k.j.k 3376
Fra : Lilian Nielsen

Dato : 09-07-05 09:31

Hej alle sammen.

Hvad kan man gøre hvis man kun har fjenet haldelen af en tæge og hovedet er
der stadig.

Angående loppemiddel hvorfor ikke bruge de halsbånd man kan købe ved en
købmand eller gå til dyrlægen.Har desværre meget ondt af den ejer der har
mistet de 2 hunde,og kan ikke lade være med at tænke på det med AbsolutD at
de har slået 2 hunde ihjeld.

Hilsen Lilian.

Fra : Pwh

Dato : 09-07-05 09:34

Lilian Nielsen wrote:
> Har desværre meget ondt af den ejer
> der har mistet de 2 hunde,

Ikke mistet, men aflivet dem med dumhed.
Kald en spade for en spade, tak.

/Jens

Fra : Karina

Dato : 09-07-05 17:57

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
> Ikke mistet, men aflivet dem med dumhed.
> Kald en spade for en spade, tak.

Altså Jens... Jeg synes du er hård i din dom.
Det er ganske forfærdenligt og ja, det var ikke smart, at de sprøjtede dem
med noget de ikke vidste hvordan skulle bruges, men at aflive dem med dumhed
er lige hårdt nok.

Mange hilsner

Karina

Fra : Pwh

Dato : 09-07-05 21:15

> Altså Jens... Jeg synes du er hård i din dom.

Tja, der er vi så dybt uenige.

> Det er ganske forfærdenligt og ja, det var ikke smart, at de
> sprøjtede dem med noget de ikke vidste hvordan skulle bruges, men at
> aflive dem med dumhed er lige hårdt nok.

Ikke smart, og ikke vidste, havde de brugt 2 minutter på at læse brugsanvisningen
havde deres hunde sluppet for en pinefuld død.
Det er ikke ligefrem hvad jeg vil betegne som et uheld, men mere som grov
uansvarlig opførsel, så jo, jeg synes faktisk de med deres dumhed/dovenskab
har aflivet deres hunde på en skrækkelig måde, læs selv deres beskrivelse
bare en gang mere, de virker slet ikke angrene på mig i deres indlæg,
sådan mere angribende overfor midlet som sådan, ingen respekt herfra.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 09-07-05 23:43

On Sat, 9 Jul 2005 22:15:01 +0200, "Pwh" wrote:

>Tja, der er vi så dybt uenige.

Jeg mener heller ikke, du er for hård.

> [...]
>for en pinefuld død. Det er ikke ligefrem hvad jeg vil
>betegne som et uheld, men mere som grov uansvarlig opførsel,

Havde det været mennesker, havde det været uagtsomt manddrab!!!
Hvor lang en fængselsstraf dét gi'r, ved jeg ikke.

Ej heller herfra!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Pwh

Dato : 10-07-05 09:01

> Havde det været mennesker, havde det været uagtsomt manddrab!!!
> Hvor lang en fængselsstraf dét gi'r, ved jeg ikke.

Ja, men sådan er det jo som sædvanlig når det kommer til dyr,
det har sjældent nogle alvorlige konsekvencer at mishandle dem.
Gad vide om Karina havde været lige så overbærende hvis det
var deres lille barn de havde slået ihjel.

/Jens

Fra : Karina

Dato : 10-07-05 11:26

> Ja, men sådan er det jo som sædvanlig når det kommer til dyr,
> det har sjældent nogle alvorlige konsekvencer at mishandle dem.

Jeg definerer det ikke som mishandling. Jeg ser det som et meget tragisk
uheld.
For mig er mishandling når man overlagt gør noget ondt mod dyr eller
vanrøgter dem.
Så vidt jeg husker skrev Gunnie noget med, at mærkningen var dårlig og nemt
kunne misforståes.

Hvis det havde været "rígtig" mishandling, synes jeg også, at folk bør
starffes.
Men burde folk så ikke også straffes når de får aflivet et sundt og raskt
dyr fordi de ikke kan have det mere?
Det er da lige så skrækkeligt!!!

> Gad vide om Karina havde været lige så overbærende hvis det
> var deres lille barn de havde slået ihjel.

Nu er det sådan, at mit hjerte bløder for dyr, og mere er der ikke at sige.

Mange hilsner

Karina

Fra : Pwh

Dato : 10-07-05 12:24

> Jeg definerer det ikke som mishandling. Jeg ser det som et meget
> tragisk uheld.

Det var nu også mere en generel betragtning.
Men et uheld i min bog er feks at man taber en kedel kogene vand
over hunden, at pladske sine hunde ind i et gifstof uden at sætte sig
ordentligt ind i brugen kan du ikke kalde et uheld.

> For mig er mishandling når man overlagt gør noget ondt mod dyr eller
> vanrøgter dem.

Helt enig, som sagt var det heller ikke møntet specielt på Gunni,
hun har opført sig dumt og uansvarligt, men hun har ikke været uheldig.

> Så vidt jeg husker skrev Gunnie noget med, at mærkningen var dårlig
> og nemt kunne misforståes.

Ok, og flere af de gamle skribenter herinde skriver at mærkningen
er helt iorden og har brugt middlet uden probs, hvem tror du mest på.

> Hvis det havde været "rígtig" mishandling, synes jeg også, at folk bør
> starffes.

Det bliver man vel også, bare ikke særligt hårdt.

> Men burde folk så ikke også straffes når de får aflivet et sundt og
> raskt dyr fordi de ikke kan have det mere?
> Det er da lige så skrækkeligt!!!

Det kan du have ret i, men blev det gjort strafbart, hvad tror du så
konsekvensen ville værer af det. Så ville folk da bare aflive hunden
selv og lade som ingenting. Problemet med aflivninger af unge sunde
hunde er alt for stort, årsagene til det er vel mange, men igen, som i
Gunnis tilfælde vel i bund og grund udslag af uansvarlighed.

> Nu er det sådan, at mit hjerte bløder for dyr, og mere er der ikke at
> sige.

Skal det forståes sådan at det ikke havde rørt dig hvis det var et barn
der var blevet slået ihjel, jeg fortod ikke helt hvor du ville hen.

/Jens

Fra : Karina

Dato : 10-07-05 21:45

> Skal det forståes sådan at det ikke havde rørt dig hvis det var et barn
> der var blevet slået ihjel, jeg fortod ikke helt hvor du ville hen.

Det var måske ikke skrevet som tydeligt. Det skal forståes, at det ikke gør
nogen forskel for mig, om det er dyr eller mennesker.
Dyr betyder _meget_ for mig og jeg ser alt levende for at være værdi fuldt.

Mange hilsner

Karina

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 22:09

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse news:42d188f6$0$18649

> Det var måske ikke skrevet som tydeligt. Det skal forståes, at det ikke
gør
> nogen forskel for mig, om det er dyr eller mennesker.

Det er åbenbart blevet en meget normal ting, at menneskeliggøre hunde / dyr.
Det gør enormt ondt at miste en hund, men det kan overhovedet ikke
sammenlignes med bare tanken om, at man skulle miste et barn.

> Dyr betyder _meget_ for mig og jeg ser alt levende for at være værdi
fuldt.

Dyr betyder også meget for mig, men (mine) børn betyder mere.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Leyna

Dato : 11-07-05 16:28

On Sun, 10 Jul 2005 23:09:27 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

> [...]
>Det gør enormt ondt at miste en hund, men det kan overhovedet ikke
>sammenlignes med bare tanken om, at man skulle miste et barn.

