lave tekst som vises med musen
Fra : kim petersen

Dato : 10-07-05 08:10

Hej.
Hvordan kan jeg i frontpage 2003 lave
følgende. : Når jeg kører musen hen over
et billede skal der komme en tekst eller
tekstboks frem. Helst med en størrelse
så det er til at læse.
Fortsat god weekend og sommer.
Kim

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 10-07-05 09:21

kim petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> Hvordan kan jeg i frontpage 2003 lave
> følgende. : Når jeg kører musen hen over
> et billede skal der komme en tekst eller

Højreklik på billedet - under tekst skriv - hvad der skal stå.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 14-07-05 21:10

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp
"Lillian Bagge Nielsen" <lilbagge@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Højreklik på billedet - under tekst skriv - hvad der skal stå.

Men, browseren alene bestemmer hvorledes den viste tekst skal se ud og
tekstens størrelse. I IE grim gul boks med sort tekst og så er den potte
desværre ikke længere.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : kim petersen

Dato : 14-07-05 21:54

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42d6c67a$0$34318$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>>

> Men, browseren alene bestemmer hvorledes den viste tekst skal se ud og
> tekstens størrelse. I IE grim gul boks med sort tekst og så er den potte

Tak for svaret.
Findes der et eller andet program eller
lignende der kan lave det?

Hilsen kim

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-07-05 09:41

In news:<42d6d0f4$0$36059$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>
kim petersen typed:
> "Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev i
> [...]

Nej. Det er faktisk bundet helt ind i Windows grundlæggende funktioner.

Hvis du holder musen stille henover et link i startlinien til et åbent
vindue får du f.eks. den samme boks.

Så det må man altså bare lære at leve med.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 14-07-05 22:52

Johnny Winther Ronnenberg skrev:
> Men, browseren alene bestemmer hvorledes den viste tekst skal se ud og
> tekstens størrelse. I IE grim gul boks med sort tekst og så er den
> potte desværre ikke længere.

Hvorfor er den gule boks grim? Jeg synes den er funktionel og skriften
klar og tydelig
thomas

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-07-05 09:33

In news:<42d6de44$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>
ThomasD (dk) typed:

> Hvorfor er den gule boks grim? Jeg synes den er funktionel og skriften
> klar og tydelig
> thomas

Fordi sort og gult er farver der signalerer at noget er farligt, hvilket
hverken links eller billeder er

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 15-07-05 10:05

> Fordi sort og gult er farver der signalerer at noget er farligt,
> hvilket hverken links eller billeder er

Det ved man sgu aldrig ......, jeg er nu aldrig blevet bange for at
se på dem....., jeg synes stadig de er udmærkede, men smag og behag...
thomas