Float og <ul> støder sammen
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 09-07-05 19:19

http://lakjer.dk/mikkel/gmusik.shtml bruger jeg float på et billede og
til højre for billedet vil jeg gerne have en liste i punktform.

Men billedet og listens punkt-tegn kommer uvilkårligt til at ligge oven i
hinanden.

Hvordan kan det være? Kan det undgås?

Mikkel

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-07-05 23:02

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> skrev:

> Men billedet og listens punkt-tegn kommer uvilkårligt
> til at ligge oven i hinanden.

Prøv med

img {
border:none;
padding-right:10px;
}

eller en class eller id på de berørte billeder!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 10-07-05 23:52

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> padding-right:10px;
> }
>
> eller en class eller id på de berørte billeder!

Padding rykker ganske rigtigt teksten til højre længere væk fra billedet.
Problemet er at det ikke kun er punkterne på <ul> der bliver rykket, men al
teksten.

Nu fandt jeg ud af at bruge <ul text-indent: 1em> til at rykke kun listen.

Det undrer mig dog stadig at float ikke virker sammen med <ul>. Det ligner
en fejl.

Mikkel