Menneskeliggør jeg mine hunde fordi jeg elsker dem på samme måde som
de børn jeg aldrig fik?
Jeg kan ikke se den store forskel. Begge er levende væsener, og om
væsenet så går på to eller fire ben kan jeg ikke se ændrer i værdien.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 11-07-05 18:46

Leyna skriblede bla:

> [...]
> Jeg kan ikke se den store forskel. Begge er levende væsener, og om
> væsenet så går på to eller fire ben kan jeg ikke se ændrer i værdien.

En hund er et dyr og ikke et menneske.
Det er fint nok at holde af sin hund men at menneskeliggøre den som mange
specielt kvinder gør, det er til at brække sig over.

"hvem kan komme til pussers fødselsdag på torsdag" eller lignende.
Har set mange lignende indlæg.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-07-05 18:52

jopa wrote:
> "hvem kan komme til pussers fødselsdag på torsdag"

Tsk tsk tsk, er du nu begyndt at kalde hende Pusser
Ok, vi kommer, hvis du lave en ordentlig hundelagkage
og vi synger nogle søde hundesange

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-07-05 19:20

Pwh skriblede bla:

> Tsk tsk tsk, er du nu begyndt at kalde hende Pusser

Min lille pusser er nu en hanhund.
Gav ham forøvrigt lige et lille slag i numsen da han svarede mig igen lige
før.

> Ok, vi kommer, hvis du lave en ordentlig hundelagkage
> og vi synger nogle søde hundesange

*LOL*

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-07-05 19:54

jopa wrote:
> Pwh skriblede bla:

> Min lille pusser er nu en hanhund.

Ups, hvorfor har jeg fået ind i hovedet at du havde en tæve.
Hmm, det er nok fordi schæfere er så feminine med den lange pels

> Gav ham forøvrigt lige et lille slag i numsen da han svarede mig igen
> lige før.

De skal bare have nogle bank de møgkøtere hvis de prøver at
værer frække

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 03:55

On Mon, 11 Jul 2005 19:51:45 +0200, "Pwh" wrote:

>Tsk tsk tsk, er du nu begyndt at kalde hende Pusser
>Ok, vi kommer, hvis du lave en ordentlig hundelagkage
>og vi synger nogle søde hundesange

<Fniiiiis>

Fra : Leyna

Dato : 11-07-05 21:18

On Mon, 11 Jul 2005 19:45:47 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>En hund er et dyr og ikke et menneske.

Det ændrer stadigvæk ikke værdien...!

> [...]
>specielt kvinder gør, det er til at brække sig over.
>
>"hvem kan komme til pussers fødselsdag på torsdag" eller lignende.

Det er sg* for meget. Jeg må bryde sammen og tilstå at jeg helt glemte
Vaks' 3 års fødselsdag, og det var han såmænd ret ligeglad med!

Fra : Pwh

Dato : 12-07-05 05:04

Leyna wrote:
> Det er sg* for meget. Jeg må bryde sammen og tilstå at jeg helt glemte
> Vaks' 3 års fødselsdag,

Du er jo meget værrer end Gunni

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 03:57

On Mon, 11 Jul 2005 22:18:01 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Det er sg* for meget. Jeg må bryde sammen og tilstå at jeg helt glemte
>Vaks' 3 års fødselsdag, og det var han såmænd ret ligeglad med!

Er det store skrummel allerede blevet 3 år?
Ak ja, som tiden dog løber...

Fra : Leyna

Dato : 15-07-05 10:58

On Fri, 15 Jul 2005 04:56:50 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Er det store skrummel allerede blevet 3 år?

Du ka' selv være et stort skrummel, ka' du! *G*

Ja, han blev 3 år i Juni og Hansen bliver 3 år til August, men Vaks er
stadig mors bette hvalp... på knap 40 kg. *G*

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 11:41

Leyna wrote:
> Ja, han blev 3 år i Juni og Hansen bliver 3 år til August, men Vaks er
> stadig mors bette hvalp... på knap 40 kg. *G*

Sådan har jeg det også med Angel, hun er og bliver 'hvalpedyret'
her i huset, selvom hun nu er en stor pige på 38kg

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 14:49

On Fri, 15 Jul 2005 11:58:04 +0200, Leyna wrote:

>Du ka' selv være et stort skrummel, ka' du! *G*
>Ja, han blev 3 år i Juni og Hansen bliver 3 år til
>August, men Vaks er stadig mors bette hvalp...
>...på knap 40 kg. *G*

Han vejer da godt nok mindre end mig, men i forhold til,
så når jeg ham jo ikke til sokkeholderne! Han misforstod
et eller andet...Han er en hest forklædt som hund! :-þ

Fra : Leyna

Dato : 17-07-05 15:08

On Fri, 15 Jul 2005 15:49:18 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Han vejer da godt nok mindre end mig, men i forhold til,
>så når jeg ham jo ikke til sokkeholderne! Han misforstod
>et eller andet...Han er en hest forklædt som hund! :-þ

Mors bette hvalpe-føl?

Fra : x Vuf x

Dato : 18-07-05 00:12

On Sun, 17 Jul 2005 16:08:17 +0200, Leyna wrote:

>Mors bette hvalpe-føl?

Føl å føl...je ve sgut lie alså... hihihi

Fra : Karina

Dato : 12-07-05 10:55

"jopa" <john@zora.invalid> wrote in message
> [...]
> specielt kvinder gør, det er til at brække sig over.
>
> "hvem kan komme til pussers fødselsdag på torsdag" eller lignende.

Kan bare lige sige, at min kæreste er på samme måde over for vores hunde som
jeg. Vi har ingen børn ( selvom jeg dog ønsker det meget højt, men pga.
sygdom ikke kan lige nu og måske aldrig kan )
Hundene er vores " børn " og vi knus elsker dem.
Vi holder dog ikke fødselsdag for dem, da jeg nu synes det er at gå til
yderligheder. Men de får da en tyggeben pakket ind med bånd og det hele til
jul.

Måske er det os som, er sære, hvad ved jeg, men det fungerer fint i vores
lille familie.

Mange hilsner

Karina

Fra : Mus

Dato : 12-07-05 11:13

> [...]
> jul.
>
> Måske er det os som, er sære, hvad ved jeg, men det fungerer fint i vores

Jamen selvfølgelig elsker man da sine hunde. Men kærligheden til hunden er
ikke det samme som til sit barn.
Håber for jer at i får lov at opleve det.

Det er også tit det jeg ofte ser hundene er "børn" indtil man får børn og så
er der desværre nogen der pludselig forsømmer deres hunde, selv om de havde
forsvoret det aldrig ville ske for dem.

Heldigvis er det ikke alle der bare glemmer deres hunde når de får børn. Men
et lille barn tager tid og er helt hjælpeløs uden mor og far. Så hunden er
ikke ene om opmærksomhed længere, når der kommer en lille. Men kærligheden
er forskellig til barn og hund eller for den sags skyld ægtefælle og barn
eller ægtefælle og hund. Kærligheden er jo bred og rummer mange følelser.

LN

LN
LN

LN

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 04:00

On Tue, 12 Jul 2005 12:13:10 +0200, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

>Heldigvis er det ikke alle der bare glemmer deres hunde
>når de får børn. Men et lille barn tager tid og er helt
>hjælpeløs uden mor og far. Så hunden er ikke ene om
>opmærksomhed længere, når der kommer en lille.

Mener du dermed at lille Peter skal forblive enebarn,
fordi lillesøster/bror ta'r opmærksomheden fra ham?

Fra : Mus

Dato : 15-07-05 09:15

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du dermed at lille Peter skal forblive enebarn,
> fordi lillesøster/bror ta'r opmærksomheden fra ham?

Nej da

LN

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 15-07-05 11:50

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du dermed at lille Peter skal forblive enebarn,
> fordi lillesøster/bror ta'r opmærksomheden fra ham?

Nej da..... Vi har da masser af dyr ))
Men Ups, vist ingen Peter....

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 14:55

On Fri, 15 Jul 2005 12:49:37 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Nej da..... Vi har da masser af dyr ))
>Men Ups, vist ingen Peter....

Ja, det er for sent! Det sku' du ha' sagt for 30 år
siden, så ku' du måske ha' lånt en af mine. ;-D
Ja børn altså!

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 03:54

On Mon, 11 Jul 2005 19:45:47 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>"hvem kan komme til pussers fødselsdag på torsdag" eller lignende.
>Har set mange lignende indlæg.

Ja. En hund kender hverken til jul eller fødselsdag!

Fra : Pwh

Dato : 11-07-05 18:27

Leyna wrote:
> [...]
> Jeg kan ikke se den store forskel. Begge er levende væsener, og om
> væsenet så går på to eller fire ben kan jeg ikke se ændrer i værdien.

Jeg kan godt følge dig lidt hen af vejen Leyna.
Folk griner også lidt af mig når jeg siger 'kom så unger' til mine vuffere
Det er de eneste børn jeg har, og nok nogensinde får, dog opfatter jeg
dem på ingen måde som mennesker, de er meget nemmere at omgåes

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 19:12

> Menneskeliggør jeg mine hunde fordi jeg elsker dem på samme måde som
> de børn jeg aldrig fik?

Man kan sagtens elske sine hunde rigtig meget, men de kan imo ikke
sammenlignes med børn.

> Jeg kan ikke se den store forskel. Begge er levende væsener, og om
> væsenet så går på to eller fire ben kan jeg ikke se ændrer i værdien.

Det gør nu en forskel for mig om jeg mistede min mand / børn, eller om jeg
mister en hund...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Pwh

Dato : 11-07-05 19:56

> Man kan sagtens elske sine hunde rigtig meget, men de kan imo ikke
> sammenlignes med børn.

Nemlig, børn bliver man træt af efter 1/2 time

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-07-05 20:00

Pwh skriblede bla:

> Nemlig, børn bliver man træt af efter 1/2 time

Ja og så er Posten ikke bange for dem

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-07-05 20:24

jopa wrote:
> Pwh skriblede bla:

> Ja og så er Posten ikke bange for dem

LOL
Det er mit postbud nu ikke, hundene har opdraget ham godt.
De stiller sig til at gø af ham inde i haven indtil han kyler et
par hundekiks ind til dem
Men de indvandere der deler lokalsprøjter ud er
til gengæld panisk angst for dem

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 20:39

"jopa" <john@zora.invalid> skrev i en meddelelse news:42d2c1b5$0$18649

> Ja og så er Posten ikke bange for dem

Ligegyldigt her, da posten slet ikke kommer ned til vores hus.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : jopa

Dato : 11-07-05 20:45

Buffy skriblede bla:

> Ligegyldigt her, da posten slet ikke kommer ned til vores hus.

Var det så slemt det bid ?

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 22:34

> Buffy skriblede bla:

> Var det så slemt det bid ?

Ja, både vores børn og hunde er vældig bidske...
Nej. Vores postkasse står 400 meter fra vores hus. Synes at vi vil spare
posten den køretur ekstra hver dag, og så får vi også mere fred.

Tror dog ikke at vores postbud er bange for hunde. Naboen har to store
schæfere, der altid går løs. Desuden har vi 2-3 hundekennelser her i
området. Kennelerne har selvfølgelig ikke deres hunde gående løse, medmindre
at de træner svjv.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 04:02

On Mon, 11 Jul 2005 20:56:07 +0200, "Pwh" wrote:

>Nemlig, børn bliver man træt af efter 1/2 time

Ja ja Jens, det er bare fordi,
det ikke er dine egne unger!

Fra : Leyna

Dato : 11-07-05 21:20

On Mon, 11 Jul 2005 20:11:36 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Man kan sagtens elske sine hunde rigtig meget, men de kan imo ikke
>sammenlignes med børn.

Begge er som før nævnt levende væsener...!

>Det gør nu en forskel for mig om jeg mistede min mand / børn, eller om jeg
>mister en hund...

Osse her, men det tror jeg ikke jeg vil uddybe nærmere!

Fra : Karina

Dato : 12-07-05 10:50

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kan ikke se den store forskel. Begge er levende væsener, og om
> væsenet så går på to eller fire ben kan jeg ikke se ændrer i værdien.

Tak fordi du satte ord på det jeg ikke kunne. Kan følge dig 100%, men kunne
ikke finde ud af, at udtrykke hvad jeg tænkte, så andre kunne forstå det.

Mange hilsner

Karina

Fra : Mus

Dato : 12-07-05 10:39

> [...]
kunne
> ikke finde ud af, at udtrykke hvad jeg tænkte, så andre kunne forstå det.

Har du børn Karina?

LN

Fra : Karina

Dato : 12-07-05 14:35

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message
> Har du børn Karina?

Nej. Har skrev hvorfor længere oppe i tråden.

Men jeg kan sige, at jeg elsker mine hunde lige så højt som jeg elsker min
kæreste. Alle tre er med til, at gøre mit liv til det det er. Jeg kunne ikke
bare fravælge én af dem, fordi jeg elskede den mindst.
De er en helhed i mit liv og folk kan synes hvad de vil.
Så længe vi har det godt, betyder det ikke noget, at folk synes mit syn på
mine hunde er sygt.

Men jeg kan udemærket forestille mig, at den kærlighed man føler til sine
børn er noget helt andet. Sådan skal det jo også helst være.

Men så længe jeg ikke har børn, er det hunde og dyr som kommer først for
mig.

Mange hilsner

Karina

Fra : jopa

Dato : 12-07-05 14:59

Karina skriblede bla:

> Men så længe jeg ikke har børn, er det hunde og dyr som kommer først
> for mig.

Hvis jeg var din kæreste så havde jeg skredet for længe siden.
Sover han i hundekurven

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-07-05 15:04

> Karina skriblede bla:

> Hvis jeg var din kæreste så havde jeg skredet for længe siden.
> Sover han i hundekurven
>

> --
>
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

Ja, eller også havde Karina smidt dig ud for længe siden!
Man må åbenbart ikke sige, at man har følelser for sine dyr, så er man lidt
til en side i nogle menneskers øjne.

Eva

Fra : jopa

Dato : 12-07-05 15:19

Eva Schmidt skriblede bla:

> Ja, eller også havde Karina smidt dig ud for længe siden!
> Man må åbenbart ikke sige, at man har følelser for sine dyr, så er
> man lidt til en side i nogle menneskers øjne.

Ja hvis dyrene kommer før menneskerne så er man efter min mening langt til
en side

Hun skriver:
<Men så længe jeg ikke har børn, er det hunde og dyr som kommer først for>

Kan ikke se hun nævner kæresten

ps ved du hvad de forskellige smileys står for

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Mus

Dato : 12-07-05 16:48

> Ja, eller også havde Karina smidt dig ud for længe siden!
> Man må åbenbart ikke sige, at man har følelser for sine dyr, så er man
> [...]

