sterilisitation af tæve
Fra : fam. Ager

Dato : 10-07-05 08:28

Hej!

har i nogle personlige erfaringer med, om jeres tæver har ændret adfærd
efter en sterilisation?.
jeg ved at de bliver mere "jævne", pga. hormonbalancen, men ellers?

mvh. marie

Fra : Pwh

Dato : 10-07-05 08:55

> har i nogle personlige erfaringer med, om jeres tæver har ændret
> adfærd efter en sterilisation?.
> jeg ved at de bliver mere "jævne", pga. hormonbalancen, men ellers?
>
> mvh. marie

Jeg fik jo steriliseret Angel efter hendes første løbetid for nogle
mndr siden, jeg synes ikke at hun har ændret adfærd efter det.

/Jens

Fra : Tina Christiansen

Dato : 10-07-05 09:36

> [...]
> efter en sterilisation?.
> jeg ved at de bliver mere "jævne", pga. hormonbalancen, men ellers?

Hejsa,

Vi steriliserede også vores tæve, da vi havde fået af vide at hun ville
blive mere stabil og noget mere rolig. Jeg må dog erkende at sterilationen
ikke har haft den helt store effekt. Vi synes ikke at hendes adfærd er
ændret. Så hvis det kun er for adfærdens skyld, skal du nok ikke forvente
for meget.

Mvh Tina

================
www.tinachr.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 10-07-05 12:38

"Tina Christiansen" <tinachr@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke har haft den helt store effekt. Vi synes ikke at hendes adfærd er
> ændret. Så hvis det kun er for adfærdens skyld, skal du nok ikke forvente

nææ, det er såmænd ikke for adfærdens skyld. hun skal bare ikke risikere at
få nogle hovsa-hvalpe. jeg har en han og en kastrat i forvejen, hannen er
velegnet til avl, men derfor skal hun ikke have nogen alligevel,og det med
at skulle være årvågen den periode hvor de er modtagelig,lukke dem hver for
sig, eller få en af dem passet, det er ikke lige mig, så derfor.
jeg har ikke erfaring med sterilisation af tæver og følger deraf, kun
hannerne.

-mvh. marie

Fra : Karina

Dato : 12-07-05 11:02

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hej!
>
> har i nogle personlige erfaringer med, om jeres tæver har ændret adfærd
> efter en sterilisation?.
> jeg ved at de bliver mere "jævne", pga. hormonbalancen, men ellers?

Hej Marie

Min tæve blev steriliseret for 1 mdr. siden og hun er nøjagtig som hun var
før. Dog er hun ikke så mad fikseret mere og det er jo kun godt, da de jo
har tendens til at blive overvægtige bagefter.

Mange hilsner

Karina

Fra : fam. Ager

Dato : 12-07-05 11:53

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> [...]
> før. Dog er hun ikke så mad fikseret mere og det er jo kun godt, da de jo
> har tendens til at blive overvægtige bagefter.

man kan da håbe...hun var temmelig tynd da hun flyttede herhjem for 17 dage
siden, men har en glubende appetit, og jeg bilder mig ind, at hun har taget
på allerede.
men med den appetit, ja så kan jeg levende forestille mig, hvordan det kan
ende med ..(-:

jeg har bestilt tid til steralition på torsdag.

mvh. marie