Behandle batteri rigtigt?
Fra : Jorn

Dato : 09-07-05 04:46

Hej.
Jeg har endnu engang, købt en ny mobil, denne gang har jeg besluttet, at
batteriet ikke skal være den første del, der går træt og må skiftes. Hvad er
egentligt det rigtige at gøre, helt præcist. Jeg har altid bare plottet
stikket i, når jeg havde et hul, eller skulle i seng for natten, uagtet om
batteriet var tomt eller ej, indtil videre har jeg sørget for med denne nye
mobil, at det var 'fladt' inden jeg igen opladede batteriet, men det er nu
lidt træls at skulle gå tom, midt på en dag eller lign. Hvad er den rigtige
måde?
Det er en Siemens MC 60.
Jorn

Fra : Fischer

Dato : 09-07-05 06:12

> Hvad er den rigtige måde?

Li-Ion batterier har bedst af at "klatlade", altså bare plugge den i laderen
når det passer dig.
Den skal ikke aflades helt.
http://www.batteryuniversity.com/partone-23.htm

*Fischer

Fra : Jean

Dato : 09-07-05 22:17

"Fischer" skrev:
> Li-Ion batterier har bedst af at "klatlade", altså bare plugge den i
> laderen når det passer dig.
> Den skal ikke aflades helt.

Min første mobiltelefon var en Nokia 3310. Udmærket begynder mobil, men
nøøøjjj, hvor var batteriet ringe. Det levede meget kort tid, så fik jeg et
nyt batteri og begyndte at køre den død nogen gange. Det batteri holdt
længere end det første. Min 2. mobil bare en Siemens M50, som jeg har brugt
længere tid en Nokia 3310'eren og det er det samme batteri, som jeg fik med
telefonen... og den lever endnu (som ekstra mobil), og kan holde strøm 3
dage med få samtaler og lidt SMS. Min 3. og nuværende mobil en SE T630 har
også et godt batteri... og holder standby i lang tid, selvom den tar mere
strøm... end de 2 andre.

Min erfaring er altså... klartlade en Nokia 3310... øhhh, nej...

Mvh Jean.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-07-05 00:13

Jean wrote:
> Min erfaring er altså... klartlade en Nokia 3310... øhhh, nej...

Nu er originalbatteriet i en 3310 også Ni-Cd, ikke Li-Ion, derfor duer det
ikke at klatlade den.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Max

Dato : 10-07-05 09:20

Hej Jorn

> Jeg har endnu engang, købt en ny mobil, denne gang har jeg besluttet, at
> batteriet ikke skal være den første del, der går træt og må skiftes. Hvad
er

Køb en telefon med Lition batteri, det kan tåle næsten alt. Har lige sendt
min gamle 6310i på pension, efter tre år med klatladning var batteriet
stadigvæk næsten som da det var nyt.

Mvh Max