Det er der jo ingen der har skrevet man ikke må have. Alle der skriver i
denne nyhedsgruppe har da sikkert følelser for deres hund/hunde. Men det at
man kan elske den på lige fod med den person man lever sammen med, er i
hvert fald i mine øjne lidt overdrevet, medmindre partneren selvfølgelig
ikke er den rette.

LN

Fra : Pwh

Dato : 13-07-05 08:42

> Ja, eller også havde Karina smidt dig ud for længe siden!

Næh, John var bare blevet kastreret så han kunne opfører sig ordenligt

> Man må åbenbart ikke sige, at man har følelser for sine dyr, så er
> man lidt til en side i nogle menneskers øjne.

Det er da noget pladder at skrive herinde, jeg tror ikke du finder mange
her i gruppen der vil sige at de ikke har følelser for sine hunde.
Men det er og bliver stadig hunde, jeg tror man er på vej ud på et sidespor
hvis man begynder at knytte alt for voldsomme følelser til dem.

/Jens

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-07-05 09:38

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sidespor
> hvis man begynder at knytte alt for voldsomme følelser til dem.

Kan du så opføre dig ordentligt Jens, ellers skal jeg tage en lille snak med
Mis *SS*

Eva

Fra : Pwh

Dato : 13-07-05 11:03

Eva Schmidt wrote:
> Kan du så opføre dig ordentligt Jens,

Det vil jeg ikke love

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-07-05 09:45

Pwh skriblede bla:
> [...]
> Men det er og bliver stadig hunde, jeg tror man er på vej ud på et
> sidespor hvis man begynder at knytte alt for voldsomme følelser til

Jeg holder skam da også af min hund.
Kalder den somme tider for lille skat eller store skrummel.
Men konen og børnene elsker jeg, hunden kommer kun lige ind før min cykel,
selvom min kone ind i mellem mener jeg elsker cyklen højere end hende

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 13-07-05 11:09

> Jeg holder skam da også af min hund.

På trods af at det er en Schæfer

> Kalder den somme tider for lille skat eller store skrummel.

Det minder mig om en dame der engang blev meget indigneret
fordi jeg kaldte Tyson for en snotskovl, hun mente han forstod betydningen
Tyson kalder jeg normalt 'Tossetejs' og Angel er bare 'Hvalpedyret'

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-07-05 12:48

Pwh skriblede bla:

> På trods af at det er en Schæfer

ha ha det er jo fordelen ved at have en schæfer, næsten alle andre har kun
respekt for den )

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-07-05 15:05

> [...]
> fordi jeg kaldte Tyson for en snotskovl, hun mente han forstod betydningen
>
> Tyson kalder jeg normalt 'Tossetejs' og Angel er bare 'Hvalpedyret'

Jens, de arme hunde skal da snart have psykologhjælp *S*

Eva

Fra : Karina

Dato : 13-07-05 20:48

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote in message

> "jopa" <john@zora.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, eller også havde Karina smidt dig ud for længe siden!

He he... ja du har ret. Han var røget for længst. Ingen skal bestemme
hvordan jeg skal føle og hvordan jeg skal dele min kærlighed. Kan "han" ikke
tåle " konkurencen" må han bare s..... !

> Man må åbenbart ikke sige, at man har følelser for sine dyr, så er man
lidt
> til en side i nogle menneskers øjne.

Ja. Underligt, at folk har det sådan?!? Dyr er jo søde og kærlige. de vil
aldrig gøre noget med vilje for, at sårer en, men det gør mennesker tit. Har
dyr så ikke fortjent, at blive elsket lige så ubetinget, som man kan elske
et menneske?

Og tak fordi du kan se det fra min side. Folk herinde synes jo jeg er
tosset!

Mange hilsner

Karina

Fra : Pwh

Dato : 13-07-05 22:21

Karina wrote:

> Ja. Underligt, at folk har det sådan?!? Dyr er jo søde og kærlige.

Hmm, det må jeg huske på næste gang min kat langsomt hiver samtlige
fjer af en solsort mens den lever, jeg tror ikke solsorten er enig med dig.

> de
> vil aldrig gøre noget med vilje for, at sårer en, men det gør
> mennesker tit. Har dyr så ikke fortjent, at blive elsket lige så
> ubetinget, som man kan elske et menneske?

Du kan ikke sammenligne de føelser som dyr og mennesker har,
dertil er vi mennesker alt for forskellige i forhold til alle andre dyrearter.
Jeg tror heller ikke du skal bilde dig selv andet ind end at mange hunde
feks ville styrer hele familien med hård pote hvis de fik lov til det.
Men at hunde ikke er onde og beregnene kan vi godt blive enige om,
og det er da et meget tiltalende træk hos dem.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 10:25

On Wed, 13 Jul 2005 21:48:12 +0200, "Karina" <ingen@email.her> wrote:

>Og tak fordi du kan se det fra min side.
>Folk herinde synes jo jeg er tosset!

Hvis ellers jeg hører ind under kategorien "folk",
vil jeg da lige tillade mig et lille pip.
Hvad angår dine følelser for dyr, mener jeg absolut
ikke, at du er tosset, for så er jeg da skrupskør!

Fra : Leyna

Dato : 15-07-05 11:00

On Fri, 15 Jul 2005 11:25:23 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Hvad angår dine følelser for dyr, mener jeg absolut
>ikke, at du er tosset, for så er jeg da skrupskør!

Jamen, det er du da også, ikk'?

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 11:45

> Jamen, det er du da også, ikk'?

Ja Leyna, det var næsten en foræring den bemærkning

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 14:56

On Fri, 15 Jul 2005 11:59:44 +0200, Leyna wrote:

>Jamen, det er du da også, ikk'?

Nå ja, det havde jeg da helt glemt... ;-D

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 11:44

x Vuf x wrote:
> for så er jeg da skrupskør!

Jeg siger dig ikke imod

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 14:59

On Fri, 15 Jul 2005 12:43:42 +0200, "Pwh" wrote:

>Jeg siger dig ikke imod

Jeg tvivler på, du er anderledes, når det
kommer til stykket. Bare vent til fars
lille vov vrider om på foden og skal bringes
hylende til den grimme doktormand! ;-D

Fra : Pwh

Dato : 15-07-05 16:09

> Jeg tvivler på, du er anderledes, når det
> kommer til stykket. Bare vent til fars
> lille vov vrider om på foden og skal bringes
> hylende til den grimme doktormand! ;-D

Jeg er ikke et hak bedre, jeg har det ad helvedes til
hvis mine dyr ikke er raske, det er nu kun katten
der har været alvorligt syg indtil videre.
Men den tog jeg da også pænt ud og besøgte dagligt
da den var indlagt på Kbh dyrehospital med urinvejssten.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 00:09

On Fri, 15 Jul 2005 17:09:28 +0200, "Pwh" wrote:

> [...]
>Men den tog jeg da også pænt ud og besøgte dagligt
>da den var indlagt på Kbh dyrehospital med urinvejssten.

Stakkels misser. Undrer det ikke jer, at der
bli'r mer' og mer' af de urinvejssten?

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 09:16

> Stakkels misser. Undrer det ikke jer, at der
> bli'r mer' og mer' af de urinvejssten?

Det vidste jeg ikke at der gjorde, min kat er jo en
kastreret hankat, og de er særligt udsatte for at få det.
Og så fik han også rigeligt med fisk og rejer dengang,
noget jeg blev belært om på dyrehospitalet om at man
skal lade værer med at give sin kat.
Han endte op med at få amputeret sin tissemand, så nu
er der hul igennem og han får ikke probs med det igen,
regning = 12.000kr - 3000kr fra forsikringen,
penge jeg betalte gladeligt så længe han blev ok igen

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 09:34

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:5n3Ce.17

> Det vidste jeg ikke at der gjorde, min kat er jo en
> kastreret hankat, og de er særligt udsatte for at få det.

