kode til indlejring af musik
Fra : Thomas gade

Dato : 09-07-05 22:17

Jeg skal lægge nusik op på en hp. og mangler en kode der er gangbar i
Opera, FF og IE.

Hvem ligger inde med en sådan?

Alternativt har jeg overvejet bare at linke til filen. På den måde kan
brugerne også bruge deres fortrukne player.
Men så downloader brugerne jo filen og der er ikke just meningen.

Vil gerne høre jeres erfaringer for og imod og evt. helt andre løsninger.

Mvh Thomas

Fra : Bjarne Warlund

Dato : 10-07-05 14:46

Hvad med at konverert dte til f.eks. en mp3-fil og placere det i en flash?

/Bjarne

Fra : Thomas gade

Dato : 10-07-05 18:56

Bjarne Warlund wrote:

>Hvad med at konverert dte til f.eks. en mp3-fil og placere det i en flash?
>
>/Bjarne
>
>"Thomas gade" <dazzle@frac.invalid> skrev i en meddelelse

Det er også en mulighed, men jeg har ingen erfaring med flash så jeg er
lidt tilbageholdende med den løsning.

Hvor meget kræver det at ligge det ind i flash?

Mvh
Thomas

Fra : Dennis Munding

Dato : 10-07-05 19:03

Hej Thomas!
"Thomas gade" <dazzle@frac.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg skal lægge nusik op på en hp. og mangler en kode der er gangbar i
> Opera, FF og IE.
>
> Hvem ligger inde med en sådan?

Det gør jeg - og mange flere...

<embed src="DIN_MUSIK-FIL.mp3" width="250px (kan sættes til mindre)"
height="60px (kan også sættes til mindre)" loop="false(sæt til true, hvis
musikken skal starte forfra automatisk)" autostart="true (sæt til false,
hvis ikke du ønsker, at musikken starter automatisk, når siden loades)">

> Alternativt har jeg overvejet bare at linke til filen. På den måde kan
> brugerne også bruge deres fortrukne player.
> Men så downloader brugerne jo filen og der er ikke just meningen.

Det er også en mulighed - som jeg dog ikke kender noget til...

> Vil gerne høre jeres erfaringer for og imod og evt. helt andre løsninger.

Der er nok flest imod, men jeg bruger baggrundsmusik på en mindeside...
Dem, der er imod, skal nok give lyd fra sig - bare vent og se...

Held og lykke med det...

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/ (Her bruger jeg baggrunds-musikken...)
http://www.cantica.dk/

Fra : Thomas gade

Dato : 13-07-05 10:34

Dennis Munding wrote:

> [...]
>musikken skal starte forfra automatisk)" autostart="true (sæt til false,
>hvis ikke du ønsker, at musikken starter automatisk, når siden loades)">

Tak for koden.

Jeg vil stadig gerne høre hvis der er andre der har nogle erfaringer på
dette område.

mvh Thomas

Fra : Dennis Munding

Dato : 13-07-05 11:52

Hej Thomas!
> Tak for koden.

Det var så lidt!

> Jeg vil stadig gerne høre hvis der er andre der har nogle erfaringer på
> dette område.

Jeg kan til dels svare for nogle, idet jeg selv har fået en del kritik ang.
baggrunds-musik...
De fleste bryder sig ikke om, at der spilles musik på de sider, de besøger,
fordi de måske selv har sat en CD i pc'en, som så vil blive afbrudt, når de
kommer ind på en hjemmeside med baggrunds-musik.
Et lille plus er så, at man har mulighed for at stoppe musikken på siden ved
hjælp af knapper...
Et mega-minus er så, at man sætter musikken til at starte, når siden læses
ind - som jeg har gjort på min mindeside, men jeg håber ikke, at det
skræmmer for mange væk, da jeg også har givet brugerne mulighed for at
afbryde musikken...

Men generelt er det en smagssag, om man kan lide baggrundsmusik eller ej...

Fra : Thomas gade

Dato : 14-07-05 19:06

Dennis Munding wrote:

> [...]
>afbryde musikken...
>
>Men generelt er det en smagssag, om man kan lide baggrundsmusik eller ej...

Takker

Mvh Thomas