stor log fil, eller har hvert indlæg en

det er en stor logfil der hedder , xxxxxx/guestlog.htm. har selv haft ligne
oplevelse og har nu pillet den af navigationspanelet , den ligger dog forsat
på serveren , men nu sker der så ingenting på den.

Man kan selv gå ind og slette uønskede indlæg ude på serveren, men det
bliver man også træt af

--
med venlig hilsen

Birgitte Windfeld