Jeg synes også, at man høre mere og mere om det. En stor del skyldes nok, at
katte har en tendens til ikke, at drikke nok.

> Og så fik han også rigeligt med fisk og rejer dengang,
> noget jeg blev belært om på dyrehospitalet om at man
> skal lade værer med at give sin kat.

Der spises ikke fisk eller rejer her i huset, men kattene får lidt vådmad
ind imellem, som suppelering til Olivers. De drikker nu rigeligt, men bare
for at være helt sikker, og så er det jo også en ekstra godbid. Så tager de
selvfølgelig også en del mus ind imellem.

> Han endte op med at få amputeret sin tissemand, så nu
> er der hul igennem og han får ikke probs med det igen,
> regning = 12.000kr - 3000kr fra forsikringen,
> penge jeg betalte gladeligt så længe han blev ok igen

Så har det vist været meget slemt, men det er da godt at han er rask nu og
fremover.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 09:57

> [...]
> rigeligt, men bare for at være helt sikker, og så er det jo også en
> ekstra godbid. Så tager de selvfølgelig også en del mus ind imellem.

Det er også hvad min kat lever af nu om dage, jeg gav ham dengang
fisk og rejer netop for at få noget ekstra væske i ham, at fisk/skaldyr
netop udskildte nogle krystaller der kan give urivejssten anede jeg
ikke dengang. Det triste er at dem jeg siger det til trækker som regel
på skuldrene og siger at deres kat jo er så glad for det, de har en eller
anden ide om at fisk er naturlig mad for en kat, det er det jo slet ikke.
Mus derimod er rigtigt sundt for dem

> Så har det vist været meget slemt, men det er da godt at han er rask
> nu og fremover.

Det var også en slem omgang, havde jeg ventet et par timer med at tage på
hospitalet (self om aftenen i weekenden) så var han død på en pinefuld måde.
Jeg troede at han var faldet og slået sig, han er jo en udekat, men ud fra de
symptomer jeg ringede til hospitalet og beskrev følte de sig sikre på at
han ikke kunne komme af med vandet, så katten ind i en taxa og os afsted
så de kunne få lagt et kateter op og tømt ham af. De opgav så efter 4 dage
at få hul igennem af naturlig vej og snittede så sjoveren af ham,
jeg kan stadig huske at jeg sad og håndfodrede ham i hans bur derude,
ellers nægtede han at tage føde til sig, sådan en oplevelse gør at man knytter
sig til sit dyr på en helt ny måde, bare det at se hans glæde over at jeg kom
for at besøge ham gjorde mig helt rørt

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 19:03

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:iZ3Ce.25

> Det triste er at dem jeg siger det til trækker som regel
> på skuldrene og siger at deres kat jo er så glad for det, de har en eller
> anden ide om at fisk er naturlig mad for en kat, det er det jo slet ikke.

Det er trist, når folk ikke vil lytte til fornuft. Din kat er jo netop
eksemplet på, hvor galt det kan gå.

> Mus derimod er rigtigt sundt for dem

Jahh, det kræver bare en ekstra ormekur i ny og næ, men det er nu rart at få
holdt musene fra huset, selvom Bibi da gerne vil hjælpe, hvis kattene ikke
er hurtige nok.
Muldvarpe tager kattene også, men de spiser dem ikke.

> [...]
knytter
> sig til sit dyr på en helt ny måde, bare det at se hans glæde over at jeg

Ja, jeg husker også at Buffy kravlede over og lagde sig på mit ben, da jeg
besøgte hende på dyrehospitalet, efter hendes hjernehindebetændelse. Det
gjorde mig glad, at hun virkede som om, at hun kunne genkende mig igen,
selvom jeg dog havde forventet / håbet, at hun ville være helt sig selv.
Sådan nogle små ting og fremskridt betyder dog meget for en, hvis ens dyr
har været syg.
Vi var helt oppe og ringe, den første gang Buffy lorgrede med halen, efter
sin sygdom, ligesom du sikkert har været det, da din kat kunne tisse igen
uden smerter....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 11:35

On Sat, 16 Jul 2005 10:16:07 +0200, "Pwh" wrote:

>Det vidste jeg ikke at der gjorde, min kat er jo en
>kastreret hankat, og de er særligt udsatte for at få det.

Ja, kastrater er udsatte for struvitsten, men det er
flere og flere ikke-kastrater, der også får det.
Både hund og kat.

>Og så fik han også rigeligt med fisk og rejer dengang,
>noget jeg blev belært om på dyrehospitalet om at man
>skal lade være med at give sin kat.

Hvorfor skal man dét? Der er ikke ret meget næring i fisk
til en kat, men det er slik for dem, som leverpostej er
slik for hunde!

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 12:41

> Hvorfor skal man dét? Der er ikke ret meget næring i fisk
> til en kat, men det er slik for dem, som leverpostej er
> slik for hunde!

De sagde på Kbhs Dyrehospital at fisk og skaldyr indeholdt
nogle krystaller/mineraler der kunne værer stærkt medvirkende
til at udvikle urinvejssten, jeg spurgte senere min egen dyrelæge,
og hun bekræftede at det var en dårlig ide at give dem seafood.
En sjælden gang imellem får min kat nu et par rejer alligevel,
han elsker dem jo, men nu kan han også tisse en brosten ud
som de sagde på hospitalet

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 15:31

On Sat, 16 Jul 2005 13:40:40 +0200, "Pwh" wrote:

> [...]
>En sjælden gang imellem får min kat nu et par rejer alligevel,
>han elsker dem jo, men nu kan han også tisse en brosten ud

Ok, så lærte man noget nyt.
Så selv børnepludren kan føre til noget fornuftigt!

Din kat skal vel stadig ha' specialkost ifølge dyrlægen?
Du kan købe Urical-dråber hos dyrlægen til at dryppe på
kattens/hundens alm. mad. Men HUSK, den må ikke få begge dele!
Det vil føre til, at kemien i blæren går fra basisk til sur
og bli'r til Oxalatsten. De er mere besværlige.

Det kan være, dyrlægen siger nej, men de KAN altså skaffe det!

Fra : Pwh

Dato : 16-07-05 16:57

> Ok, så lærte man noget nyt.

Det sagde jeg også dengang (ca 3 år siden), jeg var
nemlig ikke stødt på det i de par bøger om katte jeg havde læst.

> Så selv børnepludren kan føre til noget fornuftigt!

Det gør det nemlig, og samtidigt lærer man altså også hinanden
lidt bedre at kende, det er da meget rart at vide hvem man sidder
og skriver sammen med herinde

> Din kat skal vel stadig ha' specialkost ifølge dyrlægen?

Han fik specialkost det første 1/2 år, så skulle jeg bare gå over til alm
tørkost som primært foder. Nu hvor sjoveren er skåret af er der
godt hul igennem, så han kan ikke stoppe til igen, men self godt
få betændelse og andre sjove ting ;-(

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 18:06

> Det gør det nemlig, og samtidigt lærer man altså også hinanden
> lidt bedre at kende, det er da meget rart at vide hvem man sidder
> og skriver sammen med herinde

Ja og skulle vi en dag løbe hovederne sammen, så er det lige som om, at vi
ikke er helt fremmede for hinanden. For alle vi pludrehoveder, har både
været enige, og også rygende uenige, så der er lige som nogle gode platforme
at bygge videre på. Er faktisk helt sikker på, at vi alle ville blive
forrygende gode venner.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 18:31

On Sat, 16 Jul 2005 19:05:47 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
> [...]

