align IE vs FF
Fra : thomas K

Dato : 09-07-05 20:55

jeg har lavet et site. www.thomaskaarup.com/strand hvor jeg i IE ikke har
noget problem med at menuen bliver center hvor den skal være, men i FF
rykker den ud i siden.

er stadig ved at lærer css så mine fejl ligger nok i koden. ved der er nogle
fejl pt.

en anden ting. jeg har ledt meget efter et site hvor jeg kan finde noget ang
<li> da jeg gerne vil have min menu lavet med css og ikke grafik i den
forstand. nogle forslag, den må gerne være ala læs-og-forstå ;)

/thomas K

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-05 22:04

thomas K skrev:

>jeg har lavet et site. www.thomaskaarup.com/strand hvor jeg i IE ikke har
>noget problem med at menuen bliver center hvor den skal være, men i FF
>rykker den ud i siden.

Fordi du bruger text-align: center, som ved en fejl centrerer den
i IE.

Du skal bruge
margin-left: auto;
margin-right: auto;

samt huske at bruge en moderne doctype, der sætter IE i standard
mode.

Udskift
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
med
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Se evt.
http://html-faq.dk/2007.asp
--
Knud

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 09-07-05 22:12

thomas K skrev:

> [...]
> noget ang <li> da jeg gerne vil have min menu lavet med css og ikke
> grafik i den forstand. nogle forslag, den må gerne være ala

hmmm du mangler faktisk at starte din <body> tjek lige din kode igen!
jeg kan se du har brugt dreamweaver, og den plejer ikke lige at misse
den kode :), så du har vist været inde og lege selv! Nu bruger du
desværre også en masse tabeller. Tag et kig på www.csszengarden.com for
at se hvordan ens kode uden tabeller, men med præsentation skilt fra
struktur kan føre til de mest mærkværdige designs! (det er nøjagtig den
samme htmlkode der er brugt til alle designs!)

Claus

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-07-05 22:52

thomas K <thomas@thomaskaarup.com> skrev:

> jeg har ledt meget efter et site hvor jeg kan finde noget
> ang <li> da jeg gerne vil have min menu lavet med css

Der er for eksempel:
http://www.accessify.com/tools-and-wizards/list-o-matic/list-o-matic.asp

--
Allan Vebel