Lavasten
Fra : Christian

Dato : 09-07-05 09:34

Hej,

Jeg leder efter en masse lavasten til mit akvarie, da jeg vil prøve at
lege med nyt miljø. Det er et 250 liters (100x50x50) og jeg skal ha'
dækket halvdelen af bunden og måske halvdelen af bagvæggen. Hvor mange
kg. vil i tro jeg skal op på

Tror i det vil se flot ud med kun lavasten og planter, eller skal jeg
måske gå efter nogle andre sten som kan spille mere med lyset?

/C

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 10-07-05 00:02

> Tror i det vil se flot ud med kun lavasten og planter, eller skal jeg
> måske gå efter nogle andre sten som kan spille mere med lyset?

Ja, det vil da helt sikkert se fint ud. Det gode ved lava er deres lave vægt
(man får mere for pengene), og deres flotte farver. Det negative er, at
fiskene meget nemt kan rive sig på de skarpe kanter! Til cichlider er det
bestemt ikke nogen god idé.

Andre sten...Tja, jeg har set mange... Sort granit synes jeg, er ufatteligt
flot. Det samme er de hvide hulsten/kalksten. (men de hæver PH-værdien,
hvilket kan være et problem i et IKKE cichlide akvarium).

Derudover har jeg set mange eksempler på, utroligt flotte akvarier med
ganske alm. marksten, der jo kommer i alle former og farver. Det er gratis
at forsøge med disse, og mange gange skal man også tænke på, om det ikke
kommer til at virke en smule FOR kunstigt med store opbygninger af en
bestemt slags sten. Det kunne jo være at tilskueren tror at han/hun er
kommet til Pompei med alt det lava

/Jasper