>at bygge videre på. Er faktisk helt sikker på, at vi
>alle ville blive forrygende gode venner.

Det tror jeg såmænd også. Det er jo nemlig sådan, at det
skrevne ord meget nemt kan misforstås. Der er jo hverken
kropssprog eller mimik at tyde det skrevne udfra.

Når vi pludrer lidt sammen først, kan vi bedre tackle et
opgør af mere alvorlig karakter, for så har vi lissom en
en anelse om, hvor den anden står!

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 16-07-05 22:04

> [...]
>
> Når vi pludrer lidt sammen først, kan vi bedre tackle et
> opgør af mere alvorlig karakter, for så har vi lissom en

Det som nok ville være det sjoveste, hvis vi nu tilfældigvis mødtes, så
ville vi nok, efter små 3 minutter, snakke som havde vi kendt hinanden i
årevis. Efter en time, ville ingen tro på, at vi aldrig havde set hinanden
før

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 17-07-05 13:09

On Sat, 16 Jul 2005 23:04:26 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
> [...]

>havde vi kendt hinanden i årevis. Efter en time, ville
>ingen tro på, at vi aldrig havde set hinanden før

Ja, sådan gik det ved den første sjatfest.
Som I måske ved, kaldes dk.snak i daglig tale "Sjatten".
Vi har holdt et par fester, og hver gang har der været
en eller to nye ansigter med.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 17-07-05 14:14

> Ja, sådan gik det ved den første sjatfest.
> Som I måske ved, kaldes dk.snak i daglig tale "Sjatten".
> Vi har holdt et par fester, og hver gang har der været
> en eller to nye ansigter med.

Ups... Næh der har jeg vist aldrig været. Men det kunne være, at jeg måske
en dag skulle skifte foto gruppen ud med den. For fotogruppen er snart ved
at være helt ødelagt, af nogle der mener de er så gode, at de faktisk burde
betales for at have en gruppe for dem selv. Men jeg mener at have læst om
en sådan fest, men jeg husker ikke en disse om, hvor og hvorfor.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 18-07-05 11:33

On Sun, 17 Jul 2005 15:14:09 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:
> [...]

>betales for at have en gruppe for dem selv. Men jeg mener at have læst om
>en sådan fest, men jeg husker ikke en disse om, hvor og hvorfor.

På min HP (ikke hundedelen) kan du se fotos fra de af festerne,
jeg har været med til.

Fra : Pwh

Dato : 13-07-05 08:35

> Hvis jeg var din kæreste så havde jeg skredet for længe siden.

Jeg havde nok heller ikke accepteret at rangerer på linie men en hund

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 13-07-05 22:36

On Wed, 13 Jul 2005 09:35:28 +0200, "Pwh"

>Jeg havde nok heller ikke accepteret at rangerer på linie men en hund

Min mand ville sikkert osse dø af chok hvis jeg en dag ophøjede hans
status til at være på linie med hundenes!

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 10:28

On Wed, 13 Jul 2005 23:35:56 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Min mand ville sikkert osse dø af chok hvis jeg en dag
>ophøjede hans status til at være på linie med hundenes!

<TOPGAG>...Stakkels kong Kurt!

Fra : Karina

Dato : 13-07-05 20:42

"jopa" <john@zora.invalid> wrote in message
> Karina skriblede bla:

> Hvis jeg var din kæreste så havde jeg skredet for længe siden.
> Sover han i hundekurven

Så er det jo godt, at jeg har ham jeg har.
Han har det på samme måde som jeg. For ham betyder hundene også lige så
meget.
Sådan fungerer det hos os, hvad du gør er din sag.

Mange hilsner

Karina

Fra : Mus

Dato : 12-07-05 16:44

..

> [...]
> De er en helhed i mit liv og folk kan synes hvad de vil.
> Så længe vi har det godt, betyder det ikke noget, at folk synes mit syn på

Vil det sige, at hvis din kæreste udviklede allergi overfor hunde, ved du
ikke hvad du skulle vælge - hundene eller ham?

LN

Fra : jopa

Dato : 12-07-05 17:17

Mus skriblede bla:

Fra : Karina

Dato : 13-07-05 20:54

> .

> ikke

> Vil det sige, at hvis din kæreste udviklede allergi overfor hunde, ved du
> ikke hvad du skulle vælge - hundene eller ham?

Min kæreste HAR allergi for hunde, men det var hans valg, at vi skulle have
hund alligevel. Men hvis vi en dag skulle vælge om vi skulle beholde dem
hjemme eller min kæreste skulle leve i et allergi helvede, har jeg aftalt
med mine forældre ( som bor delvis på landet ), at de skal have hundene
boende hos dem så længe de lever ( altså hundene ). Jeg er sq da realist og
ved godt. at hundene ikke lever for evigt lige meget hvor meget jeg elsker
dem og, at jeg har min kæreste resten af livet.

Mange hilsner

Karina

Fra : Mus

Dato : 14-07-05 00:50

> [...]
> ved godt. at hundene ikke lever for evigt lige meget hvor meget jeg elsker
> dem og, at jeg har min kæreste resten af livet.

Så er dine hunde jo heller ikke afholdt helt på samme måde som kæresten, som
jeg synes det ellers har fremgået af dine indlæg.

Havde næsten forventet du skrev så ryger manden. Hundene kan jo ikke gøre
for de lever et kortere liv. et kortere liv er ikke et dårligere liv )))

Glæder mig på din kærestes vegne at han trods alt betyder mere for dig og ja
forhåbentlig også omvendt.

LN

LN

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 10:30

On Tue, 12 Jul 2005 17:43:34 +0200, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

>Vil det sige, at hvis din kæreste udviklede
>allergi overfor hunde, ved du ikke hvad du
>skulle vælge - hundene eller ham?

Det er da godt, der findes medicin mod den slags!

Fra : Mus

Dato : 15-07-05 10:26

> Det er da godt, der findes medicin mod den slags!

Har selv allergi - dog ikke mod hunde. Og indtil videre har intet hjulpet.
Binyrebarkhormon vil jeg ikke udsætte min krop for, hvis jeg kan undgå det.

LN

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 15:01

On Fri, 15 Jul 2005 11:26:13 +0200, "Mus" wrote:

>Har selv allergi - dog ikke mod hunde. Og indtil
>videre har intet hjulpet. Binyrebarkhormon vil jeg
>ikke udsætte min krop for, hvis jeg kan undgå det.

Nej, la' vær' med det da! Jeg klarede det selv med
Clarityn til min sidste kat desværre blev kørt ned.

Fra : Mus

Dato : 15-07-05 17:26

> Nej, la' vær' med det da! Jeg klarede det selv med
> Clarityn til min sidste kat desværre blev kørt ned.

Hmm er prøvet 0 effekt.

Benadryl kan tage toppen, men tager det slet ikke helt. Her er det
pollenallergi.

LN

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-05 00:13

On Fri, 15 Jul 2005 18:25:53 +0200, "Mus" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev ...

>Hmm er prøvet 0 effekt. Benadryl kan tage toppen,
>men tager det slet ikke helt.

Ja, så'n er det gerne...

>Her er det pollenallergi.

Jo, birkepollen og nyslået græs er de værste syn's jeg.

