GTA:SA Flyveskolen.
Fra : Colzen

Dato : 08-07-05 01:35

Hejsa.

Er det bare mig der er for dårlig eller er det sindssygt svært at flyve?
I øjeblikket sidder jeg fast ved "lær at flyve nr 3" og har nok prøvet den
50 gange uden held...
Tør slet ikke tænke på hvor svært det bliver længere henne...

Mvh
Colzen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-07-05 01:48

> [...]
> 50 gange uden held...
> Tør slet ikke tænke på hvor svært det bliver længere henne...

På de udenlandske forums, har jeg læst at mange synes det er svært
Flyveskolen...
Jeg er dog endnu ikke nået dertil, kan du fortælle mig hvornår det cirka
kommer op?
Jeg er nu nået til "Ø" 2, hvor jeg har fuldført missionerne for kineserne,
benzintanken, RC_shoppen, køreskolen. Nu mangler jeg bare at gennemføre
missionerne ved det turkis-farvede hoved ved broen i norddelen af "Ø" 2...

Mvh

Emil

Fra : Colzen

Dato : 08-07-05 01:57

> [...]
> missionerne ved det turkis-farvede hoved ved broen i norddelen af "Ø" 2...

Hvis jeg ikke husker meget galt, så er der "kun" en 8-10 missioner før du så
når til flyveskolen.
Jeg vil prøve at skifte vinkel så jeg kommer ind i flyet, men jeg tvivler
lidt på at det vil hjælpe mig. For når jeg har spillet bilspil, kører jeg
bedst når jeg ser hele bilen udefra. Men det skal da prøves.

Mvh
Colzen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-07-05 01:50

> Er det bare mig der er for dårlig eller er det sindssygt svært at flyve?

Lige et tip, skift synsvinkel (V) så du ser det inde fra flyet, det er
nemmere at styre derfra...

Mvh

Emil

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-07-05 07:53

Colzen wrote:
> [...]
> I øjeblikket sidder jeg fast ved "lær at flyve nr 3" og har nok prøvet den

Hvis ikke jeg husker helt galt er det den hvor du skal flyve rundt i en
cirkel og ramme nogle røde ringe undervejs?

Prøv istedet at gemme den lidt endnu, og istedet gå videre med andre
missioner. Så ofte det så er muligt tager du et fly istedet for bil/MC
for øvelsens skyld.
Og så ikke noget med bare at smadre flyet ind i en bygning fordi det er
nemmere end rette op og lande pænt på en vej ;)
Så kommer øvelsen automatisk og den der flyskole prøve bliver pludselig
en del nemmere.

> Tør slet ikke tænke på hvor svært det bliver længere henne...

Så vidt jeg husker er det den sværeste af flyprøverne. Der er ingen
logik i sværhedsgraderne i de skoler. Ligesom bilskolens Barrel Roll.
Den ligger svjh også midt i prøverne.

Fra : Colzen

Dato : 08-07-05 11:27

> [...]
> nemmere end rette op og lande pænt på en vej ;)
> Så kommer øvelsen automatisk og den der flyskole prøve bliver pludselig en

Nu mener jeg så ikke lige at der er så mange andre missioner at tage i
øjeblikket, for Toreno sagde jo at jeg skulle lære at flyve...

> Så vidt jeg husker er det den sværeste af flyprøverne. Der er ingen logik
> i sværhedsgraderne i de skoler. Ligesom bilskolens Barrel Roll. Den ligger
> svjh også midt i prøverne.

Det håber jeg da at det er, for ellers kræver det vist mange timers øvelse.
Nu kan jeg ikke lige huske hvad Barrel Roll var for en i bilskolen, men den
jeg havde flest problemer med der, var den hvor man skulle køre 5 omgange
med håndbremse vendinger på kort tid uden at ramme keglerne...

Mvh
Colzen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-07-05 12:18

> Nu mener jeg så ikke lige at der er så mange andre missioner at tage i
> øjeblikket, for Toreno sagde jo at jeg skulle lære at flyve...

Okay... Men stopper flyveskolen ikke hvis du kommer ud af kurs eller sådan
noget, ligesom køreskolen? Hvis ja, så vil det jo være en fordel at bryde
ind i lufthavnen og nappe en fly som du kan øve-flyve dig i ubegrænset.

