Mangler package.
Fra : Joern K. Soerensen

Dato : 09-07-05 11:03

Hi gruppe.

Er gået igang med at læse Programering med java af Ole Witt-Hansen
på bagsiden af bogen står der at koden kan findes på www.bog.ing.dk,
men den er der ikke er der nogen der kan give et hint hvor den kan
findes. Det drejer sig specielt om den Package rtl han nævner i sin bog.

Mvh Jørn Sørensen

Fra : Janus

Dato : 09-07-05 12:36

Joern K. Soerensen wrote:
> [...]
> men den er der ikke er der nogen der kan give et hint hvor den kan
> findes. Det drejer sig specielt om den Package rtl han nævner i sin bog.

RTL ? Kunne det være et akronym for Runtime Library? I så fald lyder det
som om det er java.sun.com du skal ind på
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp og hente Java Standard
Edition. Uden et javamiljø kan du ikke kompilere eller eksekvere din
kode (som er det man bruger RTL til).

Vh Janus

Fra : Jørn K. Sørensen

Dato : 10-07-05 11:05

Janus wrote:

> [...]
> http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp og hente Java Standard
> Edition. Uden et javamiljø kan du ikke kompilere eller eksekvere din

Hejsa

Den tanke havde jeg også, men han skriver direkte at han har nogle
egne inddata og uddata håndteringer han selv har lavet.

Det er lidt ærgeligt ikke at kunne prøe nogle af de smarte ting han
skriver om i bogen.

Vh Jørn

Fra : Janus

Dato : 10-07-05 16:31

Jørn K. Sørensen wrote:

> [...]
> egne inddata og uddata håndteringer han selv har lavet.
>
> Det er lidt ærgeligt ikke at kunne prøe nogle af de smarte ting han

Smarte ind- od uddata håndteringer? Snakker vi her om at kunne
registrere hvad brugeren taster i en DOS-prompt og at skrive til/læse
fra en fil? For det er der ikke mange ben i selv at lave.

Vh Janus

Fra : Joern K. Soerensen

Dato : 11-07-05 08:56

Janus wrote:

> [...]
> registrere hvad brugeren taster i en DOS-prompt og at skrive til/læse
> fra en fil? For det er der ikke mange ben i selv at lave.

Hej Janus

Du får lige et eksempel der kommer fra bogen.

import rtl.*;
public class RegneStykker {

      KbdRead = new KbdRead();
      int antal,antalRigtige=0;
      System.out.print("Hvor mange regnestykker vil du have? ");
      antal=Kbd.readInteger();
      for (int nr=1; nr<=antal; nr++) {
         int a = (int) (Math.random()*19+1);
         int b = (int) (Math.random()*19+1);
         System.out.print(nr+". spørgsmÃ¥l. Hvad er "+a+" gange "+b+ "?");
         int ab=kbd.readInteger();
         if (ab == a*b){
            System.out.println("Det er rigtigt!");
            antalRigtige++;

         }
         else
            System.out.println("Forkert! "+a+" gange "+b+" er " +a*b);

      }
      if (antalRigtige<antal/2)
         System.out.println("Det var dygtigt! "+antalRigtige+" rigtige ud af
"+antal);
      else

         System.out.println("Det ikke sÃ¥ godt! "+antalRigtige+" rigtige ud af
"+antal);

   }

}

Min java brokker sig over den ikke kan finde rtl.* pakken, det samme gør
den omkring KbdRead func.
HÃ¥ber det gir dig lidt klarhed over hvad jeg mener.

mvh Jørn

Fra : Claus Petersen

Dato : 11-07-05 14:12

"Joern K. Soerensen" <jks@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men den er der ikke er der nogen der kan give et hint hvor den kan findes.
> Det drejer sig specielt om den Package rtl han nævner i sin bog.

Har lige kikket på deres site:

http://www.bog.ing.dk/?pagetype=download

der henter du kilde koden ned til bogen. i kapitel 4 laver han rtl package
så det er derfra du bruger.

husk at hvis du bruger en package skal du have den sat op i din class path

Claus Petersen