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 03:53

On Mon, 11 Jul 2005 17:27:32 +0200, Leyna k> wrote:

> [...]
>på samme måde som de børn jeg aldrig fik?
>Jeg kan ikke se den store forskel. Begge er levende
>væsener, og om væsenet så går på to eller fire ben

Du skar dette væk!
*Dyr betyder også meget for mig, men (mine) børn betyder mere.*
Andres børn betyder åbenbart intet for hende.

Nu bli'r huin nok sur, men det betyder ALT,
hvordan man tyder/læser et indlæg!

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 09:15

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> *Dyr betyder også meget for mig, men (mine) børn betyder mere.*
> Andres børn betyder åbenbart intet for hende.

Læg mærke til at jeg har sat ( mine) i parantes, så sætningen skulle kunne
læses mine børn og børn.

> Nu bli'r huin nok sur, men det betyder ALT,
> hvordan man tyder/læser et indlæg!

Jeg bliver skam ikke sur.
Nogen gange kan det jo være svært, at få formuleret sin mening ordenligt på
skrift. Man formulere jo gerne tingene med færre ord, end man ville, når man
sidder og snakker sammen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 10:34

On Fri, 15 Jul 2005 10:14:44 +0200, "Buffy" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev

>Læg mærke til at jeg har sat ( mine) i parantes, så sætningen
>skulle kunne læses mine børn og børn.

Ja ja, sådan mente du, det skulle læses, men hvem ved dét?

>Jeg bliver skam ikke sur.
>Nogen gange kan det jo være svært, at få formuleret sin mening
>ordenligt på skrift. Man formulere jo gerne tingene med færre ord,
>end man ville, når man sidder og snakker sammen.

Også dét. Plus at når du sidder og snakker face to face,
kan du jo aflæses i mimik og kropssprog. Det kan du lissom
ikke i et indlæg...

Fra : Mus

Dato : 10-07-05 12:39

> [...]
> vanrøgter dem.
> Så vidt jeg husker skrev Gunnie noget med, at mærkningen var dårlig og

Nej hundene har lidt en pinefuld død. Ser det heller ikke som mishandling,
idet jeg også lægger en bevidst handling i denne betegnelse. Men jeg ser det
bestemt som groft uagtsom handling og så kan man altså bare ikke skubbe al
skylden fra sig. De skriver de for sen opdagede det kun var til
omgivelserne. Det står endda i parantes som en inskudt sætning, der lige
skal bemærkes og ikke mere. Det lyder jo lidt som om de ikke har læst bag på
dåsen. Eller i hvert fald ikke godt nok. Men så er det mærkningens skyld og
producentens - og det er bestemt ikke i parantes. Så har jeg altså ikke ondt
af dem længere.

Det er mange mange år siden jeg selv brugte produktet og vi var da ikke i
tvivl om at det var til omgivelserne. Hvad der direkte står på dåsen
erindrer jeg ikke. Men har man med nogen form for medicin eller gift at gøre
så læser man altså nøje anvisningerne.

> [...]
> starffes.
> Men burde folk så ikke også straffes når de får aflivet et sundt og raskt

Det kommer jo an på hvad man definerer som et sundt og raskt dyr.
Det er jo ikke kun fysisk det skal være sundt og raskt.
Feks en problemhund eller aggressiv hund der går fra ejer til ejer, synes
jeg det kan være bedre at aflive.

Et eller andet sted har jeg ikke det helt store problem med at man afliver
sunde dyr, hest, kanin, hund , gris og ko etc og endda om det er for at
spise dem. Men de skal altså behandles ordentligt og aflives uden
mishandling af dyret.
Ja bare jeg ikke skal spise hund. Får tårer i øjnene ved tanken om
aflivningen. Men kan godt have forståelse, eller måske nærmere til nød
acceptere - forstå det kan jeg nok ikke - for man spiser anderledes i andre
lande, men aldrig for måden man afliver dem på. Det er så SKRÆKKELIGT.

Så her ser jeg anderledes på begrebet mishandling en du gør.

At nogen vælger at aflive en hund pga de bare ikke gider eller har tid og
hunden både psykisk og fysisk er ok ja så mener jeg også ejerne bør skamme
sig og aldrig have anskaffet sig en hund, men mishandling synes jeg ikke
nødvendigvis det er. Aflivning kan foregå uden mishandling. Men ja
forfærdeligt er det. En stor opgave at være avler og sikre sig på bedst
mulig vis at hver hund kommer til den rette ejer.

LN

Fra : Karina

Dato : 10-07-05 21:51

> Men jeg ser det
> bestemt som groft uagtsom handling og så kan man altså bare ikke skubbe al
> skylden fra sig.

Jeg er enig i det du siger. Synes bare, at det Jens skrev var lovlig hårdt.
Selvfølgelig er det deres egen skyld, da det var deres valg, at bruge
produktet. Men ærligtalt tror jeg godt selv de er klar over hvad de har
gjort, og jeg synes ikke der er nogen grund til at sparke mere til en der
allerede ligger ned.

Mange hilsner

Karina

Fra : Mus

Dato : 10-07-05 22:17

> [...]
> produktet. Men ærligtalt tror jeg godt selv de er klar over hvad de har
> gjort, og jeg synes ikke der er nogen grund til at sparke mere til en der

Ja og ikke mindst er deres egen skyld at de ikke læste anvisningerne bag på
dåsen. Ikke så meget at de brugte produktet det er der mange der har gjort
uden skade. Og havde de valgt et andet giftmiddel skal de jo også læse
anvisningerne. Det kunne også havet været medicin. medicin brugt forkert kan
også være farligt.

Ud fra det oprindlige indlæg synes jeg nu ikke de virker ret meget til at
være klar over deres egen del af skylden.
Synes du virkelig deres indlæg virker angrende?

LN

Fra : Pwh

Dato : 11-07-05 05:14

> [...]
> at bruge produktet. Men ærligtalt tror jeg godt selv de er klar over
> hvad de har gjort, og jeg synes ikke der er nogen grund til at sparke

Vi sparker da heller ikke til nogen, Gunni deltager jo ikke i debatten
overhovedet, så det er da kun udvekslinger af meninger mellem os andre.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 10-07-05 13:02

On Sun, 10 Jul 2005 12:26:15 +0200, "Karina" wrote:
>"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote...

>Jeg definerer det ikke som mishandling. Jeg ser det som et meget
>tragisk uheld.

Ja tragisk for hundene!

>For mig er mishandling når man overlagt gør noget ondt mod dyr
>eller vanrøgter dem.

Ja det er rigtigt, men I deres uvidenhed at gi' dem så pinefuld
en død, tangerer til mishandling, og det var dét, han sagde; at
det tangerer derhenad!

>Så vidt jeg husker skrev Gunnie noget med, at mærkningen var
>dårlig og nemt kunne misforståes.

Hvis det var en gammel beholder, har det været anvendt før, og
ejeren af beholderen ved så/ burde vide, hvad der står på pakken!

>Men burde folk så ikke også straffes når de får aflivet et
>sundt og raskt dyr fordi de ikke kan have det mere?
>Det er da lige så skrækkeligt!!!

Ikke "lige så skrækkeligt", for dyret får en hurtig død,
men ja, det burde straffes, og dyrlægerne burde straffes
for at følge folks krav i den forbindelse!

Fra : Karina

Dato : 10-07-05 21:56

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote in message

> Ikke "lige så skrækkeligt", for dyret får en hurtig død,
> men ja, det burde straffes, og dyrlægerne burde straffes
> for at følge folks krav i den forbindelse!

Måske ikke " lige så skrækkelig" men skrækkelig nok, at vi leger dommer over
hundens liv.
Jeg er sådan set ligeglad med, at hunder dør hurtigt ( forstå mig ret ), men
jeg kan ikke klare, at den dør når den stadig har gode år foran sig.

Synes det er klamt, at vi er herre over liv og død på den måde når det
gælder dyr.

Mange hilsner

Karina

Fra : Mus

Dato : 10-07-05 22:20

> [...]
> jeg kan ikke klare, at den dør når den stadig har gode år foran sig.
>
> Synes det er klamt, at vi er herre over liv og død på den måde når det

I nogen henseende er det jo godt vi har denne mulighed for at være herre
over liv og død og så er det bare vi skal være os dette ansvar bevidst. Det
er jo også forfærdeligt med de mennesker der lader dyr leve for længe.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 22:30

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse news:42d18b72$0$18649

> Synes det er klamt, at vi er herre over liv og død på den måde når det
> gælder dyr.

Det er det også, når det drejer sig om, at aflive raske dyr.
Hvis dyret lider på den ene eller anden måde, så er det faktisk en hjælp, at
man kan befri dyret for dets lidelser.

Dyrene har også den fordel ift. mennesker, at de ikke ved, hvad der skal
ske...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Karina

Dato : 11-07-05 15:04

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message
> Det er det også, når det drejer sig om, at aflive raske dyr.

Det er det jeg mener.

> Hvis dyret lider på den ene eller anden måde, så er det faktisk en hjælp,
at
> man kan befri dyret for dets lidelser.

Ja det synes jeg også. Jeg er jo ikke helt sort/hvid i mine meniger.
Så jeg giver dig helt ret.

Mange hilsner

Karina

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 10:59

On Sun, 10 Jul 2005 23:30:26 +0200, "Buffy" wrote:

>Hvis dyret lider på den ene eller anden måde,
>så er det faktisk en hjælp, at man kan befri
>dyret for dets lidelser.
>Dyrene har også den fordel ift. mennesker,
>at de ikke ved, hvad der skal ske...

Det er da kun, hvis ejeren la'r være med at
græde snot i pelsen på dyret!

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 10:40

On Sun, 10 Jul 2005 22:55:41 +0200, "Karina" wrote:
> [...]

>leger dommer over hundens liv.

>Jeg er sådan set ligeglad med, at hunder dør hurtigt

Nej! Jeg er skam glad for, at jeg kunne lindre min
gamle hunds lidelser for 1 uge siden og MEGET glad
for, at hun døde hurtigt OG smertefrit!

>men jeg kan ikke klare, at den dør
>når den stadig har gode år foran sig.

Ja, det er frygteligt at unge dyr, der knapt er startet
på livet, skal aflives fordi folk ikke har tænkt sig om,
inden de anskaffede dyret!

>Synes det er klamt, at vi er herre over liv og død på
>den måde når det gælder dyr.

Du gentager dig selv.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 10-07-05 17:17

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

Ja Gunni skrev det sådan, men hvis man skal se mere nøgternt på det.
Hvor mange indlæg har vi så set, hvor man har været i tvivl om, hvordan
Absolut D skulle behandles. Så vidt jeg husker, ingen.

Da uheldet er sket, advarer hun, mod det, og fraråder alle at bruge det.

Hun er formodentligt vel vidende om, at det er et giftstof hun er i færd med
at tage i anvendelse, men læser efter alt at dømme, IKKE BRUGS VEJLEDNINGEN,
eller i mindste fald, så har hun IKKE FORSTÅET en pind af, hvad hun læste.
Det fik hende ikke til at stoppe. Men fortsatte ufortrødent, og gjorde
stort set, alle de fejl det kunne lade sig gøre at lave. For at slutte af
med, at angribe midlet. Det burde ikke komme bag på nogen, at giftstoffer
er giftige, og hvis man bruger dem forkert, kan det få uoverskuelige
konsekvenser. Men jeg tror, hun nu har fundet ud af nu, at man ikke lige
kan nøjes med at skimme teksten løseligt igennem, man skal altså FORSTÅ det
man læser. Gør man ikke det, så går det galt.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-05 11:02

On Sun, 10 Jul 2005 18:16:54 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:

> [...]
>kan nøjes med at skimme teksten løseligt igennem, man skal altså FORSTÅ det
>man læser. Gør man ikke det, så går det galt.

Tænk hvis der havde stået, at gravide ikke måtte bruge det...

Fra : Leyna

Dato : 11-07-05 16:28

On Sun, 10 Jul 2005 12:26:15 +0200, "Karina" <ingen@email.her> wrote:

>Men burde folk så ikke også straffes når de får aflivet et sundt og raskt
>dyr fordi de ikke kan have det mere?
>Det er da lige så skrækkeligt!!!

Jeg vil ikke tale for aflivning af sunde og raske dyr, men jeg vil
alligevel sige, at det da er at vise ansvar at man får dyret aflivet
humant i stedet for at lade det gå en uvis fremtid i møde.
Det lyder måske lidt kryptisk, men jeg kan lige smide et eksempel.
Jeg har selv 2 hunde. En jeg har haft fra hvalp af og en
omplaceringshund. Skulle jeg stå i den situation at skulle af med dem
(hvilket jeg slet ikke kan forestille mig... jeg bor hellere i en
jordhule end skiller mig af med mine "børn"), så ville jeg forsøge at
få omplaceret den jeg har haft fra hvalp af, men den anden ville jeg
vælge at give fred. Vaks (som jeg har haft fra hvalp) er glad for alle
mennesker, og kunne ganske givet sagtens falde til et nyt sted, selvom
han nok ville savne "mor" et stykke tid, men jeg tvivler på at Hansen
(omplaceringshunden) ville kunne falde til et nyt sted. Han var meget
nervøs da vi fik ham, og med den kontakt jeg har opnået med ham, tror
jeg ikke på at han blot lige kan overføre på en anden leder. Så ham
ville jeg vælge at aflive, for at han ikke skulle igennem hele møllen
én gang mere.

>Nu er det sådan, at mit hjerte bløder for dyr, og mere er der ikke at sige.

Det gør mit sørme osse, og netop derfor læser jeg altid
brugsanvisningen på medicin, og er lidt småhys med giftstoffer. F.eks
vil jeg hellere slide med at få ukrudtet væk med håndkraft end jeg vil
sprøjte med giftstoffer...

Fra : x Vuf x

Dato : 10-07-05 12:55

On Sun, 10 Jul 2005 10:00:38 +0200, "Pwh" wrote:

> [...]
>Gad vide om Karina havde været lige så overbærende hvis det
>var deres lille barn de havde slået ihjel.

Jeg tvivler.

Fra : Karina

Dato : 09-07-05 17:58

"Lilian Nielsen" <lilian@oz2ctu.dk> wrote in message
> Hej alle sammen.
>
> Hvad kan man gøre hvis man kun har fjenet haldelen af en tæge og hovedet
er
> der stadig.

Man tager en tægetang om hoved på tægen og fjerner resten.

Mange hilsner

Karina

Fra : Simon

Dato : 10-07-05 21:39

> Hvad kan man gøre hvis man kun har fjenet haldelen af en tæge og hovedet
> er der stadig.

Hej Lillian

Hvis du stadig ikke har fjernet resten af tægen, er det en god ide at gøre -
ellers vil der højst sandsynligt komme en byld, hvormed hunden selv afstøder
hovedet - dette er ikke nødvendigvis skadeligt.... men hvis der kommer en
"kraftig" hævelse (=betændelse) bør du søge dyrlæge.

-Trine