> [...]
> den jeg havde flest problemer med der, var den hvor man skulle køre 5
> omgange med håndbremse vendinger på kort tid uden at ramme keglerne...

Barrel Roll er den øvelse hvor du skal køre med en ene halvside af bilen op
ad en rampe, så bilen snurrer i luften for at lande på "poterne" igen, helt
uden skader på bilen. Barrel Roll var også det sværeste for mig. Den du
nævner med håndbremsevendinger 5 x, der hjalp det faktisk at skifte
kamera-vinkel til indefra bilen, et tip som sikkert også med fordel kan
bruges ved især flyvning.

Mvh

Emil

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-07-05 12:24

Colzen wrote:

> Nu mener jeg så ikke lige at der er så mange andre missioner at tage i
> øjeblikket, for Toreno sagde jo at jeg skulle lære at flyve...

Ja ok... jeg har så taget dem i en anden rækkefølge så der stadig var
nogle andre missioner at tage af (woozie og Truth mener jeg)
Men under alle omstændigheder kan man hurtigt få noget tid til at gå med
bare at flyve rundt og se på ting

Gad vide hvad en date der vil ude og cruise siger til at flyve istedet

> [...]
> jeg havde flest problemer med der, var den hvor man skulle køre 5 omgange
> med håndbremse vendinger på kort tid uden at ramme keglerne...

Barrel Roll er den hvor man skal køre en Banshee skævt op på en rampe så
den snurrer rundt om sin egen akse og lander på hjulene igen.

Fra : Brian Lund

Dato : 08-07-05 18:54

> Barrel Roll er den hvor man skal køre en Banshee skævt op på en rampe så
> den snurrer rundt om sin egen akse og lander på hjulene igen.

De 5 runder klarede jeg på andet forsøg, men barrel roll brugte jeg vist
lige så lang tid på som alle de andre øvelser tilsammen...

Brian

Fra : Silver

Dato : 08-07-05 15:56

> Så vidt jeg husker er det den sværeste af flyprøverne. Der er ingen
> logik i sværhedsgraderne i de skoler. Ligesom bilskolens Barrel Roll.
> Den ligger svjh også midt i prøverne.

For en i HELVEDE der må være mange missioner i det spil, jeg har kun lige
samlet folkene i den næste by og fået D.A sat i spjældet i et kokainbust og
har jaget nogle arbejdsmænd væk fra vores bilværksted i den nye by (mener
det er san fierro). Men det lyder til at i er kommet vildt meget længere end
jeg.

Hvor mange er der egentlig? 100?

Mvh
Silver.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-07-05 17:21

> [...]
> det er san fierro). Men det lyder til at i er kommet vildt meget længere

Mange flere. Hvor mange ved jeg dog ikke?
Du kan selv tjekke, ved at trykke Esc i spillet, så kan du se "stats", hvor
langt du er kommet, hvor mange missioner du har gennemført osv... Mange
brugbare og ubrugelige statistikker...

Jeg er nok 5-10 missioner foran dig, og mine stats er:
33 % gennemført
57 missioner gennemført
spillet i 19 timer

Hvordan de 33% gennemført måles, altså om det kun er story-missionerne,
eller om det også er side-missionerne som at oversprøjte tags (graffiti),
fire/ambulance/police/taxi missionerne?

Men der er mange fede timer tilbage i dette spil

Mvh

Emil

Fra : René Lønstrup

Dato : 08-07-05 18:10

Emil Jensen [2100] wrote:
> Jeg er nok 5-10 missioner foran dig, og mine stats er:
> 33 % gennemført
> 57 missioner gennemført
> spillet i 19 timer

100% gennemført
145 missioner
spillet i lidt over 90 timer

Men jeg har også faret rundt og lavet alt muligt andet end bare gå efter
story-line missionerne..

> Hvordan de 33% gennemført måles, altså om det kun er
> story-missionerne, eller om det også er side-missionerne som at
> oversprøjte tags (graffiti), fire/ambulance/police/taxi missionerne?

Det er inkl. side-missioner, tags, photo-ops, køreskoler, osv. osv. osv.
Spørg google efter en 100% walkthrough for at se alt der tælles med.

> Men der er mange fede timer tilbage i dette spil

Ja, for satan. Det er en tidssluger af format :)

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet